Afvallen of er gewoon voor gaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Troelala21, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja daar is ze weer met haar zoveelste topic haha....Nee maar even zonder gekheid. Ik ben nu dus bezig met afvallen. Ben nu bijna 10 kilo kwijt. waar ik heel blij mee ben, maar.......ik moet er nog wel 25. Nu zit ik dus te twijfelen omdat we wel graag een 4e kindje willen. Of ik nu eerst moet doorgaan met afvallen en wachten. Of gewoon afvallen en er voor gaan en zien wel waar het schip strand? Zit nu echt te dubben, wat ik zal doen....Aan de ene kant wil ik graag ervoor gaan ondanks me angsten, aan de andere kant denk ik nee afvallen straks ben je nog veeeeeeel zwaarder in de zwangerschap. 2strijd dus, wat zouden jullie doen?

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,291
    192
    63
    Female
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    wat goed dat je al 10kg kwijt bent zeg! Nog 25 is best veel... Doe je dit onder begeleiding van een dietiste?
    misschien dat je haar om advies kan vragen, of even een verloskundige bellen voor meer duidelijkheid...

succes met verder afvallen! :)

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Kan me je twijfel voorstellen, maar denk dat jij toch echt de enige bent die dat besluit kan nemen (samen met je man dan natuurlijk)

Ik denk dat je in een zwangerschap echt niet heel veel hoeft aan te komen. Misschien kun je begeleiding van een diëtiste krijgen gedurende de zwangerschap?

4. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Of misschien 50-50. Als je nog 12,5 kwijt bent dan als soort cadeau gaan beginnen. En dan zie je het wel..? Is natuurlijk altijd beter om een beetje meer op gewicht te zijn. Misschien een idee.
    Succes!

5. Troelala21

Bij de eerste 2 was ik binnen 1 rond al zwanger. Bij de 3 duurde het ietsje langer, ik weet natuurlijk ook niet hoe lang het gaat duren. Tot die tijd kan ik gewoon afvallen toch? EN tijdens de zwangerschap wil ik niet veel proberen aan te komen als het ons gegeven word....

6. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

Apr 23, 2012
    1,015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hoii ik weet waar je in zit.
    ben zelf ook aan t afvallen ben nu 5 kilo kwijt en wil er nog 10.. al wel bijna een jaar bezig om een eerste kindje te krijgen ik heb zoiets wat er af is is zoiezo mooi meegenomen.. ik zou ook indd gewoon door gaan met afvallen en ben je zwanger kan je altijd volgens mij je eet patroon aanblijven houden.. zolang je maar genoeg voedingstoffen binnen krijgt voor je babytje

7. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

Jun 15, 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou er gewoon voor gaan. Totdat je zwanger bent kun je natuurlijk gewoon nog blijven afvallen en zodra je zwanger bent gewoon gezond blijven eten en je niet laten gaan onder het mom van: ik ben nu toch zwanger.

Heel veel succes met zwanger worden!!

8. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Zolang je op een gezonde manier nu probeert af te vallen (dus geen crashdieet of zo), zou ik gewoon doorgaan totdat je zeker weet dat je zwanger bent. Daarna even advies inwinnen bij een dietiste, zodat je zeker genoeg binnenkrijgt voor je baby. En aankomen tijdens de zwangerschap hoeft niet als je al overgewicht hebt... Ik ben op een gegeven moment zelfs tot 7 kilo afgevallen, nu nog 3,5. Als je afvalt heb je minder kans op zwangerschapsdiabetis, dus ik zou het zeker proberen!

9. xLiesbeth

xLiesbeth Lid

Jan 17, 2013
    33
    0
    0
    Heerenveen
    Afvallen verhoogt de kans op een zwangerschap, doordat je hormoonhuishouding weer goed zou moeten werken. Maar wat best een goed idee is om nog de helft van wat je nog kwijt wilt af te vallen, en daarna beginnen met zwanger proberen te raken. En natuurlijk zodra je zwanger bent het rustiger aan gaan doen, en begeleiding van een diëtiste kan zeker geen kwaad

Maar uiteindelijk is het allemaal je eigen keuze. Wat lijkt jou het beste?

10. Troelala21

Ik wil eigenlijk eerst nog wat kilo's kwijt. Weet alleen niet hoe lang ik daar over ga doen. Maar ik ben nu 10 kilo bijna kwijt, op na de volgende 10. Ik had gezegd bij 80 kilo wil ik er voor gaan in eerste instantie. Dus ik denk dat ik me daar gewoon lekker bij moet houden. Eerst nog even afvallen, elke kilo minder is er maar mooi weer 1. Ik kom tijdens de zwangerschap altijd aan, de laatste 2 keren gelukkig niet super veel maar goed het zijn toch weer kilo;s die erbij zijn en er weer af moeten....Het is alleen zo moeilijk, het liefst begin ik vandaag al voor nog een kindje haha, maar ik moet gewoon geduld hebben!

11. nono

nono Niet meer actief

Ik zou er gewoon voor gaan. :) Tijdens zwangerschap opletten wat je eet dan hoef je idd niet veel aan te komen..

12. Troelala21

Ik heb bij de tweede zwangerschapssuiker gehad, tenminste dat dachten ze. Daarom hebben ze me ook ingeleid. Het rare was dat er na de bevalling bleek dat ik helemaal geen zwangerschapssuiker had. Bij de 3e ook helemaal nergens last van gehad. Mooie bloeddruk, mooi hb, enz. Maar goed ben nu wel nog dik 6 kilo zwaarder dan me begin gewicht bij de laatste. Ach ja me meisje is nu al 4 jaar dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij. Best raar. Had altijd gezegd dat ik niet meer dan 2 a 3 jaar er tussen wou hebben, en nu is me meisje al 4. Als we nog een kindje mogen verwachten is ze misschien al 5 of 6....En nu lijkt me dat heel leuk, omdat de andere dat ook bewust dan meemaken. Je gaat gewoon de lat verleggen haha...

13. Troelala21

Ik zou heel graag willen, maar ik denk dat ik toch eerst nog wat ga afvallen. Me doel was 80 en dan beginnen, misschien dat ik dat aan hou tenzij ik bij 85 me goed voel, dan ga ik er dan voor. Maar goed zover zijn we nog niet. Daarvoor moet ik toch nog 5,3 kilo afvallen hihi.....

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Troela@ Daar ben jij weer , maar ook ik weer :D:D
    Even zonder gekheid, als ik even na ga hoe graag je een 4 de wil. En toch twijfelt en je gezondheid [zwaarte] voor je gevoel in de weg staat. koos ik eerst voor de gezondheid afvallen . Waarschijnlijk voor jouw en eventuele zwangerschap ook beter .

Verder kan ik alleen nog zeggen volg je hart en denk om je zelf.

15. Troelala21

Jaa daar was ik weer haha....

Ik ga ook eerst verder met afvallen, voel me al een stuk beter met bijna 10 kilo lichter, en een kledingmaat kleiner. Ben veel fitter en ik word alsmaar vrolijker van de weegschaal hihi....En idd mijn lichaam moet eerst maar even een stukje gezonder worden voor het nog een zwangerschap moet dragen, als t ons nog een keer gegeven word, want dat is ook altijd een vraag natuurlijk....

Bedankt weer voor je lieve woorden meid!

16. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    lieve schat, ga niet alle reacties lezen en doen. wil je gewoon mijn ding vertellen. ik was 96 kilo toen ik in ronde 2 zwanger werd van ons 1ste kindje... na de bevalling ben ik verder gegaan met afvallen... jou gewicht nu staat je zeker niet in de weg meid... gewoon gezond blijven eten en bewegen... :D

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Troelala21@ Graag gedaan trots meis goede instelling heb je .
    Zo als je het nu zegt ook voor gaan.
    Gezondheid staat voor op , daar heb jij je man en je kids het meest aan . En mag er een kleine bij komen dan is dat een cadeau,.
    Laat die twijfel waaien geniet van elkaar .

Ja de woorden zijn weer lief maar wel gemeend .
    Hoop je er wat aan hebt , wat je er mee doet is aan jouw.

18. Troelala21

Het staat me misschien niet in de weg, maar ik weet dat me gewicht na beneden moet vanwege cholesterol en al dat soort toestanden. Als ik niet zo rekening hoefde te houden met me cholesterol enz, was ik er allang voor gegaan. Als manlief ook meegewerkt had hahah....Maar ik wil eerst nog even wat kilo's kwijt. Dan me cholesterol laten testen, als die mooi is dan ga ik er zeker voor. Wat het gewicht ook zal zijn....Elke kilo die ik nu kwijt raak is mooi meegenomen en scheelt weer. Maar bedankt voor je lieve reactie! Ik zie dat je zelf ook bezig bent met zwanger worden. Leuk hoop dat je snel zwanger mag raken van een prachtige baby!

19. Troelala21

Ja het is beter als ik nog wat kilo's kwijt raak, want aankomen tijdens een zwangerschap zal ik zeker....Elke kilo minder is er maar mooi weer 1! En me cholesterol die moet gewoon lekker omlaag, druk mee bezig, als die straks mooi is en ik ben tevreden met me gewicht dan gaan we er gewoon voor. De jongste is toch alweer 4 jaar. Moest eerst niet zoveel van het leeftijdsverschil weten, maar nu lijkt het me juist leuk omdat zij het ook bewust gaan meemaken dan....

Heb er zeker wat aan meid, dank je wel!!

Share This Page