Ik mag toch wel een beetje blij zijn???

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by flower 27, Dec 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Lieve meiden,

Ik mag officieel pas donderdag testen 15 dagen na de punctie, maar heb al eerder getest en vandaag was de test alleen nog maar donkerder geworden, vandaag 11 dg na tp
    Belde net het zh om te vragen hoe het gaat ( doen ze altijd tussendoor ) Dus ik vertelde dat ik vanmorgen een duidelijke positieve test had, nou zeg ging ze toch helemaal uit dr dak!!!!! Ja en er staat niet voor niks een datum op de brief wanneer je mag testen, snap niet waarom je dan 2 dg te vroeg test!! Waar ik dus op antwoord "" mevrouwtje ik doe al 2,5 jaar lang elke maand testen, nu is er eindelijke een grote kan dat ik zwanger ben, sorry hoor dat ik mij niet kon bedwingen zo raar is dat toch niet ??????? Nou vond zij wel.... Ze zei nou je kan voor nu even blij zijn, maar het zegt niks, bel morgen maar terug als de test nog positief is...

Ik viel bijna van mijn stoel af, had zo,n reactie nooit verwacht:(( ik ben al zo ontzettend onzeker, nou nu helemaal !!!

Wat vinden jullie heel eerlijk van haar reactie en mag ik dan echt nog niet blij zijn ?????

Liefs flower

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Wees maar blij hoor, ik kreeg dezelfde reactie. Maar dat doen ze omdat ze je willen beschermen tegen een pregnylrestje...
    En omdat het vaak voor de testdatum nog mis gaat....

Maar geniet maar van je zwangerschap hoor, je bent echt zwanger. En ZH'en zijn gewoon niet heel handig in het begrijpen van je gevoelens. en bijbehorende testdrang.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Nou wat een lompe trien, die werkt duidelijk op de verkeerde afdeling. Ik zeg van harte gefeliciteerd!!!!! je kan alleen maat vals positief hebben van pregnyl/otrivelle maar dat is meestal na 10 dagen wel weg.

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Tuurlijk mag je wel hartstikke blij zijn! :) misschien bedoelt zij het ook niet raar, want vaak gaan zwangerschappen nog mis voordat er getest is, en als jou zwangerschap vandaag toch nog mis zou gaan, zou je dat dus nooit weten. Dus misschien is het vanuit hun ook wel een stukje bescherming ;)

Lekker van genieten hoor!

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Bedankt voor jullie lieve reactie,s..

Nog een vraag als het dus mis is, dan komt die bloeding toch niet precies op mijn nod ??? En dan worden mijn testen toch niet donkerder ?? Sorry hoor ben zo vreselijk onzeker...echt zo,n rot gevoel pfffff

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Bij mij ging het als volgt:
    Dag 9 na tp posi test!
    Dag 10 na TP bruine afscheiding...heel weinig
    dag 11: bruine afscheiding
    dag 12 geen bruine afscheiding
    dag 15 testdatum ziekenhuis, positieve test doorgebeld. Hoefde me geen zorgen te maken om de bruine afscheiding, welke meer werd.

Een week later helderood bloedverlies en krampen.
    5 dagen later de uiteindelijke miskraam.

Dus wanneer het afbrak....ik denk dat het al begon met het bruine bloedverlies...
    Vandaar dat het ziekehuis niet wil dat je zo vroeg test...voor hetzelfde geld was mn test op testdatum van het zh weer negatief geweest en was ik dus ook niet zo verdrietig geweest. Op die manier willen ze je beschermen...vandaar zo'n reactie van het zh.

7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    En meid, geniet gewoon van je zwangerschap. Ja het kan fout gaan, maar dat kan bij iedereen. De kans dat het goed gaat is vele malen groter dan de kans dat het fout gaat.

Probeer daar naar te kijken meid...je bent nu zwanger. Geen zorgen maken, dat moet je pas doen als je rood bloedverlies hebt en krampen.

8. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Panter dat zei mijn man ook, de kans dat het nu goed gaat is gewoon veel groter en die gedachten moet ik vast blijven houden idd!!! Ga ik doen, probeer nu gewoon een klein beetje te genieten van dit moment.

9. DNJ

DNJ Actief lid

Oct 21, 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rotreactie van dat mens zeg :( Ben je eindelijk een beetje blij, krijg je zoiets over je heen.. Volgens mij hebben ze in het ziekenhuis het liefst dat je na een week of 6 pas test, inderdaad ;) Als je test donkerder wordt, zit het vast gewoon goed hoor! Ik sluit me verder aan bij Panter.

Ik zal je straks nog even mailen over de Utro trouwens!

10. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Lekkere lompe hork had je aan de telefoon :$. Natuurlijk moeten ze je een beetje beschermen tegen een eventuele teleurstelling, maar er bestaat ook nog zoiets als tact en ik zou verwachten dat iemand die op de fertiliteitsafdeling werkt daar op z'n minst een klein beetje van zou bezitten... Natuurlijk kan het nog mis gaan, maar inderdaad de kans dat het goed gaat is groter en het is sowieso geen pregnyl meer lijkt me! Dus wees maar lekker voorzichtig een beetje blij :).

11. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Ja zeker een lompe trien, maar ze zal waarschijnlijk haar dag wel niet hebben. Heb het maar losgelaten.

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Nouja, stom zeg. Gewoon het tegendeel bewijzen en met een super positieve test naar dat ziekenhuis gaan. Geniet!

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Beetje lompe reactie ja! (al snap ik het ook wel weer een beetje).
    Maar eh... was jij niet diegene met het utro-probleem (te weinig gebruikt)?
    Hihi. Waarschijnlijk toch panieken voor niets he!!!
    Ik had er al een goed gevoel over.

Enne... ja, het kan nog zeker mis gaan. Dat is bij alle zwangerschappen zo en bij IVF is die kans zelfs nog iets groter.
    Maar de kans dat het goed blijft gaan is veel groter, dus ja, je mag zeker al een beetje blij zijn!!!

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dit dus.. Tac / fatsoen / inlevingsvermogen is blijkbaar erg moeilijk voor sommige mensen! ;)

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon lekker blij zijn! :)

Ik zeg: gefeliciteerd! :D

(mijn oude gyn deed een bloedtest 9 dagen na TP en ik heb dezelfde dag als die bloedtest een positieve urinetest gehad... en nu heb ik een prachtige dochter).

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En, heb je nog een keer getest?

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zit ook al steeds met spanning te wachten...
    Hopelijk is ze haar zwangerschap aan het vieren en daardoor geen tijd...

Share This Page