hoi dames, ik ben nu een tijdje gelukkig getrouwd, en we hebbe een pracht van een dochter van bijna 4jaar nu. Nu is mijn grote droom om nog een dochter of een zoontje te hebben maar helaas wil men partner niet meer! Heel raar aan dit verhaal is, dat hij het toen onze dochter 2 was wel wilde, maar na een misval hij van gedacht veranderde. Nu vind hij zichzelf ineens te oud. Maar als hij dan in gesprek is met vrienden of vriendinne van me die zwanger zijn, dan zegt hij wel : moest hier een 2de komen, een ongelukje kan altijd .... dan zou het toch zo zijn, en met liefde opvoeden! vind ik wel raar ... wat doe ik hieraan ???? weet iemand raad ? pffff, wil zo graag nog een kleine pruts
Zolang je hem er maar niet er in 'luist' door middel van een bewust gepland 'ongelukje'. Dat zou zo fout zijn.
Als een ongelukje wel welkom is en je man hier heel makkelijk over praat dan is het vaak zo dat ze bang zijn om er echt voor te gaan, op een bewuste manier dan. Misschien kan je met hem zijn angsten bespreken en die proberen te verhelpen? Ik heb dit bij veel mannen gezien.. Vaak als ze ECHT geen kind meer willen praten ze ookniet op een positieve manier over een 'ongelukje' , dat word dan gelijk genegeerd of afgekapt met iets als 'neeh zeg, laat dat maar niet gebeuren!'. Dat jou man er op deze manier zo over praat met een vriendin betekend dat hij er ergens nog wel voor openstaat. Succes ermee, het lijkt me lastig!
joycey, dat zal ik niet doen ook niet! zou me alleen maar schuldig voelen achteraf , en dat wil ik ook weer niet. dochtertje was gisteren heel de tijd bezig tegen hem : x heeft een zusje en ik niet, y heeft een zusje en ik niet, b heeft een broertje en ik niet .... ik wil dat ook papa een zusje. waarop hij antwoorde : vraag da maar aan sinterklaas dan!
Het lijkt mij heel moeilijk. Ik zou er heel goed over blijven praten want anders zou je dit in de toekomst hem heel erg kunnen gaan verwijten.
Het klinkt alsof hij er wel voor open staat. Anders zou ik het eerlijk gezegd echt een beetje flauw vinden dat hij die opmerking over Sinterklaas maakt naar je dochter hij moet geen valse hoop geven!
Eens. Die van mij wil echt, echt, echt niet meer en is daar heel duidelijk in. Ik wilde graag nog een 3e maar dan kon ik wat hem betreft op zoek naar een andere vader (zei hij wel met een brede glimlach hoor). Ik zou het er toch nog een keer met je man over hebben.... Waarom wil hij het niet? Laat hem er even over nadenken, een maand of zo, en heb het er ondertussen niet meer over. Dan is de druk er ook een beetje vanaf. Sterkte!
Ik zit in de zelfde situatie, alleen wilt mijn man echt echt niet meer..deur is dicht. Ik heb daar wel moeite mee, is toch soort van rouwproces.. Ik zou wel blijven praten...wie weet draait je man bij!
Hier was het andersom. We hadden 1 dochter en ik vondt het wel prima zo. We hadden beiden onze hobby's, dede leuke dingen met zn drietjes en ik miste niks voor mijn gevoel..dus zat het "nut" van een tweede niet in. Daarnaast zag ik bij het denken aan een tweede alleen maar beren op de weg. Financieel en practisch gezien. Toen mijn man het uiteindelijk liet rusten kwam bij mij vanzelf het gevoel dat een tweede toch leuk zou zijn...en zie mijn banner Niet pushen en zeker geen ongelukje ervan maken is mijn advies
Ik zou ook niet teveel pushen... Van de andere kant denk ik wel, er zijn bij hem nog geen ingrepen gebeurd dus definitief geen tweede is nog niet aan orde. Ik ben nu zwanger van de tweede en als alles goed gaat, zal manlief zich laten steriliseren. Wij zijn het er beiden over eens dat twee kindjes genoeg is voor ons. Bij jullie is er wat dat betreft natuurlijk nog geen definitief "besluit". Ik zou het even laten rusten en geen ongelukjes laten plaatsvinden. Ik zou er over enkele maanden nog eens op terugkomen. Mijn vriendin is nu bijna uitgerekend en haar zoon is 6. Zij wilden nooit een tweede, tot vorig jaar en zie daar... Geduld is een schone zaak zeggen ze dan..
nu zijn we der uit ... hij kan gewoon voor zichzelf ni beslissen. den 1ne keer wil hij het wel, dan ziet of hoort hij iets over iets dat niet goed is gegaan (bv kindje met geen gehemelte geboren) en dan haakt ie weer af, want zoiets kan bij ons ook goed genoeg gebeuren. en gistere zei hij dan weer : als je zwanger bent dan moeten we wel ons huisje verkopen en iets anders kopen want dit is veel te klein voor ons 4.
Laat het even rusten. Hij staat er wel voor open maar is nog te bang dat het misgaat. Als hij er over wilt praten doe het dan, maar begin er zelf nu niet meer over, de druk is dan van de ketel en kan hij nadenken over hoe en wat.
Zo te lezen staat hij er inderdaad wel voor open. Maar hij ziet nog beren op de weg. Probeer het rustig aan te doen en het er niet teveel erover te hebben, daar worden mannen tegendraads van. Hier helaas wel een man die echt absoluut geen tweede meer wil. Hij zei in het verleden altijd dat hij geen kinderen wilde, maar is er toch voor gegaan. En is een lieve vader. Maar een tweede is echt niks voor hem. Dus ik heb mezelf hierbij neergelegd en geniet van onze dochter. Ik heb ook zodra het kon bepaalde dingen gelijk verkocht, zodra wij er geen gebruik meer van maakten. Zoals kinderwagen, babykamer etc. Zodat ik er niet tegenaan hoefde te kijken. En mijn man heeft zich een halfjaar geleden laten steriliseren. Dus bij ons is het definitief nu. Het is goed zo. Heel veel succes met jullie besluit en hopelijk komen jullie samen tot iets waar jullie je allebei prettig bij voelen.
Hier wilde man geen derde meer. Maar bij mij was de wens zo groot dat ik al heel erg snel zei van als er geen derde kom dan weet ik niet of ik wel met je verder kan. Omdat die wens ook echt mijn leven niet uit ging. Na veeel praten kwam er angst maar ook hele praktische dingen als een nieuwe auto verhuizen want ze moeten een eigen kamer dat soort dingen Maanden met zijn tweeën het praten geweest en ik heb gezegd denk er over na dan wacht ik een half jaar. Na 4 weken kwam die dat hij het wel zag zitten. Nev3 maanden was ik zwanger
Dat vind ik wel heftig eigenlijk dat je dat heb gezegd tegen je man. Dus jij verkoos een baby boven het gezin wat je al had en je man? Zou jij dus je kinderen op laten groeien zonder vader en moeder samen als je man geen kind meer had gewild?
dat vindt ik zo gek..dat mensen dan ineens niet weten of ze wel met die persoon door kunnen gaan. kijk als de partner nou ineens roept dat hij helemaal geen kinderen wilt en jij wel graag dan snap ik t nog wel..maar als t over een 2e of derde kind gaat. Verbaast mij
Inderdaad, praten met je man, wat zijn zijn belemmeringen? En misschien wil hij wel de natuur zijn gang laten gaan? Dus geen testen, temperaturen ed en geen mmm. Gewoon fun en wie weet .