Hi dames Ik vraag me af of er hier meerdere dames zijn met de ziekte van crohn ,net als ik, of cu die proberen zwanger te worden. Ik heb een zoontje van 2 (19-10-2011) en was in ronde 5 zwanger Ik slikte toen salofalk Wij willen graag een tweede kindje! Nu heb ik sinds een maand of 8 na een opvlammend purinethol als medicijn.... Zitten nu in ronde 4..... Zijn er ook dames die met dit middel zwanger zijn geworden?!!? Ook heb ik reuma (bechterew) .....en willen evt als het niet anders meer kan humira voorschrijven maar hier lees ik sowieso verschillende verhalen over met een zwangerschap ...... Ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties!!
Hoi! Ik heb ook reuma. Heb Zelf een medische achtergrond , en vorige week ook een gesprek gehad met de dokter hierover. Is het geen optie voor je om een tijdje aan de prednison te gaan? Dit is een van de weinige middelen die totaal geen effect heeft op de vrucht/baby.
Huh ??!!?? Is dat zo? ? Dat had ik niet verwacht! ! Ben erg benieuwd of dat met purinethol gebruik ook is en iemand hier evt ervaring heeft met zwanger worden met dit middel Wat slik jij nu dan?
Ik gebruik prednisolon nu. Om die reden. Purinethol mag je zeker niet gebruiken! Zwangerschap U mag dit middel NIET gebruiken als u zwanger bent of wilt worden. Tijdens de behandeling en tot zes maanden na beƫindiging ervan mag u niet zwanger worden. Er is een grote kans dat het een aangeboren afwijking bij het kind veroorzaakt. Gebruik daarom een goede anticonceptie tijdens de behandeling.
Nou lekker dan!! Mdl arts zei dat t geen kwaad kon en n opvlamming schadelijker is dan dit middel!! Pffff zo maar eens bellen dan
Ik dacht het al maar heb gewoon de bijsluiter gepakt En dit is wat er in stond. De werkzame stof van purinethol is toch mercaptopurine ?
Kan inderdaad ook artikelen vinden waar het zo staat als jij aangeeft. Maar in de farmacie boeken staat van niet.. Wie weet ligt het aan de dosering? Als jij een hele lage dosering hebt dat het wel kan. Denk dat het zoiets dergelijks is dan eigenlijk. Maar medicijnen en zwangerschap is altijd lastig maar als je niet anders kan houd het op .
Heb het zkh gebeld en kan woensdag terecht.... Miss moet mijn dosering verlaagd worden! Mijn leverwaardes zijn ook te hoog en vermoed van dit middel.....
Mijn man heeft de ziekte van crohn. Zitten nu in ronde 7. Een keer een miskraam gehad. Wij dachten eerst ook dat hij zou moeten stoppen met zijn medicatie. Azatriopine, maar dit blijkt gelukkig geen invloed te hebben op een kindje. Succes!
Ok meissie wat naar van de mk...... Gelukkig kan hij de medicatie gewoon gebruiken.. Hoop dat het snel raak is voor jullie
Ik heb 2 gezonde kindjes gekregen terwijl ik Immuran (azathioprine) gebruikte. Nu zwanger van nr 3 en zonder medicijnen.