VRAAGJE overstap naar olvarit potje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona001, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hoi hoi ik heb even een vraagje....

    Mijn zoontje Sem is volgende week 5 mnd oud.
    Het CB heeft gezegt dat als Sem 5 mnd is hij naar 4 voedingen mag
    en als hij 5,5 maand is 3hapjes groenten + 4 voedingen

    hier snap ik dus niks van....Sem heeft zo'n behoefte aan zijn flesjes hoe kan ik dan 1 hele voeding er af halen als hij 5 mnd is ZONDER dat hij er iets voor terug krijgt....De rede dat wij niet eerder mogen beginnen met groente is omdat Sem hypoallergeen voeding krijgt van nutricia en ze zijn bang dat het anders niet aanslaat...

    en als ik die laatste voeding er af haal hoe moet dat dan met tijden nu zit Sem op:

    8.00
    12.00
    16.00
    20.00
    23.00

    en waar stop je fruit en groente tussen?

    Ik heb hier ook al contact over gehad met de wijk verpleegkundige en die zegt weer iets heel anders dan het CB dus ik hoor het liever van de mama's zelf!

    Bedankt alvast

    xx Ramona

    [​IMG]
     
  2. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    wij hebben het volgende schema.

    6:30 a 7:00 fles melk 1
    9:45 fruithap
    11:00-11:30 brood en daarna fles melk 2
    15:00-15:30 fles melk 3
    18:00-18:30 groentehap
    19:30 fles melk 4


    Ben wel deze week begonnen om die 3e fles melk eruit te halen, omdat hij nu brood eet, hoefde die fles niet meer. En nu hij goed brood eet, durf ik die fles er wel uit te halen.
    Dan geef ik hem rond 3 uur, a half 4 een fles roosvicee of diksap en verplaats ik de fruithap van 9:45 naar 15:30 na de roosvicee.

    Ik kan me voorstellen dat je het "eng" vind om Sem die fles eruit te halen, maar kijk het eerst even aan, begin anders met een fles met b.v. 30cc minder, en dan langzaam afbouwen.
    In principe heeft Sem geen fles meer nodig als hij met groente en fruit begint.

    Als het goed is heb je van het CB een info boekje gekregen met e eet/drink gewoontes van baby's, en hierin staat precies wat je kindje per maand nodig heeft!
     
  3. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Oke dank je wel! Ik ga ook even opzoek nar dat info boekje
     
  4. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    je kan de fles van 23 uur al weglaten. Dit kan vanaf 4 maanden. Dan doe je in de laatste fles wat rijstebloem.

    Als je hypoallergeen geeft moet je altijd het bijvoeden overdag doen zodat je de reactie kan zien. Ook maar 1 soort fruit of groenten voor 3 dagen achter elkaar. Dus niet zoals sommige potjes hebben peer/banaan.

    Ik zou die laatste fles pas weglaten als je weet dat je kindje goed reageert op de groenten en fruit en je een heel potje kan geven.
     
  5. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    maar wat ik dan niet begrijp is dat 4 flessen dan voldoende zijn zonder bij voeding... zou Sem dan van 21.00 tot 7 a 8 door moeten slapen?
     
  6. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Hi, het hoeft natuurlijk niet op stel en sprong gelijk op die 5 maanden. Wij merkten het vanzelf aan haar, omdat ze haar flessen steeds slechter leegdronk. Toen zijn wij over gestapt op 4 flessen. En bij de laatste doen we Nutrix (rijstebloem) en daar slaapt ze de hele nacht op.
     
  7. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ohja, ons schema is 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00, om en na bij. af en toe een half uurtje eerder/later.

    En me 5,5 maanden zijn wij begonnen met fruithapje rond 10.30
     
  8. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    En mocht jouw kindje niet genoeg hebben aan die 4 flessen kun je ook altijd de hoeveelheid per fles ophogen. Maar het hoeft niet op stel en sprong, gewoon proberen en dan zien waar je uit komt! Groente zou ik ergens tussen de 3e en de 4e fles geven.
     
  9. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Sem die is nadat hij de fles van 200cc kant en klare voeding op heeft helemaal hysterisch omdat hij meer wilt...dus ik kan niet geloven dat hij aan 4 flessen voldoende heeft zonder bijvoeding
     
  10. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik dacth dat 200cc kant en klaar het maximum was...?
     
  11. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ik lees hier vaak genoeg dat er kindjes zijn die 210+7 scheppen krijgen. Het is dus niet abnormaal.
    En heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Kun je ook mixen met de normale, bijv 2 of 3 schepjes daarvan en de rest normaal.
     
  12. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    ik gebruik bij elke fles 3 kleine schepjes johannesbroodpitmeel (ook omdat sem anders de halve fles er weer uitspuugt...)

    haha het is wat met die kleintjes
     
  13. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

    Ik weet niet of je Sem moet wakker maken voor de laatste fles. Ons is verteld dat als je steeds je kindje moet wakker maken voor de laatste fles, je die kan weglaten. Bij Kim zijn we van de een op de andere dag gestopt met de fles van 22.00 uur en ze is er nooit wakker van geworden. Het is ook wel raar hoor. Wij hebben nu opeens de fles van 15.00 ook weggelaten omdat ze brood eet. Verder drinkt ze bijna niets van diksap, thee of iets anders. En toch krijgt volgens het CB voldoende vocht binnen
    groetjes bianca
     
  14. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tymen kreeg op een gegeven moment zelfs vier flessen van 240/8. Prima volgens mijn cb. Zo lang hij maar niet meer dan 1,5 litervocht op een dag kreeg!
     
  15. Niet meer actief

    danisha krijgt:

    08.00 180+6
    10.00 fruithapje
    12.00 180+6
    16.00 180+6
    19.30 240+7+3 nutrix

    Nu (vooral met dit weer) krijgt ze ook tussen door wat water of diksap.. vandaag dronk ze een heel flesje diksap leeg..ze drinkt toch al zelf uit haar flesje dus die geef ik tussendoor als ze in de wipstoel of box ligt..


    Ik zou ook de laatste fles weghalen en dan kijken hoelaat hij komt. Ook al komt hij om 04.00 ofzo dat wordt van zelf aldoor later.. dat had danisha ook.. en ik zou nutrix door de laatste voeding doen..
     
  16. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    He Bianca, wij moeten inderdaad Sem rond 11 wakker maken hij ligt dan nog als een blok te slapen haha

    In ieder geval iedereen bedankt voor jullie berichtjes ik heb hier veel meer aan gehad dan wat ze op het cb zeiden

    ik ben erg benieuwd volgende week als we naar de 4 flessen gaan...

    groetjes
     

Deel Deze Pagina