hartje horen bij 12 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nyn81, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Ik tel de dagen af tot de 12 weken en tot het bezoek aan de vk bij 12,4 weken... Wat duurt wachten toch lang!
    Maar... ma 16 febr mag ik alweer naar de vk! :) Omdat ik al twee echo's heb gehad in de 7e en 9e week (kreeg ik ivm met eerdere mk) en die beide goed waren, krijg ik in principe geen echo meer bij 12 weken. Wel gaat de vk naar het hartje luisteren en als we dat niet horen, stuurt ze me door voor een echo.
    Wat zijn jullie ervaringen met hartje luisteren rond de 12 weken? Konden ze het bij jullie al horen? En heb je meer kans om het hartje te horen bij een volle blaas, of maakt dat helemaal niet uit? Ik zou het namelijk niet weten...:rolleyes:
    Ik hoop in elk geval op een mooi kloppend hartje maandag de 16e!
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
    Nynke

2. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ben gisteren voor een echo geweest en daar hebben wij het hartje gehoord, neem aan dat ze het in deze week bij vk ook gewoon kunnen horen... mocht het niet zo zijn sturen ze je denk ik wel even door voor een echo! Succes en genieten heh als je het hartje hoort... echt zo bijzonder!

Liefs Nelleke

3. agnes74

agnes74 Actief lid

Nov 23, 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn gisteren bij een echobureau geweest voor een uitgebreide echo. Ook hier hebben we naar beide hartjes geluisterd! Nou, luid en duidelijk hoor! Gisteren trouwens 11 weken en 3 dagen dus moet met 12 weken wel lukken denk ik!

Veel plezier!
    agnes

4. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Hoi Agnes en Nelleke,

Bedankt voor jullie snelle reacties! En wat fijn dat jullie ook goede echo's hebben gehad: gefeliciteerd! Ben wel heeeel benieuwd hoe twee hartjes tegelijkertijd zullen klinken, Agnes, lijkt me fantastisch!

Ik heb het hartje op zich wel al gehoord bij beide echo's. Inderdaad een geweldige ervaring!
    Alleen krijg ik bij de vk geen echo (ze hebben de apparatuur niet), maar luistert ze met een doptone (zo heet dat toch?!? :)).
    Ik ben bang dat ze het daar straks nog niet mee kan horen en dat ik eerst weer een week of misschien zelfs twee in spanning moet zitten wachten op een echo... Oh, wat ben ik toch ongeduldig :oops: :oops: .... Sorry hoor, dames! Ik wil gewoon graag zeker weten dat het goed zit de 16e!

Dus: wie kan mij vertellen of de kans groot is dat ze het hartje rond 12 weken kunnen horen met een doptone(?)? En of een volle blaas helpt?

Thanx voor de reacties!

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0

Bij mij was het duidelijk te horen hoor zo rond 10 weken!
    Dus volgens mijn zou het bij jou ook te horen moeten zijn.... (of ze moeten echt verouderde apparatuur hebben)

Volle blaas of niet... ik ben altijd met lege blaas heen gegaan.. moet er niet aan denken dat ik daar met volle blaas lig en ze dan lekker op je buik gaat drukken....

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo!

Ik heb met 11 weken en 2 dagen een uitwendige echo gehad en het hartje was duidelijk te horen!

Was wel met volle blaas trouwens :D

7. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Haha, dit heb ik al vaker meegemaakt en inderdaad: prettig is anders!! :D

Nou, ik ga gewoon hopen dat ook bij mij het hartje te horen is.... Toch wel weer spannend!

Bedankt voor jullie reacties!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hooi

ik heb met 11 weken 2 dgn een echo gehad..volle blaas, alles was heeel duidelijk te zien en de kans dat ze het hartje horen is best groot hoor tenzij je een "verlegen" kindje heb dat zich gaat verstoppen.

bij mij konden ze het hartje eerst niet vinden dus ik ging weer helemaal teleurgesteld naar huis want ging van het ergste uit de volgende dag mocht ik terug komen voor een echo en toen hoorden en zagen we een heel mooi kloppend hartje.

Alvast heel veel plezier de zestiende! ook wij moeten dan weer terug naar de v.kundige.

9. taatje85

taatje85 Bekend lid

Dec 12, 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    hey nyn81

nou ik ben gister geweest bij de verloskundige om ook naar het hartje te luisteren.. ik ben 11wkn en 6 dagen. bij mij kon ze het hartje niet vinden.. mijn blaas was leeg. verloskundige adviseerde mij volgende keer met een volle blaas te komen omdat dan de baarmoeder hoger ligt en ze het dus makkelijker kan vinden.. dus TIP!
    nou maak ik me geen zorgen want ik heb thuis zelf een doptone en daarop heb ik al meerdere keren een hartje razend snel horen kloppen!
    misschien ook een TIP!..( ik heb de angelsouds doptone ) daarmee kon ik t zelf na een half uur zoeken met 10 weken vinden.. ik zou in ieder geval met een volle blaas naar de verloskundige gaan des te meer kans dat ze het hartje kan vinden!
    succes !

kus bloem

10. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Hoi Bloem,

Bedankt voor je reactie! Nu weet ik dus dat het wel uitmaakt of je een volle of lege blaas hebt. Ik wil niet het risico lopen dat het hartje (onnodig) niet te horen is, dus dan maar met een volle blaas die kant op. Ik heb zelf ook nog gedacht aan een angelsound o.i.d., maar vrees dat ik dan helemaal gek word als ik daarmee niets hoor en zal 'm vast wel veel te vaak gaan gebruiken.... :oops: Geloof dat ik een beetje een stresskippetje aan het worden ben! :)
    Is zo'n ding trouwens duur in aanschaf?

En Lennylenn: ook veel plezier alvast de 16e!

Pfff de datum komt nu steeds dichterbij en begin me steeds meer zorgen te maken... Hoop zo dat ik de 12 weken straks goed ben doorgekomen. Ben bang voor nog een ma. De vorige keer merkte ik namelijk verder ook niet dat het niet goed zat, voelde me misselijk, gespannen borsten... Vertrouw de signalen van mijn lichaam dus niet echt meer. Hmmm misschien is de angelsound dan toch wel handig? Wil er ook weer niet verder van in de stress raken...
    Ok, ik praat mezelf even moed in: de echo's waren goed en ben al verder in de zwangerschap dan de vorige keer.
    :( Sorry dames, voor dit onzekere laatste stukje, maar ben soms zo onzeker over de afloop van deze zwangerschap. Hoop dat ik dit los kan laten als het bij de controle goed blijkt te zijn.

11. taatje85

taatje85 Bekend lid

Dec 12, 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hoi nyn81.

Even over de angelsounds.. Ik ben denk ik net als jij.. Kijk ik weet dat het mogelijk is dat je niet altijd het hartje hoort en ik doe het alleen iedere avond 10 minuutjes en als ik dan niks vind leg ik m weg.. kijk je moet gewoon heel duidelijk begrijpen dat je m niet altijd kan vinden in de eerste weken omdat het kindje zich kan verstoppen of iets dergelijks.. maar ik heb er echt heel veel aan gehad in mijn vorige zwangerschap toen was ik echt heel nerveus en heb ik m aangeschaft met ongeveer 20 weken.. en als ik me dan wat onzeker voelde pakte ik mijn angelssounds.. echt top dan op dat moment.... kijk in een onzekerheid als jij nu zit, zit ik niet puur omdat ik met de angelsounds het zelf al heb gehoord en ook daar hoor ik het maar heel zachtjes mee nu nog en moet ik ook doen met een volle blaas..
    maar ik vind het echt een aanrader! t heeft mij een heleboel onzekere momenten geholpen!
    plus dat je met de angelsounds toekomstige vader, oma's opa's tante's oom's meer bij je zwangerschap betrekt en meer bewust bij betrekt omdat ze dat ook iets "tastbaars hebben"

ik geloof trouwens dat ik ongeveer 50 euro heb betaald voor de angelsounds doptone.. dus echt heel duur is het niet ik heb hem via internet besteld!

en ik begrijp heel goed dat je je onzeker voelt maar het zit echt wel goed niet teveel druk maken.. wacht de verloskundige maar af t zit echt wel goed!

kus bloem

12. Csillag

Csillag Actief lid

Oct 14, 2008
    273
    0
    0
    Ik horde het hartje met 11w0d al!was echt mooi.. :D

13. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Hoi Bloem,

Bedankt voor je info+ervaring over de angelsounds! Ik denk dat ik die toch maar ga aanschaffen als mijn onzekerheid na a.s. maandag nog aanhoudt! Klinkt wel erg goed in elk geval.

En Csillag: Fijn dat je het hartje hebt gehoord: gefeliciteerd! Hebben ze een echo gemaakt waarbij je het hartje hoorde, of alleen geluid m.b.v. een doptone?

Groetjes,
    Nynke

14. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik hoorde dus geen hartje met 12 weken... Maar de verloskundige zei al voordat ze begon dat ze niet altijd een hartje konden vinden met 12 weken.
    En de dag erna moest ik toch al voor een echo en toen hebben we het hartje wel gehoord :) Zooo mooi

15. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

Feb 10, 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    ik hoorde met 12 weken het hartje ook niet. wel mijn eigen hartslag die overigens steeds sneller ging.
    gelukkig konden we gelijk een echo laten maken en daar zagen we het hartje kloppen en de kleine druk bewegen.
    Blijkt dat mijn baarmoeder een beetje achterover gekanteld ligt en dat die kleine net achter m'n schaambotje zat, verstoppertje te spelen.

16. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Kijk, Meow en mama Esther, daar ben ik dus een beetje bang voor.
    Wel erg fijn dat jullie allebei zo snel een echo hebben kunnen laten maken! Dat is dan waarschijnlijk toch een geruststelling.
    Ik heb zo'n vermoeden dat als het hartje niet te horen is en er een echo gemaakt zal worden bij mij, dat ik daar dan weer een week of misschien zelfs nog langer op moet wachten. Mijn verloskundige heeft namelijk zelf de apparatuur niet.... Dan zal er een afspraak moeten worden gemaakt bij de instelling die echo's maakt.
    Nou ja... maandag komt nu steeds dichterbij en dan zullen we weten hoe het gaat (goed: het hartje klopt, of dat we weten hoe lang we dan weer moeten wachten...)
    Maar goed: geen bloed, houd moed, komt goed en overmorgen ben ik alweer 12 weken zwanger...! :D

17. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Inderdaad! Onze uk lag ook achter mn schaambot, had gewoon een eigenwijze dag oid.
    Voor jou gewoon een kloppend hartje de 16e

18. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Dank je, Meow! Ik hoop dit zelf ook!
    Maar ja, ons kleintje speelde bij de eerste echo ook al verstoppertje, dus zou me niets verbazen als 'ie nu ook weer eigenwijs gaat doen, haha! ;)
    En je kunt wel heel hard gaan roepen dat paps en mams een standje zullen gaan geven, maar ik denk niet dat 'ie zich daar veel van aan zal trekken!
    (En waarschijnlijk al helemaal niet als 'ie op z'n ouders lijkt :oops: ) :)

19. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    :) dit klinkt heel bekend hihi
    Voor de 20 weken echo lag onze uk eigenlijk ook in een onmogelijke positie. Lopen we naar de auto, voel ik het omdraaien...

20. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Hahaha, leuk verhaal, Meow! :) :) :)

Share This Page