Morgen neem ik ontslag...

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McDsee

McDsee Niet meer actief

A b s o l u u t !!!

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    :D mooi!

3. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit had mijn verhaal kunnen zijn, ook 7 jaar gewerkt, enorm getwijfeld maar toch uiteindelijk de knop afgehakt en ik heb er absoluut geen spijt van! Als mijn dochtertje wat groter is ga ik weer buitenhuis werk zoeken, ik werk op dit moment een paar uur vanuit huis. Nu probeer ik vooral van deze periode te genieten, ik wens jou heel veel succes morgen en ik hoop dat je blij zal zijn met jouw keuze!

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Succes morgen! Maar ik zou inderdaad de voorwaarden van je ouderschapsverlof nog eens terug lezen. Ik moet ook een deel terug betalen als ik aansluitend zou stoppen of minder ga werken.

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Waarvan zou jij een gedeelte moeten terugbetalen dan? In cao staat niets over bijdrage aan de pensioen opbouw terugbetalen, en verder is het bij ons onbetaald

6. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Tja als je de baan toch al niet meer leuk vond lijkt me dit de enige juiste beslissing. Je kan en goede baan hebben maar en leuke baan is tegen die tijd, dat het met je gezin lukten je dit wil, veel belangrijker!
    Succes!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sterkte en succes! Vaak met dit soort beslissingen weet je pas (jaren) later óf het achteraf gezien de juiste beslissing was inderdaad en voor wie. :) Maar in elk geval dapper dat je niet blijft 'hangen' als je er toch al niet meer gelukkig was....geniet van je kindjes!

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dit dacht ik ook……Hoe het precies werkt weet ik niet.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als dit beter voor jezelf en je gezin is en jullie kunnen je het veroorloven dan moet je dat gewoon doen!

Je zegt zelf dat je sowieso al lang niet meer gemotiveerd was in je werk en dat je je werk niet graag meer doet, dat maakt de keuze toch alleen maar gemakkelijker?

Dat onderbuikgevoel zullen ook wel zenuwen zijn want het is niet niks om je baas en team mede te delen dat je ontslag neemt, ik denk dat er na vandaag een flinke last van je schouders valt.

Heel erg veel succes vandaag!

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel succes, hopelijk krijg je geen spijt!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb het onlangs ook gedaan! Ik kreeg voor 2 kindjes (1 schoolgaand) de opvang niet rond voor 6.30 s ochtends beginnen, òf tot 23.30 doorgaan en ook de weekenden. Zo flexibel was geen enkele oppas voor maar 2 kindjes. Ik heb de knoop doorgehakt met de wetenschap dat we er idd ook op inleveren maar het ons zoveel meer rust geeft nu! Nooit meer gesjouw wie brengt ze naar school of oppas en wie is er s avonds thuis.

Ik hoop dat je een fijn gevoel hebt over je keuze!

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    TS veel succes, super knap om de keuze te maken. Ik zit soms ook te twijfelen, want als je niet de 100% kunt geven op je werk, wat je graag zou willen, en je je werk niet zo leuk meer vind. En als je merkt dan je thuis de 100% ook niet kunt geven is het fijn om uiteindelijk een keuze te maken, en ervoor te gaan!
    Zet m op! Lijkt me heerlijk om gewoon voor je kinderen er te kunnen zijn, en hen de volle aandacht te geven en niet bezig te zijn met je werkprestaties enzo.

13. IH5

IH5 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen maar zou zelf zeggen: als je geen twijfel hebt: doen.
    Als je twijfelt: niet doen.

Je gooit iets volledig weg dat je misschien moeilijk terug kunt krijgen.
    Vanuit een baan elders gaan werken (minder uren, leuker werk) is altijd nog makkelijker dan vanuit een werkloze situatie.

Misschien niet wat je wil horen, maar je deelt het hier en dit is mijn persoonlijke mening.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dapper, ik heb vorige week dezelfde beslissing genomen. Wat een opluchting!

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Nou... Ben nu dus een thuisblijfmoeder:cool:

Heb eerst mijn manager op de hoogte gesteld. Reageerde verrast, maar vol begrip. Daarna samen naar de afdeling gegaan en ook mijn collega's reageerden vol begrip en waren blij voor me.

Het is wel goed zo, denk ik;)
    En zo niet, is het nu te laat:D

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Fijn dat ze goed reageerden! Welkom bij de club 😁

17. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wat dapper! Ik hoop dat het je rust en geluk brengt!
    Ik loop met hetzelfde idee rond maar ben bang te veel achteruit te gaan. Het gevolg is dat we er nog prima van zouden kunnen leven maar we de 'extra'tjes' niet meer hebben.
    Mijn man is in het verleden ook te vaak werkloos geweest om het zomaar op te geven. Maar ook ik ben al heel lang niet meer gelukkig op mijn werk en voel me een vreemde eend in de bijt.
    Daarnaast kondigt mijn man soms 2 weken van te voren aan dat hij over 2 weken naar het buitenland moet en dan kan ik op stel en sprong en alle bijbehorende stress mijn rooster (van onregelmatige diensten) gaan omgooien omdat ik ook de oppas niet rond krijg. Heel lastig vind ik dat.
    Momenteel heb ik gesolliciteerd naar een andere functie op oproepbasis. Het is officieel beneden mijn niveau maar het lijkt me echt een hele fijne baan. En als ML dus in het buitenland is kan ik nee zeggen. Als ik oppas op die dag niet rond krijg kan ik nee zeggen. Het enige is; stel dat ik die oppas nooit rond krijg (omdat een oproepcontract natuurlijk altijd kortdag is)...wat dan? Dan is het een grote flop dus.

18. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ah joh het is heerlijk thuis....there's more to life than work ;). Geniet lekker van je kleintjes....het is zo'n bijzondere tijd. Ik ben al jaren thuis en zie de jongste nu zich met sprongen ontwikkelen wat zo leuk is en ik ben er gewoon altijd voor ze. Geeft een super gevoel. Ik zou zeggen...pak je paasknutselspullen, bak thee of koffie er bij en lekker genieten vanmiddag...:D...

19. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Thnx Mam1991:D

@megacarls. Vervelend dat jij je ook niet op je plek voelt op je werk. Hopenlijk is die nieuwe functie wat je zoekt :)
    Het financiele plaatje speelde hier natuurlijk ook erg mee. Natuurlijk kunnen we nu minder ruim leven. Maar we houden er nog steeds een royaal leven op na, al zullen we het natuurlijk toch ergens gaan merken.

@Charlie007. Kijk, van zo'n berichtje word ik blij :) Het heeft inderdaad veel voordelen.

Het voelt nog steeds een beetje gek. Al ben ik natuurlijk al maanden thuis dus er veranderd niet direct iets. Maar het idee is nog heel vreemd:)

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd! Lekker genieten van de kids!!

Deel Deze Pagina