Hoi meiden, net terug van 1e echo! En deze was goed!!! gelukkig maar... nu blijkt dat ik echter 4 dagen minder lang zwanger ben dan gedacht. Vreemd want ik meen echt mijn ovulatie op een bepaalde dag gehad te hebben en daarbij had ik dan een heeeeeeel lichte zwangerschapstest 6 dagen voor de nod... maak me nu dus toch beetje zorgen.. ben bang dat het kindje gestopt is met groeien ofzo... of is bovenstaande op zich niet zo vreemd?
Hey mijn gyn wist me te vertellen dat een echo tot 10 weken er tot 10 dagen voor of na kan naast zitten. Bij mij is het net hetzelfde nu... maar alles loopt goed. Ook kan het te maken hebben met latere innesteling waardoor het al snel een 'achterstand' oploopt. Niets om je zorgen over te maken zolang het niet gaat om 2 weken ofzo.. Proficiat en geniet van je zwangerschap
Gefeliciteerd met je goede echo Ze kunnen nooit precies meten hoe lang je precies zwanger bent. Er zit wel speling op van een paar dagen. Niets om je zorgen over te maken! Hier weet ik ook zeker dat ik een paar dagen minder lang zwanger ben dan dat ze gemeten hebben. Ons meissie groeide blijkbaar snel de eerste weken, waardoor ze een paar dagen vooruit gezet werd.
Ik dacht ook paar dagen verder te zijn hoor maar zou je niet te druk maken hoor. Je hebt t over maar 4 dagen dat is maar een paar mm!! Lekker genieten!
ik ben met mijn echo 2 weken terug gezet... en kijk nu ben al weer ff zwanger... dus maak je niet druk om die 4 dagen..
Gisteren eerste echo gehad en een prachtig kloppend hartje en een bewegend kindje gezien! Super fijn (veel nare ervaringen in het verleden..) Maar ik zou volgens echo 4 dg minder lang zwanger zijn dan gedacht.. vreemd want ik denk te weten wanneer mijn ovulatie precies was en dan zou het ook nog eens betekenen dat ik 6 dagen voor mijn nod al een licht positieve zw. test had?! Hoe kan dit verklaard worden? ben nu bezorgd over groeiachterstand en dat het uitendelijk in een mk eindigt... maar meiden op topic 'zwangerschap' hebben me al aardig gerust weten te stellen maar toch ook hier mijn vraag..
Het kan best zijn dat bv de innesteling iets later was dan je dacht en dat vervolgens ook de meting een beetje afwijkt (want het is echt mini wat ze moeten meten, bij mij liet de echoscopiste met 9 weken zien hoe lastig het is wanneer een kindje een beetje schuin ligt, dan krijg je gewoon geen goede kop-romp-meting gedaan, wijkt het altijd een milimeter of wat af en dus wijkt de termijn dan ook af met dagen). Een kloppend hartje is echt een heel goed teken!
Dat is helemaal niet vreemd Innesteling kan varieren van een paar dagen tot wel 2 weken. Heb je een langere innesteling gehad, dan heb je daarmee ook een wat kortere zwangerschapsduur. Daarbij: bij vroege echo's is het meten nog niet heel erg nauwkeurig te doen en scheelt elke mm weer een paar dagen. En: babytjes groeien, vanaf het allereerste begin, in spurtjes. Heb je net voor een spurt aan een echo gehad, dan kom je dus ook later uit. 4 dagen verschil is iig in geen enkel geval onrustbarend en volkomen normaal Pas bij een verschil van 2 weken of meer, is dat verschil vreemd te noemen en moet er verder gekeken worden wat er aan de hand is. Dat overkwam ons bij Thirza: toen werden we in eerste instantie teruggezet van 31-10 naar 17-11.... Dat werd later echter weer gecorrigeerd naar 10-11, 'slechts' 1,5 week verschil met onze cyclusdatum dus, (en ik had mijn ei getempt).
Overigens: 6 dagen voor NOD een positieve test is ook niet vreemd fertilityfriend geeft aan dat 30% van de vrouwen al op 10 dpo positief test, dus een deel daarvan zou ook al iets vroeger postief kunnen testen....
Ik ben op basis van de termijnecho's een stukje naar voren gezet (eerste keer leek ik op basis van de echo 5 dagen langer zwanger te zijn, terwijl mijn cyclus altijd ongelooflijk regelmatig was). Nou ja, prima, zet je me toch een paar dagen naar voren. Uiteindelijk begon de bevalling exact 40 weken na de eerste dag van m'n laatste menstruatie (op 40+5 t.o.v. termijnecho). Voor mijn gevoel is m'n zoon dus precies op termijn geboren. Voor dochter gold het zelfde trouwens, alleen was het verschil tussen cyclusdatum en echodatum maar 2 dagen. Maar ook bij haar begon de bevalling precies 40 weken na de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Die termijnecho's zijn ietsje minder exact dan we lijken te denken. Een paar dagen verschil kan makkelijk, er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn. Kloppend hartje, bewegend kindje, dát zijn belangrijke indicaties dat het goed gaat daarbinnen. Garanties hebben we nooit, maar er is niets dat erop wijst dat het misschien niet lekker zou lopen. Gefeliciteerd, trouwens, met je zwangerschap én je goede echo!
was vorige week ipv 7,5 naar 5/6 weken gezet. na TIG miskramen wist ik weer hoever het was. en na het bloeden was ik er klaar mee maar echter gisteren was de beeb ineens 1cm in 5dagen gegroeit en zit ik dus toch op ruim 8 weken!! daarom doen ze met 12 weken pas een groei echo, kan zoooo per dag verschillen
Gelukkig ben je gerust gesteld maar kan me voorstellen dat je enorm schrikt ! Nu lekker genieten van dat wondertje dat zo hard aan t groeien is hihi