Slaapzak of dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze dochter van 6 maanden slaapt normaal gesproken in een slaapzakje en daaroverheen een lakentje en dekentje. Daar is het nu natuurlijk veels te warm voor. Maar zodra ze alleen in haar slaapzak ligt gaan hop die beentjes de lucht in en spelen en draaien maar, maar slapen ho maar.
    Hoe doen jullie dit?

Liefs kim

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Dunne slaapzak, alleen rompertje aan, zonder mouwen. Dan een lakentje laag instoppen. En ik doe er dan nog een lakentje overdwars (helemaal opgerold) overheen, zodat ze niet gelijk 123 los schiet;)

3. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dat schopt ze allemaal los :(

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Ken het probleem daarom al tijdje geen lakentje. Ze gaat ook het hele bed door dus ben bang dat ze er onder komt. Hier gewoon speen brengen tot ze in slaap is gevallen helaas

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Is de slaapzak lang genoeg om de onderkant ervan onder het matrasje te stoppen?

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Onze man verplaatst zich altijd door het hele bed in zijn slaapzak, maar hij slaapt tussendoor wel gewoon dus ik vind het wel best :) hoef er niet uit om hem te troosten of goed te leggen. Lakentje laat ik om die reden weg, dat vind ik anders een eng idee.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Het is echt zeer af te raden een kind op deze manier 'vast' te leggen.

Het hoort er ook een beetje bij: straks gaan ze zitten in bed, staan, op handen en knieën zitten etc. Ik zou er dus niets aan doen.

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hier ook eentje die met zijn benen alle kanten op zwaait. Die als een worm door het bed kronkelt en de lakend eraf trapt

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je het nou eens andersom doet: geen slaapzak, maar wel het lakentje met het dekentje? Door de deken blijft het waarschijnlijk wel vast zitten. Tussendoor eens de temperatuur controleren in het nekje en dan weet je of het goed gaat.

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Waarom wordt dit afgeraden dan?

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    De "onze" slapen ook alleen in een slaapzak (puckababy 4 seizoenen) en gaan ook alle kanten op in bed en heerlijk keten met elkaaren dan BAM ineens in slaap.
    Ik vind een dekentje/laken ook eng hoor als ze zo beweeglijk zijn.
    Alleen een slaapzak is de veiligste manier van slapen

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij slaapzak vast maken kan ik me voorstellen dat die door het gedraai al korter wordt en dat het nogal vervelend kan zijn voor de beentjes als die niet in de draai vast raken en dan beknellen ed..

hier ligt dl ook alleen in een slaapzak omdat ze ook haar hele bedje door rolt.
    savonds is het vaak zoeken waar ze ligt maar dat maakt niet uit.
    een slaapzak is dus voldoende.
    en met deze temperaturen is een laken en een deken ook wel erg veel vind ik.
    dl krijgt straks met de laatste fles pas een slaapzakje aan omdat het nu eindelijk wat af aan het koelen is maar ligt nu dus lekker alleen met een rompertje aan

13. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Mijn kleine meid ligt nu in bed met een dun lakentje over. Zonder slaapzak. Denk dat ze anders gaan koken in de slaapzak. Heb nog niets gehoord. Ik ga zo even kijken maar vermoed dat ze heerlijk in dr romper boven op t lakentje ligt

14. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Onze dochter is bijna 6 maanden, maar die ligt nu gewoon alleen in een romper in bed. Beentjes gaan inderdaad wel omhoog om mee te spelen en ze heeft een knuffeltje bij zich in bed, maar ze is wel rustig en valt zo in slaap.
    Ik vind het nu veel te warm voor een dekentje of slaapzak.

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Op dit moment ligt ze hier lekker alleen in haar rompertje. Spelen doet ze hier ook altijd eerst, maar uiteindelijk valt ze wel in slaap.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier ligt ze alleen in een romper met korte mouwen. Ze draait en huppelt met slaapzak ook het hele bed door dus dat zijn we wel gewend.

Slaapzak vast leggen is gevaarlijk omdat ze zich dan vast kunnen draaien.

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier een romper zonder mouw en een dunne slaapzak.
    Beide kinderen vanaf geboorte in puckababy gelegt en overgegaan op slaapzak, ze slapen echt niet zonder en gaan hun hele bed door in dat ding ( oudste natuurlijk al een poos geen slaapzak meer).
    Ik vind laken of deken daarom dan ook gevaarlijk.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dochter ligt nu met alleen haar luier in een dunne hydrofiele slaapzak. Ze valt moeilijker in slaap zonder slaapzak.

19. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje doet het zelfde. Wat bij mij super goed werkte, was simpelweg het lakentje een kwart slag draaien en over dwars instoppen. Als je kindje nog klein is past hij er alsnog wel onder. Dan heb je langere stukken stof die je aan de zijkanten ver onder het matrasje kan stoppen. Verder gewoon een heel dun slaapzakje en een rompertje.

20. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    T heeft het altijd snel warm (gisteren was dus drama!) Rn zijn slaapzak vond ik wat aan de dikke kant. Ik heb twee zomerslaapzakken besteld op Mammaloes. Zo dun als een laken en de stof is ademend. Zoonlief heeft vannacht heerlijk geslapen!

Briljant Puck Mint 70 cm Zomer Slaapzak | MamaLoes Babysjop

Is nu een aanbieding. Mooie slaapzak voor 7,- Misschien een idee voor je kleintje?

Deel Deze Pagina