Kreeg vandaag te horen dat ik morgen al een laparoscopie krijg. Eerst zou dit halverwege september zijn, vanmorgen belde ze op dat het volgende week zou worden maar eerst moesten overleggen met de gynaecoloog. Toen ik onderweg was naar werk belde ze op dat het morgen al is!! Nu heb ik nog nooit een narcose gehad.. Shit loop me echt bang te maken terwijl ik weet dat dit niet nodig is
Het is helemaal niet zo eng, je valt gewoon in slaap eigenlijk, enige verschil is dat je er niet tegen kunt vechten. Zorg dat je rustig de narcose in gaat, dan kom je er ook rustig uit. En zorg natuurlijk dat je nuchter bent. Ik word altijd heel misselijk van narcose, dat betekent voor mij een paar uur overgeven en dan gaat het weer prima. Maar ik geloof niet dat veel mensen hier last van hebben, maar goed het kan wel. Succes morgen!
Ik weet niet wat een laparoscopie is dus daar kan ik niets over zeggen maar wil je succes wensen en onder narcose gaan zelf is niet eng hoor is wel een leuk gevoel.
Mijn zoontje heeft gisteren volledige narcose gehad. bij hem duurde het wat langer met wakker worden en nadat hij wakker werd, heeft hij veel overgegeven..
Narcose... Heerlijk!!!! Zo fijn gevoel dat je jezelf zo weg voelt zakken..! Ook niet misselijk geweest.. 100x liever narcose dan plaatselijke verdoving! Succes!
Ik 1x narcose gehad,valt erg mee. Ik kreeg het na m'n bevalling. Gewoon lekker slapen meer is het niet.. Ik totaal niet misselijk oid. Succes meis!
Ik maak me gewoon teveel zorgen. Komt omdat in mijn hoofd zat dat het pas halverwege september zou zijn. Toen volgende week en nu opeens morgen! Maar zoals ik het tot nu toe lees kan het geen kwaad en ga ik gewoon lekker slapen
Gewoon over je heen laten komen. Ik vond het ook een lekker gevoel en er word goed voor je gezorgd! Ik had na de narcose nergens last van, ja was wat deftig en viel makkelijk in slaap (wat ik normaal nooit heb) Oh en sterkte natuurlijk!
Ik ben de laatste 2,5 jaar zeven keer onder het mes geweest. Het is helemaal niet eng. Ik heb meer zoiets van: Jakkes, moet dit nu?! Meer een weerstand tegen het hele gebeuren. De narcotiseur zegt het altijd wanneer ze het gaan inspuiten. Ze stellen je heel erg op je gemak. Ondertussen houden ze een zuurstofkapje voor je gezicht (je hoeft het niet op, ze houden het een cm of 5 voor je mond en neus). Ik kijk meestal naar één punt, vaak één van de lampen of een klok. Als het ingespoten is, merk je dat je wat draaierig gaat worden. Je kunt niet goed meer scherp stellen. Als je op dat punt bent, ben je eigenlijk al weg. Het echte in slaap vallen, merk je niet. Succes & sterkte voor morgen!
hey meid, ik heb nu al 2x een laparoscopie gehad het afgelopen jaar en ik moet half september ook weer. de narcose zelf steld niks voor, ik vind het zelfs heerlijk en jaja best verslavend, ik er weer naar uit. zorg wel dat je nuchter bent ivm eventuele misselijkheid ( die ik overigens nooit heb gehad) ontwaken kan beetje raar zijn ik ben 3x weer in slaap gevallen en na de 3e x ontwaken had ik pas door dat ik al 3x wakker wzas geweest ma kon me er niet veel van herinneren. het kan zijn dat je last van je schouders gaat hebben omdat ze tijdens de ingreep je buik opblazen met gas en dat kan nog een beetje blijven zitten. mijn tip blijf lekker plat liggen dan stiijgt het overige gas niet omhoog en heb je minder last van de druk op je schouders. verder wil ik je succes wensen en een spoedig herstel wat meestal niet zo lang duurt 2a3 dagen ongeveer. liefs Adorable
Ik moet volgende maand, maar ben al zo vaak onder narcose geweest. Dat is het niet, maar moet deze x om te zien of de weg naar eileiders open is pffff Narcose is vind ik eigenlijk erg lekker als je er maar goed ingaat.
Ben alweer klaar wakker zijn de zenuwen hè. Thnx voor alle info en fijne berichtjes!! Masami, gebeurd dat bij jou onder narcose? Ik had alleen een naproxen.
pff nou ik vond narcose verschrikkelijk!! bij mij was het of me ademstokte.. en voelde nog dat me hartslag onwijs omhoog ging.. en toen wist ik niks meer! ik moet volgende maand ook waarschijnlijk onder narcose maar heb dalijk een pre operatieve screening... en ik hoop toch echt dat ik een ruggenprik mag o het wakker worden was ook geen pretje heb heel de afdeling onder gekotst en had extra zuurstof nodig hihi
Dat nuchter zijn is niet ivm misselijkheid, maar zodat er tijdens de operatie geen maaginhoud in je longen kan komen. Dat is namelijk levensgevaarlijk... (Kijk maar naar Romy van Ilona hier op ZP...)
Heel veel succes vandaag! Bij mij is de narcose zelf geen probleem, maar daarna ben ik zo ontzettend beroerd. Misselijk, continu overgeven en duizelig, duurt bij mij nog tot de volgende ochtend. Kan niet wakker blijven, ogen vallen steeds dicht, maar na een paar seconden schiet ik weer duizelig en misselijk wakker. Dramanacht dus na mn operaties. Niks helpt dan, dus hoop dat ik nooit meer geopereerd hoef te worden. Herstel van de laparoscopie opzich viel bij mij hartstikke mee! Gas in de buik wat opstijgt naar dr schouders is idd erg vervelend.. en opstaan en gaan zitten is wat lastiger. Lekker paar dagen rustig aan doen, komt goed!
Ik zou de laparoscopie eigenlijk vandaag hebben, maar is verzet naar dinsdag de 7e! Ik zie er erg tegenop! En dan niet tegen de narcose, vond ik vorige keren ook helemaal niet vervelend! Vond het wel een relaxed gevoel Ben er zelf ook nooit misselijk van geweest. (wel voor de operatie iets tegen de misselijkheid gehad!) Ik zie wel op tegen andere mensen die misschien moeten overgeven! Ik ben echt panisch voor overgeven!! Ik neem dus sowieso een MP3 speler mee! Die doe ik gelijk in, zodra ik op de kamer lig!! Ik wil dat echt niet horen of zien!! Sterkte vandaag!! Hoop dat het je meegevallen is!!
Narcose is eigenlijk helemaal niet eng en toch ben ik altijd zenuwachtig maar meer om de ok zelf. Drie keer onder het mes geweest en alle 3 totaal verschillend uitgekomen. Ene keer gelijk wakker, laatste keer 8 uren overgedaan om mijn ogen te kunnen openen. Maar gelukkig nooit misselijk geweest.
het verschild per persoon... ik heb in februari dit jr een nacose gehad ivm amandelen knippen.... ik was doodsbang... mij werd verteld dat ik moest proberen er goed in te gaan want dan kwam je er ook weer zo uit... je droomd namelijk niets... en het lijkt als je wakker word dat je net weg bent gemaakt... ik was niet misselijk en kwam er goed weer uit.... wel erg moe... dommelde de hele dag stukjes weg.... probeer wat te relaxen... vaak kan je daar ook wel een pilletje voor krijgen dat je zenuwen wat onderdrukt... en het wegmaken zelf... is heel relaxed... ik kreeg een kapje op... en er werd iets ingespoten in mn infuus... ik hoorde zeggen... welterusten alles komt goed, tot zo.... en poefff daarna herinner ik me niets meer... totdat ik wakker werd in de uitslaapzaal.... heel vreemd om mee te maken.... zorg dat je de avond voordat je onder narcose gaat niets meer eet! en zeker geen priklimonade of sinasappelsap drinkt... daar word je echt kotsmisselijk van... een jongen die naast me wakker werd had dat gedaan en was de alve dag aan het overgeven.... eet een lichte maaltijd die avond ervoor... dan maar een hongergevoel! wens je veel sterkte! maar maak je niet druk wat de narcose betreft! valt allemaal echt reuze mee! denk eerder dat het t idee is dat je gewoon buiten westen word gebracht... geen controle erover hebt en je jezelf aan anderen moet toevertrouwen...