Hallo dames. Ik zit met een kleine bezorgdheid. Ik heb mijn 20 weken echo gehad en baby doett goed. Lichaam zat op 20 weken. Hoofdje op 21 weken. Aanstaande donderdag wordt dat nog eens bekeken . Ik ben nu 21 weken en mijn gewicht ziet er al de afgelopen weken zo uit: 15 weken: 63.6 16 weken: 63.5 17 weken: 63.8 18 weken: 63.7 19 weken: 63.5 20 weken: 63.8 21 weken: 63.7 Ik eet toch echt 3 mooie maaltijden per dag met veel fruit,groenten,noten,granen,zuivel als tussendoor. Soms ook stukje taart,koekje of ijsje. Maar zeker niet dagelijks. Mijn partner is bezorgd dat omdatt gewicht niet stijgt dit slecht is voor de baby. Wie blijft hier ook al weken rond het zelfde gewicht?
Ik ben ook pas vanaf 22 weken wat gaan aankomen, zit nu op +9kg. Zolang de baby goed groeit moet je je geen zorgen maken.
Ik ben tijdens beide zwangerschappen in de eerste helft ook niets aangekomen, daarna ook maar een paar kilo. Baby groeit gewoon hoor, snoept gewoon wat van jou af
Ik ben bij eerste maar 3 kilo aangekomen in mijn hele zwangerschap. Onze zoon woog bij de geboorte bijna 10 pond dus het kan gewoon. Ik zou me geen zorgen maken. Enne wat er niet aankomt hoeft er ook niet af
Sorry maar wees blij?! De baby groeit toch goed verder? Ik ben inmiddels 20kg aangekomen die je dus niet ziet! Die moeten er straks ook weer af.
Ik ben om pas na 25 weken echt aangenomen. Nu 34 weken zwanger van een tweeling en pas 12 kilo erbij. Wees blij, anders moet alles er zo weer af.
zolang je kindje goed groeit en jij je verder goed voelt is er niks aan de hand hoor. baby's zijn eigenlijk net parasieten. pakken wel wat ze nodig zijn. bij de 2e ben in uiteindelijk ook maar 3 kilo aangekomen. ik vond het prima want ze groeide goed de vk heeft er nooit wat over gezegd dat ik een hele tijd niks aan kwam en uiteindelijk dus maar 3 kilo
Meid! Dat maakt echt niks uit! Ik ben bijna uitgerekend en maar 6 kilo aangekomen en die van ons wordt geschat op ruim 4 kilo. Hoeveel je weegt, heeft helemaal niets te maken met de groei van je baby. Sommige komen veel aan, die kunnen bijvoorbeeld meer vocht vast houden of meer vruchtwater hebben.. Echt niets om je zorgen over te maken! Geniet van je zwangerschap!
Hier het zelfde! Ben nu 25 weken zwanger, De baby groeit gewoon goed en ik kom geen gram aan. Ik blijf hangen op de 61 kilo.... vk zegt: "baby eet mama op" haha. Maar ik hoefde me er niet te veel zorgen om te maken. Zolang je kindje goed groeit. En ik denk soms zelfs; "scheelt mij weer afvallen na mijn bevalling" haha. Dus zie het voordeel ervan in. Ik mag morgen weer op controle bij de vk is zien of er nu wel wat bij is gekomen.
Helemaal niet gek hoor. Jou gewicht is niet zo belangrijk, als je kindje maar goed groeit. Daar lijkt het wel op, dus hoe minder extra kilo's voor jou, hoe sneller je ook weer een normaal gewicht hebt ma de bevalling. Ik was met 20 weken ook vanaf het begin nog maar 2 kilo aangekomen, waarvan tussen de 15 en 20 weken eigenlijk niks. Inmiddels zit ik op 6 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Gong de laatste weken ineens hard.
Dank jullie wel dames! Ja hier was ik gewoon bang datt kind iets tekort zou komen. Maar jullie hebben me gerust gesteld. Dank jullie wel! 😊😊😆
Prima toch!!! Ik ben zelf ook nog niets aangekomen tot nu toe en ben morgen 20wk zwanger. en mn buik.... die is best aanwezig haha.
Tot 18 weken ben ik ook niks aangekomen, met 20 weken 1 kilo geloof ik. Daarna ging het sprongsgewijs, opeens 2 kilo binnen een week en daarna stond ik weer paar weken stil. En zo gaat het steeds met sprongen..
Bespreek het de volgende keer met je VK en zorg dat je iig genoeg proteine binnenkrijgt, vlees, zuivel, eieren. Dit zijn de bouwstoffen van het leven
Ben eerst vijf kilo afgevallen en weeg nu 3kg meer tov begingewicht. Gewoon je VK vragen, dan kan zij het evt monitoren.
Bij mij is het juist andersom geen idee waar diekleine zich verstopt. Een buik heb ik bijna niet, maar ik ben al wel 5 kilo bij.... Dus liever andersom zoals in jouw situatie hoor
Maakt niks uit hoor Zolang je kindje goed groeit is dat het enige belangrijke. Je kindje neemt wat het nodig heeft. En zolang je hem/haar genoeg aanbiedt, moet je je geen zorgen maken. Ik ben nu 15 weken en ook nog geen gram aangekomen. Maar mijn buik is wel heel duidelijk aanwezig. Heb het wel al vaker gehoord dat vrouwen de eerste 20 weken niet / amper aankomen. De kilo's komen nadien wel Ik vind het juist goed en ben er blij mee Baby is gezond en op schema. Dat is mijn enige bekommernis.
Maakt inderdaad niks uit. ben zelf 2,5 kilo aangekomen en erg veel afgevallen. Na de bevalling was ik lichter dan voor de zwangerschap. Zoon was 4700 gram bij de geboorte, dus hij nam alles wat hij nodig had.