Kijken naar aders in navelstreng (en extra ader naar nieren) 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tigermommy, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ze kijken met 20 weken echo toch altijd naar aantal adres in de navelstreng (tenminste bij mijn vorige zwangerschappen wel) nu heb ik vandaag een GUO gehad en volgens mij helemaal niet naar gekeken.

Ook liep er een extra ader naar de nieren (dit kan wijzen op een extra nier of extra urineleider of iets) maar omdat er twee (goede formaat) nierbekken zijn kon dit verder geen kwaad zei hij..

Iemand hier ervaring mee (mijn moeder heeft wel drie nieren en ik heb 3 urineleiders dus echt vreemd zou het niet zijn hihi)

Maar dat van die aders in de navelstreng lijkt me wel belangrijk!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik had vandaag ook een GUO, en er is idd naar aantal aders in navelstreng gekeken.

Wat apart wat je verder vertelt.... maar gezien dat je moeder en jijzelf ook zoeits hebben idd niet heel gek.
    Maar is verder niet zorgelijk ofzo?

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    nouja de dokter maakte zich er niet echt druk om, ja er kon een extra niertje zitten maar verder was het goed, ik heb een GUO1 gehad maar stond binnen 15 minuten weer buiten, dus vond het een beetje raar gaan eerlijk gezegd!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De uitslag van de 20 weken echo gaat toch naar de vk? Dan moet het op de papieren staan of er 3 aders waren. Ik kreeg die papieren mee en mocht ze later zelf houden toen de vk het doorgekeken had. Gelukkig alles goed behalve dat de placenta nog tegen de baarmoedermond aanlag.

Maar 15 minuten is wel heel snel afgeraffeld!

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ja 15 minuten was incl handje schudden en opruimen e.d. echo zelf was denk ik 10 min ofzo

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Jeetje die van ons duurde 30 minuten, de GUO. Vond dat al snel gaan.
    Pffff 15 minuten!?
    Ik heb idd ook zelf de uitslagpapieren meegekregen, jij niet dan?

7. Wat raar. Met de SEO wordt ook er naar gekeken, dus als hij dat met de GUO niet heeft gedaan, klopt dat niet. Een GUO duurt normaal toch wel een 30 minuten. En als er een 3e nier zit, moet je dat wel weten.
    Op de formulieren moet het in ieder geval staan, en anders vragen of je (mogelijk ergens anders?) nog een keer mag komen. Het is belangrijk om te weten!

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Bij de gynaecoloog de echo gehad? Had je dokter D? Weet je denk ik wel wie ik bedoel... Groooote lange man ;)

Hier ook de GUO bij hem gehad de afgelopen zwangerschap en idd ook binnen 15 minuutjes buiten. Maar zo afraffelend is hij altijd ;)

Tijdens mijn GUO zat hij zelfs liedjes te neuriën en te Zingem terwijl ik aangaf erg zenuwachtig te zijn deed hij lacherig en zei zelfs dat een baby gezien moet worden als een soort parasiet die in je groeit en waar je op broed :$

Hij heeft wel vaker van die rare dingen, niet alleen bij mij helaas..

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    haha ja die dokter in Elkerliek bedoel je, ja die heb ik volgens mij vorige zwangerschap gehad (ik herken het parasiet verhaal hihi) nee deze was in Eindhoven, de man zelf was op zich aardig en zeer kundig maar gewoon ja "een man" hahaha (grapje) het ging gewoon heel snel allemaal.

Ik ben inmiddels bij de VK geweest en was allemaal goed zei ze, blijkbaar ook aders in navelstreng e.d. en de baby liep helemaal op schema.

Het KAN zo zijn dat de baby een bijniertje heeft of een extra urineleider maar dit heeft geen consequenties voor de zwangerschap verder.

10. Gelukkig! O en gefeliciteerd met je zwangerschap, super leuk :)

Deel Deze Pagina