Sinds zondag begon helaas mijn menstruatie denk ik en vandaag bloed ik niet meer. Het leek de normale hoeveelheid en kleur die paar dagen. Wel heb ik gister middag een ovulatietest gedaan deze was bijna positief (testlijntje klein beetje lichter dan controle lijntje) vandaag weer ovulatietestje gedaan deze was maar heel licht. Hoe kan het dat hij gister donkerder was? Verder heb ik buikpijn rechts van me navel.
Zolang als de test lijn lichter is dan de controlestreep, ookal is het maar een klein beetje lichter, is je ovulatietest gewoon negatief. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een tweede streepje op kan reageren. Dat is tevens de reden dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. LH kan bovendien schommelen. Een ovulatietest hoeft daarom niet op te lopen naar de piek, maar kan zomaar uit het niks gaan knallen. Je ovulatietest zegt dus niks, behalve dat ie negatief was.
Wanneer had je je test gedaan? Met je eerste urine? Lh schommelt en die testen lopen niet op zoals een zwangerschapstest
Hoi meiden, Ik ben deze cyclus voor het eerst aan de ovulatietesten. Heb ze van de action gekocht en zou ergens deze week een eitje verwachten (niet heel regelmatig). Maar heb tot nu toe 4 testen gedaan en nog niet 1 streepje in het tekstvak gezien! Ook niet heel licht, gewoon omowit. Nu drink ik wel altijd redelijk veel water, misschien is de concentratie gewoon te laag? Zou het zin hebben als ik dan toch met ochtendurine zou testen? Of zijn andere testen gevoeliger en zo ja welke (niet te duur)
Action is inderdaad niet heel gevoelig. Echter ik had meestal wel een licht streepje op de testen. De knaller daarintegen, was meestal niet een "positieve" test. De t was dan nog net iets lichter dan de C. Maar ik wist dat het mijn eisprong was. Ik heb ook getest met de Big bazar testen. Deze zijn juist weer heel gevoelig en geven bijna altijd donkere strepen. De echte knaller herken je wel overigens. Ik heb de laatste periode gedubbelchecked met de cb testen. Op het moment dat ik het gevoel had dat ze pos werden ook een cb gedaan en dit klopte altijd.
Jettaatje, misschien kun je beter zelf een topic openen ipv dat bij iemand anders in het topic te doen.. Is niet zo netjes!
Hoi! Ik deed hem omdat ik een cyclus heb van soms 2 weken en soms 5 weken doordat mijn staafje net uit mijn arm is. Vorige maand had ik hem gemist en begon ik op dag 10 met testen. Vandaar dat ik mij afvroeg of dit dan toch positief kon zijn.