Hoi allemaal Vorige week heb ik een ctg gehad omdat de hartslag van de baby te langzaam was bij de controle van de VK. Bij de ctg was deze nog steeds niet heel snel maar wel 'snel genoeg'. Ook hebben ze een echo gemaakt waarbij het buikje van de baby een week achterloopt qua groei, benen en hoofd waren wel op schema. Op zich hoefde ik me geen zorgen te maken volgens gyn, maar hoe langer de echo geleden is hoe meer ik me in mijn hoofd haal. Ook omdat de baby in stuit ligt, al sinds een week of 12. Ben nu toch erg bang geworden dat er een oorzaak is voor de stuitligging, de groeiachterstand en de niet-zo-snelle hartslag. Heeft iemand hier ervaring mee?
nee sorry geen ervaring mee ik kreeg juist te horen van de week dat t buikje 2 weken voorloopt verder wel op schema al is t boven gemiddeld dus een dikkertje. Maar thoeft niks te betekenen natuurlijk, krijg je nu vaker controles?
Tjee meid, wat een onzekerheid, kan me voorstellen dat je helemaal knetter wordt van onzekerheid. Ook ik heb hier geen ervaring mee. Waarom bel je je vk niet even om je bezorgdheid uit te spreken? Misschien wil ze toch nog een extra echo maken. Trouwens, wil je geen draaipoging laten doen? Nu ben je er nog ruim optijd bij. Dinand was ook een stuitligger en zou met 37 weken gedraaid worden. Wat gebeurd er: de nacht voor de draaipoging breken mijn vliezen. Weet niet of je zoiets ziet zitten, maar misschien dat je dat meteen kan meenemen in je gesprek met de vk!
nee geen ervaringen mee. Bij mij zeiden ze wel dat ik een dik kindje zou krijgen en dat viel reuze mee. mooi gemiddeld kindje. Je hoort wel vaker dat ze er iets naast zitten. Je er niet alt e druk om maken.
Bedankt voor de reacties! Ik krijg nog een follow-up voor de groeiecho vorige week, dus ben heel benieuwd. Draaipoging heb ik wel overwogen, maar ga ik niet doen vanwege de hartslag die te laag werd bij de controle VK. Is toch weer stressvol voor de baby. Pff wachten duurt lang!!