Pcos, welke behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ilayza88, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilayza88

ilayza88 Lid

26 nov 2012
    12
    0
    0
    Sinds december 2010 slik ik Clomid. Ik slik dit zolang omdat ik vorig jaar januari zwanger was door dit medicijn, helaas werd dit een miskraam. In april ben ik dus weer gestart met Clomid. Alleen nu is telkens mijn progesteron niet goed, dit kan betekenen dat ik resistent ben voor de medicijnen. Nu slik ik 150 mg. En was ik twee weken geleden weer in het ziekenhuis om bloed te prikken. Deze week of volgende week moest ik langskomen, alleen is mijn afspraak verzet naar 19 december. Dat is dus vijf weken verder.

Ik zou beginnen met (al bloeduitslag niet goed was) injecties, maar de arts snapt niet waarom deze medicijnen niet hun werk doen. Verder onderzoeken was volgens hem niet nodig, want ik heb PCOS. Na veel twijfels toch maar een telefonisch afspraak met arts gemaakt. alleen een andere want mijn eigen arts kon niet.

Welke behandelingen hebben jullie overgaan met PCOS?

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vaker gehoord dat mensen resistent werden van de clomid.
    Ik ben na clomid begonnen met spuiten. eerst zelf aan de klus met spuiten, toen iui met spuiten.. toen ivf met spuiten, toen escape iui met spuiten en daar ben ik zwanger van geraakt! :)

succes meis!

3. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik heb ook pco heb paar maanden met clomid 100 mg goede eisprong gehad en laatste 2 maanden niet nu ben ik begonnen met 150 mg. Mijn gynaecoloog gaf aan dat het wel vaker gebeurd dat je lichaam na een tijdje wat extra's nodig heb.

4. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Hallo Ilayza,

Ik heb ook PCOS. Ik heb 1 keer clomid 100 mg gebruikt maar dat had geen nut. Ik zei tegen de gyn of we niet gelijk konden beginnen met prikken en hij vond dat wel goed omdat hij zag dat clomid geen nut had. Dus zijn we begonnen met puregon 75 en ovitrelle. Nu zit ik in de wachtstoel. Over 1 week mag ik testen.

Maar ik zeg definitely prikken ;)

Veel succes xxxx

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik heb eerst 50mg Clomid gehad, toen 100mg en daarna 150mg. Helaas zonder resultaat. Daarna overgegaan op injecteren. Mijn lichaam reageert elke keer anders. Betekend dus dat elke keer ik andere eenheden moet injecteren.

6. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb 3x een dosis clomid geslikt (50,100,150) daarna een TEO en na deze TEO weer 3x clomid (50,100,150). Bleek helaas resistent voor Clomid. Uiteindelijk zou ik gaan spuiten en werd ik zwanger door resultaat teo.

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Teo? Misschien bedoel je leo? Neem aan dat je een laparoscopie bedoeld :)

8. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Kiekies ik heb in eerste instantie een teo gehad alleen bij mij lukte het niet en uiteindelijk kreeg ik een leo. Een teo is hetzelfde alleen dan gaan ze via de vagina naar binnen en hoeven ze geen gaatjes te maken in je buik en navel. Als dat werkt heeft de ingreep veel minder nasleep omdat ze je bijvoorbeeld niet met gas opblazen.

9. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohja de teo kreeg ik 2 jaar geleden maar doen ze niet in elk zkh, volgens mij alleen in t radbout in t azm en in mmc veldhoven. Maar kan inmiddels anders zijn hoor.

Bij een teo ga je ook onder narcose, dus mocht de teo niet lukken kan er meteen op leo worden overgegaan.

Bij mij lukte hij niet omdat ze niet voorbij een vlies konden komen.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Oh wat balen! Ik heb zelf een leo gehad, zonder resultaat helaas...

11. MamaIrene

MamaIrene Lid

24 nov 2012
    15
    0
    0
    Ik heb twee keer 50 mg clomid gehad, 1 keer 100 mg en ben nu aan de 150 mg. Ik heb elke keer een eisprong gehad, maar wel pas rond de 20e dag. Mijn progesteron was echter steeds veels te laag en werd een kleine week na de ovulatie alweer ongesteld.
    Deze maand proberen we 150 mg (eventueel met progesteron erbij na de eisprong) en als dat niet lukt moet ik ook hormonen gaan injecteren.
    Zo frustrerend vind ik dat er wel een eisprong is, maar dat de progesteron steeds te laag blijft.

Deel Deze Pagina