te klein voor bijna 6 weken.. hellup

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by BB tje, Jan 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BB tje

BB tje Lid

Dec 2, 2006
    59
    0
    0
    had vanochtend de eerste afspraak bij gynaecoloog
    en een inwendige echo. vlgs mijn regelmatige cyclus en
    mijn tempkaartje van de laatste maand, zou ik ruim 5 weken
    zwanger moeten zijn.
    de gynaecoloog zij echter dat het waarschijnlijk korter zou zijn
    omdat de beeb nog maar 0,44 cm is.
    maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik verder ben, gezien mijn cyclus en temp kaartje... maak me dus wel een beetje zorgen. misschien groeit het vruchtje niet meer...

ik heb al een dochtertje, maar met haar heb ik me nooit zoveel zorgen gemaakt als nu

over 2,5 week mag ik terugkomen voor de 2e echo. pfoee, wat zullen die dagen lang gaan duren

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hè bah, wat een onzekerheid....
    Kan het niet zo zijn dat het vruchtje eerst een beetje door de baarmoeder heeft gezweefd voordat het zich ging innestellen?

Wat zijn de gynacoloog er verder over?

3. BB tje

BB tje Lid

Dec 2, 2006
    59
    0
    0
    @appeltje : ze zei er verder niet veel over. ik wou dat ze de 1e afspraak pas over een paar weken hadden gepland, want nu maak ik me (misschien onnodig) zorgen.

ze zei eigenlijk dat het vruchtje voor de verwachte duur van de zwangerschap (bijna 6 weken) te klein zou zijn.
    dus... of ik ben nog niet zo lang zwanger, of het vruchtje groeit misschien niet meer........

afwachten dus...

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

kijk ff in mijn album, die echo staat voor 4 weken en 5 dagen maar achteraf bleek dit 5 weken en 3 dagen te zijn

je ziet alleen een vruchtzakje

5. BB tje

BB tje Lid

Dec 2, 2006
    59
    0
    0
    @appeltje : ik heb mijn temp kaartje nog even nagekeken, en ik had pas 9 dgn na de eisprong een mega innestelingsdip, dus dat zou kunnen

@angel eyes : ik heb even gekeken ja.... ik zag op de echo ook alleen maar een kleine zwarte ruimte.. verder nog niets

ik moet me misschien nog maar niet te veel zorgen maken..
    doe het automatisch..
    vind het fijn om jullie ervaringen te lezen hier..

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb waarschijnlijk ook een latere eisprong of innesteling gehad. Ik weet hoe rot het is om zo lang in die onzekerheid te zitten :( . Ik lees dat je wel weet wanneer je eisprong is geweest, maar het kan idd ook nog gewoon zo zijn dat je kindje wat later ingenesteld is. Heel veel sterkte de komende, onzekere tijd!

7. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi Bb-tje

mijn minimuts was bij 6wkn5dgn 0.55cm, dus niet veel groter dan die van jou. En ze groeien heel vlug hoor.........

Waarschijnlijk haalt ie het gewoon in........

sterkte
    twinny

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik ben gisteren voor een echo geweest en mijn kleintje was ruim 4 mm zeiden ze. Dus waarschijnlijk ben ik korter zwanger (6 weken en 6 dagen) (of ze moeten verkeerd gemeten hebben dat kan ook, ze had nogal haast omdat ik ertussen gepropt was) maar dat lijkt me haast onmogelijk omdat ik op dag 11 na de iui positief getest heb. Ik mag aanstaande donderdag terug komen. Dan ben ik 7 weken en 5 dagen. Het hartje klopt dus er is niets om me zorgen over te maken zei ze. De kans is er inderdaad ook dat het gewoon nog ff heeft rondgezweeft voordat het zich heeft ingenesteld.

9. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

Jun 29, 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey,

Heb precies hetzelfde gehad hoor... was gewoon een week korter zwanger dan mijn cycles aangaf. Bij de termijnecho dacht ik ruim 6 weken te zijn, bleek maar net 5 weken te zijn. De week erop terugkomen en toen weer echo gehad. Gelukkig was alles toen goed en zagen we hartritme... was toen precies 6 weken zwanger!

Hoop voor je dat het bij jou hetzelfde is.. Succes! ;)

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Ik heb met 6 weken en 6 dagen een echo gehad en toen was de frummel 8,3mm (dus 0,83 cm).... en dat kwam precies overeen met de duur van mijn zwangerschap......
    En mijn VK zei dat het met ongeveer 9 weken al 3 keer zo groot is dus ik hoop dat je kleintje gewoon lekker doorgroeit en dat je bij je volgende echo gewoon een mooie echo hebt.....

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij mij was het net zo.. bij 8 weken zwanger, bleek vruchtje 6 weken te zijn, daarna 9 en bij de 12 weken echo, had het opeens een week ingehaald en was het 13 weken...
    maar ja.. je leest het ook wel.. het gaat om milimeters... en helemaal precies kunnen ze het nooit meten... 1 milimeter is in de eerste dagen,meteen een week verschil

12. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    toen ik zwanger raakte van mn zoon was ik alleenstaand en heb eenmalig geklust .om het zo maar eens tezeggen daarvoor maand of 3 niet en daarna dus heel erg lang niet dus wist op de dag af wanneer ik zwanger was geraakt ik kreeg een echo met 8 weken en de arts zei dat ik een week of 5 moest zijn ......... nou zei ik heel vastbesloten dat is onmogelijk hoor......je hebt nu eenmaal trage groeiers en snelle groeiers zullen we maar zeggen wel erg frapant is dat hij een maand te vroeg geboren is maar gelukkgi was dat wel erg duidelijk te zien dat hij te vroeg geboren was moeder natuur doet soms vreemde dingen

13. BB tje

BB tje Lid

Dec 2, 2006
    59
    0
    0
    allemaal bedankt voor jullie reacties
    inmiddels ben ik weer iets meer gerustgesteld.
    we wachten het gewoon af. mijn boobs zijn nog steeds erg groot, heb keelontsteking (minder weerstand he ), en veel moe
    allemaal de goede verschijnselen
    het wachten duurt wel lang, maar probeer me weer op andere dingen te richten

thks

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik ben inmiddels terug geweest en hier is het niet goed. Het hartje (wat we vrijdag nog hebben zien kloppen) is gestopt en ook was het nauwelijks gegroeid. Nu moeten we iig wachten tot dinsdag en dan moeten we terug komen bij de gyn.

15. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Wat een vreselijk nieuws Funnyme,sterkte ermee.

Ik kreeg bij de echo met 7 weken ook te horen dat ik nog maar 6 weken was,maar ik weet precies wanneer mijn eisprong was dus mijn eigen berekening moet kloppen.
    Ze zei daar ook dat het eitje wat langer over de weg naar innesteling had gedaan waarschijnlijk.
    En in zo een vroeg stadium kunnen ze toch ook heel moeilijk berekenen.
    Maar toch maak ik mij ook wel zorgen,kijk vreselijk uit naar de echo van 13 febr. ben echt heel erg benieuwd.

16. BB tje

BB tje Lid

Dec 2, 2006
    59
    0
    0
    hoi hoi

vandaag mijn 2e echo gehad.. en alles zag er goed uit :D
    gelukkig. een hele opluchting. eerst had ik een co assistent die
    geen echte echografe was, en ze kon het niet goed zien.
    toen moest de VK er alsnog bij komen, en die had meteen
    "raak" . moest wel even een traantje wegpinken

beeb was 1,3 cm groot dus ben bijna 8 weken
    yippie

17. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    oooh, goed nieuws

18. rebtam

rebtam Actief lid

Jun 27, 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Nou een beter nieuws op Valentijnsdag kan je niet krijgen.

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    fijn voor je meis

Share This Page