cb vaccinatie bmr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ddana, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Zonder de discussie wel of niet vaccineren opnieuw te willen starten wil ik toch even wat kwijt. We gingen vanochtend voor Dl haar bmr en ik had dus mooi gemist dat ze de terumo naalden weer gebruiken! Cb arts deed er wat makkelijk over maar we hebben toch om een andere gevraagd en voor de zekerheid het merk gevraagd zodat ik over haar schouder mee kon kijken om te zien of dat merk er ook op stond :cool: Nu maar even bijgelezen op rivm site en ze gebruiken ze inderdaad weer en onderzoeken de gevolgen nog en doen er verder lekker vaag over.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je een linkje naar wat dit inhoud? Ik heb bewust bmr niet laten geven maar ben wel benieuwd naar wat deze naald en onderzoek inhoud?

3. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Van de RIVM site:

Wat zijn de uitkomsten van het onderzoek?

Uit de eerste fase van het onderzoek (afgerond 17 april 2015) blijkt dat lijm is aangetroffen in de onderzochte Terumo-naalden, maar in niet meer dan 1% van de onderzochte naalden. Ook bij naalden in een verzameling van andere fabrikanten is lijm aangetroffen, in dezelfde orde van grootte. Daarnaast zijn er ook minuscule plastic partikels aangetroffen in de naalden van de diverse fabrikanten. Een risicobeoordeling zal nu moeten uitwijzen wat de mogelijke gezondheidsrisico’s zijn van deze bevindingen voor de diverse naalden. De risicobeoordeling richt zich in eerste instantie op de lijmresten.

Veelgestelde vragen over de veiligheid van Terumo naalden - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Inspectie voor de Gezondheidszorg - Advies Terumo injectienaalden ingetrokken

Er is geen negatief advies meer voor het gebruik van de naalden. Er zijn geen verschillen tussen de Terumo naalden en naalden van andere fabrikanten, zoals BD. Er zijn nog wel een aantal CB's die voor de zekerheid deze naalden nog niet gebruiken totdat de tweede fase van het onderzoek is afgerond.

4. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Klopt.
    Ik ben zelf doktersassistente en wij hebben bericht gekregen dat we ze weer mogen gebruiken. Ze liggen bij ons ook weer terug in de kasten. Ik zou me er geen zorgen over maken want dit soort dingen onderzoeken ze altijd heel erg goed!

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet altijd waar. Het is vaak een geldkwestie, oftewel een kosten/baten analyse. Het is een feit dat een deel van de naalden onveilig is. Maar het betreft zo weinig dat het uit de handel halen van alle naalden teveel geld kost. Daarnaast blijken ook in andere naalden lijm te zitten.

Deel Deze Pagina