Hallo allemaal , (het zelfde onderwerp nu goed geschreven) Onze kleine man (12weken) zit nu een ruime week aan de lactulose eerst aan 5ml per dag na 2 dagen kreeg in een goede luier toen duurde het weer 4dagen op de 4e dag zijn we naar 2x 5ml. Toen kreeg hij een brijerige luier.(volgens me ouders was er "helaas" niet bij.) Maar inmiddels zitten we weer op de 4e dag en het doet niets. Bij de 3e dag kunnen we merken dat hij buikpijn krijgt en gaat hij ook minder eten. En als hij druk zeg spugt hij vrij snel. Hij krijgt flesvoeding en dan de hero comfort omdat hij veel spugt anders. Kan iemand me helpen? Liefs
Haaj. Hier hielp de lactukose ook nauwelijks, wel krampen en buikpijn, heel sneu. Via de kinderarts forlax gekregen en voila, elke dag poep. Hij krijgt nu hij van de borst af is omneo van nutrilon en nu hij hapjes eet gaat t steeds beter eb kunnen we afbouwen. Kinderarts zei ook dat lactulose vaak veel bijwerkingen geeft. Misch via de huisarts een doorverwijzing vragen?? T is nmlk alleen op recept te krijgen, via een kinderarts
Hier ook een mannetje met darmprobleempjes.. Lactulose werkte hier niet, forlax des te beter! Hij krijgt dagelijks 1 zakje en zit heerlijk in zn vel!!
We lopen met de kleine man al bij de ka, die wou eerst lactulose proberen. Maar misschien inderdaad eens naar forlax vragen. Nou moet ik zeggen dat hij geen krampjes ofzo heeft van de lactulose dus dat scheelt weer
Lactulose helpt hier wel! Heel raar, 2x 5 ml werkte niet, maar 1x 10 wél! Dus misschien nog te overwegen waard?
Meestal iedere dag! We hebben maanden getobt met obstipatie, dus heb al veel over poep gepraat Het gaat nu zo goed dat we binnenkort starten met afbouwen, héél voorzichtig!
Jammer dat mijn vraag dus ook verwijderd is en niet beantwoord is. Ken en volg je de leefregels voor reflux? Jbpm kan de boosdoener zijn en ik zou dan liever zonder jbpm en zonder lactulose werken (als dan kan) dan lactulose geven als symptoom bestrijding.
Ja kan en volg ik, Als ik zonder jbpm zou kunnen hadden we dat allang gedaan We hebben het pas nog weer geprobeerd maar dat wil echt nog niet
Lactulose gaf ik wel in de fles. Hij verslikte zich er anders afschuwelijk in, doodeng. Mengt goedin de fles, ik deed een klein beetje met lactulose zodat ik zeker wist dat t op was.