Hallo allemaal Ook wij proberen zwanger te raken van ons eerste kindje. Ik vind het zóó super spannend allemaal. Gisteren de laatste pil geslikt! Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Wij proberen er daarom ook maar niet te veel mee bezig te zijn, anders focus je, je alleen maar op het zwanger worden. Ook niet goed lijkt mij. Toch is alleen het gevoel van 'we gaan ervoor' zo fijn! Herkennen jullie dat ook? Sinds vandaag ook maar begonnen met het slikken van foliumzuur. Heeft iemand anders nog tips? Liefs, Bloem
ik zou zeggen laat het over je heen komen... ik ben nu sinds 18 aug. gestopt.. en het is voor ons ook allemaal nieuw... ik moet zeggen dat het wel erg fijn is dat je hier als vrouwen onder elkaar lekker kan beppen want de meeste mannen zijn er toch anders mee bezzeg.... heb je al last van "ontpillingsverschijnselen"?
Nee, ik heb gisteren de laatste pil geslikt. Ik zit nu dus in mijn stopweek, dus daarna begint het 'echt'. Heb jij veel last van ontpillen? Inderdaad heel erg leuk om met anderen te kletsen die hetzelfde doormaken Ik moet zeggen dat mijn vriend juist heel erg enthousiast is. Hij begon er ook over om met de pil te stoppen en smelt van elk kindje die hij ziet, haha. Erg leuk!
haha leuk is dat ... mijn man is ook wel anders naar kindjes aan het kijken en alles wat met baby's te maken heeft is ook 100 keer leuker als normaal... hihihi .. ja ik heb wel last van "ontpillen" in mijn stopweek was het allemaal normaal maar ben nu bijna 3 weekjes verder en heb er wel echt last van soms... veel warmer als normaal lijken soms wel opvliegers echt grappig... en een opgeblazen gevoel en wat krampjes.. zo vaag dat je lichaam ineens zo veranderd en raar doet wat ik niet echt had verwacht maar na veel lezen op sites bleek het normaal te zijn... het is bij iedereen anders dus ik hoop dat het bij mij snel voorbij is .... we zien wel.... spannend allemaal
Haha, leuk is dat! Vreemd hoe je lichaam dan kan reageren hé? Ik ben heel erg benieuwd hoe dat straks bij mij gaat. Ik wou dat ik al drie weken verder was, haha. Ik kan niet wachten tot die stopweek voorbij is. Zóóó spannend, zucht....
wachten........wachten en nog eens wachten en alles is zo spannend ik ken het...het liefst schreeuw je het van de daken.. wel ff een tipje.. ik ben gelijk begonnen in een kleine agenda om bij te houden hoe lang het nu duurt voordat ik weer on word dan kan je straks makkelijker bij houden of je een regelmatige cyclus heb en na aanleiding daarvan kan je uiteindelijk uitrekenen wanneer je het beste kan "klussen" hihi en de meeste kans heb om raak te schieten ... ik ben benieuwd wanneer ik weer on word en geloof me ont[illen is niet altijd ff leuk... voel me soms net een opgeblazen ballonnetje... maar ja je moet er iets voor over hebben.... wens je veel succes.....
Bedankt voor de tip om het bij te houden, ga ik zeker doen! Ik heb dat precies zo! Het liefst wil ik het graag vertellen, haha. Maar het is leuker om het te vertellen als het echt zover is! Pfff.. nee, dat ontpillen lijkt mij ook zeker geen pretje. Zoals je zelf al zei: je moet er wat voor over hebben. Ben benieuwd, het is gewoon maar afwachten... Veel succes!
ach ja bij mij is het mischien wel ff hevig maar het is bij iedereen anders dus maak je niet druk het hoeft niet zo te zijn... ik hoop voor jou dat het mee valt... verder leer ik wel veel door op deze forums te lezen....en het is leuk want iedereen zit een beetje in hetzelfde schuitje... leer ze... en lees ze verder
Bloem@ Spannend meis heel veel succes . Tips vraag heb er 1 geniet van elkaar en laat het geen moetjes worden. Want dan is het echt niet leuk meer. Als je ooit meer vragen hebt stel ze gerust !
Foliumzuur gaan slikken, en alvast je cyclussen bij gaan houden. Succes, ik hoop dat er binnenkort een mooie banner onder jullie namen staat!
Lief van je, dankjewel Bij ons staat ook echt voorop dat het wel leuk moet blijven en dat het inderdaad geen 'moetje' moet worden. Ik kan niet wachten tot volgende week maandag, dan gaat het écht beginnen
@brabbel1988 Ik ben sinds afgelopen maandag begonnen met het slikken van foliumzuur en ben inderdaad van plan om mijn cyclussen goed bij te houden. Maar bedankt voor het meedenken! Ik hoop dat de banner er ook snel mag staan!
Hai Bloem, Ja, ik weet ook nog heel goed hoe spannend dat was, voor het eerst beginnen. Wij hebben nu een prachtig ventje van ruim 1,5 jaar rondhobbelen (in cyclus 3 raak). Nu zijn we net weer begonnen voor een tweede beebje en ik sta verbaasd hoe spannend ik het weer vind!! Zo leuk! Tip 1: probeer ook een beetje naar je afscheidingsslijm/cervixslijm te kijken. Dan weet je of je in je vruchtbare periode zit. Misschien is dit voor jou net even anders ivm ontpillen, maar het kan wel helpen. Tip 2: Zoals iedereen al zegt: hou het leuk. Wat fijn dat je vent ook enthousiast is. Mijn man is dat ook en we maken het vrijen ook leuk, nemen er extra tijd voor en nadien houdt hij (voor de grap, geen idee of het echt werkt) mijn benen omhoog, of we moedigen de zaadcellen aan, of m'n man spreekt ze toe: "hallo, ik ben je vader en je moet doen wat ik zeg en ik zeg zwemmen" . hihihi nou ja, dat maakt het gewoon heel leuk en haalt de spanning er ook vanaf.
@ Loving: wat grappig van jouw man Ik heb al veel gelezen over cervixslijm maar de link die jij plaatste is super interessant, bedankt!
@ Loving Super bedankt voor je tips! Ik heb heel erg moeten lachen om dat van je man, prachtig! Ik vind het ook erg leuk dat mijn vriend zo super enthousiast is. Hij begon alleen al te stralen toen ik foliumzuur in huis had gehaald, haha! Ik kan mij voorstellen dat voor een tweede gaan weer net zo spannend is! Leuk hoor! Heel veel succes. Ik hoop dat het gauw raak is voor jullie! Liefs
@mano, heel graag gedaan! @bloem, lachen = gezond en ontspannend, dus laten we elkaar maar veel aan het lachen maken, he?! een tweede is net zo spannend wat betreft; wanneer zou het raak zijn?! het is wel wat relaxter aan de andere kant, omdat je weet dat je zwanger kan raken... (al hoop ik natuurlijk ook niet dat het nu heel lang duurt). ik hoop voor jou ook dat jullie snel jullie eerste wondertje mogen verwachten... eerst even die stopweek en dan de gaanweek!!
hee meiden wat leuk om te lezen dat iedereen er de fun in houdt.... mijn man zegt dat ook wel eens ... hahaha zwem zwem zwem en toen we in de efteling waren (bosrijk 3 daagjes) zei hij nu moeten we klussen he want we zijn nu in een wereld vol wonderen ... ik ga zo ff de link van loving lezen over cervixslijm want daar heb ik me nog niet in verdiept... en iedereen veel succes ... en HAVE FUN!!! liefs cella
Tips en trucs Om de kansen op een meisje te vergroten kun je het beste vrijen twee a drie dagen voor de eisprong. Zaadcellen die ervoor zorgen dat het een meisje wordt (X chromosoom) zwemmen namelijk minder snel, maar zijn sterker dan de zaadcellen die ervoor zorgen dat het een jongen wordt (Y chromosoom). Een minder diepe penetratie ("man bovenop") op het moment van klaarkomen van de man verhoogt de kans op een meisje. Laat je man een heet bad nemen voordat jullie gaan vrijen. Door de warmte geef je de zaadcellen die ervoor zorgen dat het meisje wordt (X chromosoom) een voorsprong. De kans op een meisje wordt vergroot wanneer eerst de man klaarkomt en later de vrouw. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kun je het beste, tijdens de (vermoedelijke) vruchtbare periode, om de dag vrijen. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kun je het beste, nadat je man is klaar gekomen, 15 minuten op je rug blijven liggen met je knieën opgetrokken. Het "vrouw bovenop" standje is niet gunstig wanneer je zwanger wilt worden. Sperma kan na het klaarkomen er makkelijk uitvloeien. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kan de man het beste boxershorts dragen. Hierdoor blijven zaadcellen het beste op temperatuur. Om de kansen op een meisje te vergroten kun je het beste vrijen twee a drie dagen voor de eisprong. Zaadcellen die ervoor zorgen dat het een meisje wordt (X chromosoom) zwemmen namelijk minder snel, maar zijn sterker dan de zaadcellen die ervoor zorgen dat het een jongen wordt (Y chromosoom). Een minder diepe penetratie ("man bovenop") op het moment van klaarkomen van de man verhoogt de kans op een meisje. Laat je man een heet bad nemen voordat jullie gaan vrijen. Door de warmte geef je de zaadcellen die ervoor zorgen dat het meisje wordt (X chromosoom) een voorsprong. De kans op een meisje wordt vergroot wanneer eerst de man klaarkomt en later de vrouw. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kun je het beste, tijdens de (vermoedelijke) vruchtbare periode, om de dag vrijen. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kun je het beste, nadat je man is klaar gekomen, 15 minuten op je rug blijven liggen met je knieën opgetrokken. Het "vrouw bovenop" standje is niet gunstig wanneer je zwanger wilt worden. Sperma kan na het klaarkomen er makkelijk uitvloeien. Om de kans op een zwangerschap in het algemeen te vergroten kan de man het beste boxershorts dragen. Hierdoor blijven zaadcellen het beste op temperatuur.