Pff de hele dag door...(vocht vasthouden)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Heb al een laat zeggen 3 weken last van dikke vingers handen etc. (vocht vasthouden) Maar nu heb ik het de laatste 2 dagen het van 's ochtends dat ik opsta (voel het gelijk aan mijn knokkels erg pijnlijk) en het trekt ook niet meer weg.

Ik drink echt MEER dan voldoende (water enzo) dus daar kan het niet aan liggen. Wat kan ik doen liet net zelfs een kopje kapot op de grond vallen omdat het zo pijnlijk is om mijn handen te gebruiken. . . Is dit normaal zo erg?

Edit mod: je titel duidelijker gemaakt....raadseltjes zijn niet de bedoeling ;)

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn vingers en handen zijn smorgens heel erg stijf, na maten de dag trekt het wel wat weg maar niet helemaal en hou er ook vocht vast in me handen/vingers.
    ik drink me eigen ook suf maar niks helpt, af en toe doe ik ze onder warm water en dan me vingers bewegen dat helpt soms wel wat.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goede tip Sonja ;)

Zoutloos eten!
    Zout is funest voor het vasthouden van vocht. Als het echt zeer doet zou ik toch ook je vk raadplegen!

Elmo

4. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik houd ook vocht vast en merk dat het nu iets minder wordt, maar of het komt door wat ik doe weet ik niet. Ik steek af en toe m'n armen in de lucht en een beetje mee wapperen (benen gaan nogal lastig, dus probeer ik zoveel mogelijk horizontaal te houden. En verder een wisseldouche warm/koud over m'n onderbenen/enkels/voeten. En bij het handenwassen ook m'n polsen onder de koude kraan steken. Geen idee of dat echt helpt, maar het vochtvasthouden lijkt wat af te nemen., Succes en sterkte!

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Zoutloos eten en meer bewegen en genoeg drinken.
    Volgens mij kun je er niet meer aan doen.

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik doe meestal aan raadseltjes die passen bij mij ;)

Zoutloos eten tja denk niet dat er dan veel zou veranderen want ik gebruik al nauwelijks zout. . . .
    Moet maandag toch naar de VK en dan ga ik het zeker ff voorleggen want ik zie dat niemand de pijn herkent.

7. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    nou, ik begrijp het wel hoor! ik heb het sinds een week en het is echt mega klote gevoel. In het begin had ik het alleen maar 's nachts (en word echt wakker van de pijn :( maar het is inmiddels de hele dag door, met name in de vingertoppen.. typen is ook niet fijn..
    ben dinsdag bij VK geweest en het voorgelegd, het is idd vocht (hoewel het bij mij niet heel duidelijk zichtbaar is) en ze refereerde ook aan carpale tunnelsyndroom.. helaas is hier dus niks aan te doen, ze gaf mij advies om skate handschoenen te dragen voor de nacht en dat helpt een beetje maar niet genoeg om de pijn weg te houden.. ik hou wel van zout in mn eten maar let hier heel erg op en minder dan dat ik nu eet gaat niet.. succes en mocht je van je vk een andere goeie tip krijgen dan hoor ik het graag van je ;) x

8. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Deal! Als ik een tip heb dan plaats ik hem maandag!
    En jij bedankt voor de jouwe, mijn vingers zien er trouwens wl 2 x zo dik uit. . . :(

9. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    okidoki! zit trouwens nu aan de brandnetelthee (was ook tip van vk).. het is niet heel smerig zoals het klinkt maar ook niet echt lekker :( bovendien heb ik niet het gevoel dat het helpt...
    x

10. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    okidoki! zit trouwens nu aan de brandnetelthee (was ook tip van vk).. het is niet heel smerig zoals het klinkt maar ook niet echt lekker :( bovendien heb ik niet het gevoel dat het helpt...
    x

11. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    En zomaar, wat zei de VK?

12. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Tijdens mijn zwangerschap hield ik ook ontzettend veel vocht vast. Was in totaal 30 kilo aangekomen. Een week na mijn bevalling was ik al 20 kilo kwijt, dat was allemaal vocht. Zoutloos eten zou geen zoden aan de dijk zetten vertelde mijn vlos. Veel drinken en proberen veel te bewegen. En idd veel vochtafdrijvende producten zoals komkommer, bleekselderij, brandnetel thee etc etc eten/drinken.

Sterkte ermee!

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  14. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Ohh wat fijn om te horen dat jullie ook van die pijnlijke knokkels hebben. SOrry dat ik dit typ ahaha... maar ik loop er ook al een aantal weken mee. Ik moet maandag naar de gyn en dinsdag naar de internist. Ik zal vragen wat voor tips hun hebben. Aan mijn handen kun je het ook niet echt zien dat ik vocht vasthoud maar de klachten die jullie omschrijven heb ik ook. Vooral 's nachts en als ik wakker wordt krijg ik mijn vingers bijna niet meer recht van de pijn.

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meid ik weet hoe je je voelt..met 28 weken kon in geen schoenen meer aan, en liep met weer of geen weer alleen met slippers aan...in totaal 23 kilo aangekomen, waarvan een week later na de bevalling al 20 kilo weg was..ik dreef gewoon me bed uit na de bevalling...Enige wat je idd kunt doen is zoutloos eten...verder is er helaas niets voor...Je bent het iig we weer zo kwijt na de bevalling :)

Deel Deze Pagina