Hoi dames, Met 7 weken hadden we een echo, met een mooi kloppend hartje. Het was echter nog te vroeg om een goed termijn te bepalen dus kreeg ik er met 10 weken weer eentje. Aangezien ik niet precies kon met 10 weken werd het een paar dagen later en toen ik de echo kreeg werd ik ook nog 3 dagen vooruit gezet naar 11 weken. Met 11 weken konden ze dus mooie de goede termijn vaststellen. Alles zat er op en er aan het hartje hebben we gehoord, prachtig! Nu vraag ik me alleen af of ik nog de zogenoemde '12 weken echo' krijg?? krijg je dat met precies 12 weken of iets later? Of zal mijn eerste duidelijke echo (11 weken) gelden als soort van 12 weken? Ik ben heel bang dat ik nu moet wachten tot de 20 weken echo!! Ik weet niet wat voor belangrijke dingen ze normaal bekijken met 12 weken?? Stiekem hoop ik dat ik nog een keer tussendoor mag hoor want zo lang kan ik niet wachten. Nu heb ik een hele goede/lieve verloskundige die dat best wil regelen als ik er op sta denk ik maar ik vroeg me gewoon af... wat denken jullie?? Iemand ervaring met meerdere echo's en of echo's dicht op elkaar???
Je termijnecho is je 12wekenecho... Dus ik denk dat je inderdaad moet wachten tot 20 wkn. Of pretecho doen?
Tegenwoordig is de 12 weken echo de termijn echo dus tussen de 10 en 13 weken. Deze is puur voor duurbepaling en je uitgerekende datum. Je krijgt dus geen echo meer voor 20 weken. Wil je een extra echo dan kan dat maar moet je deze zelf bepalen. Je zorgverzekering vergoed er nl maar drie (medische uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Dus dat wordt of nog ff wachten of pretecho plannen. Misschien leuk tussendoor 16/17 weken voor geslacht?
Ja ik wil heel graag het geslacht weten. Dus het wordt sowieso een echo tussendoor. Misschien wel met een lief briefje van mijn verloskundige, dat zal ik woensdag even afwachten. Maar jeetje echt wachten tot de 20 weken???? NO WAY!!! Mijn vriend hoeft niet persé eerder te weten wat het wordt dan de 20 weken echo maar ik kan nu echt geen 9 weken wachten hoor! We zullen na woensdag hoop ik meer weten!
Hier onze 2e echo zelfs met 10 wk gehad..en ja dat was de termijnecho. Nu nog 2 wk en dan mogen we ons 2e wondertje weer bewonderen
Ik kreeg tussendoor nog een echo voor de combinatietest. Maar die moet geloof ik voor de 14e week. En met 15,5 hebben wij een pretecho laten maken om het geslacht te weten. Dat kon vanaf 14,5 weken meende ik.
ik had mijn termijn echo (Wat ook de 1e echo was) met 8+5 ik vond dat heel vroeg.. en kan vandaag nog voor een 12 weken echo komen, anders duurt de 20 weken echo wel heeeeel lang haha. maar moet wel zelf betalen
Je zou dan tussendoor nog een echo (pretecho) moeten maken want na de termijn echo en voor 20 weken krijg je niet nog 1. Vriendin van mij had termijn echo bij 9 weken en krijgt 20 weken echo bij 21... die moet dus 12 weken wachten... dat lijkt me zooooo lang
Ik kreeg een echo met ongeveer 7w, toen termijnecho met 11w en vervolgens combinatietest in het ziekenhuis met 12w. Vervolgens met 21w de '20w-echo'.
Ik had met 8 weken de eerste echo om te kijken of de zwangerschap idd intact is. Met 10 weken kreeg ik mijn termijnecho. Bij mijn verloskundige krijg je veel meer echo's.. die krijgt iedereen.. Ze kijkt tussen de 14-18 weken waar je placenta ligt, dan de 20 weken echo, daarna tussen de 25-32 twee groeiecho's en daarna tussen de 34-36 weken Hoe je kindje ligt ter voorbereiding Vd bevalling dus mag niet klagen!
Dat ligt ook aan de verloskundige hoor. Tijdens mijn Eerste zwangerschap kreeg ik alleen een termijn echo, een 20 WK echo en een groei echo. In het ziekenhuis omdat ze bij de vk geen echo apparaat hadden. Tijdens de tweede zwangerschap bij de gyn en bij elke controle een echo. Nu bij de derde weer terug bij de vk ( andere praktijk) en nu elke controle een echo. Dus dit verschilt ook per praktijk en per ziekenhuis.
Wat fijn zo veel echo's!! Morgen weet ik meer! Mijn vriend zegt dat het wel goed komt, hij zegt als jij er 1 wil krijg je die. We hebben zo'n relaxte verloskundige. We wachten het af. Ik heb ook al gekeken voor een pretecho. Hoe dan ook, het komt goed!!! Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en heb nergens last van dus word soms onzeker. Vorige week een prachtig kindje in mijn buik gezien, hartje gehoord maar toch blijf ik een beetje onzeker.
Hier eerste echo.met 9+4 net onder de 10 weken grens haha Met 12+4 de termijnecho gehad. 17+5 bij een echobureau de geslachtsbepaling laten doen. 19+4 de 20 weken echo. Ik dacht het gehad te hebben maar met 35/38/40 weken nog extra ziekenhuis echo's gehad ivm vermoeden grote baby en polihydramion. Dat waren trouwens hele gave mooie echo's!
Klopt idd dat het verschilt per verloskundige.. Bij mn eerste had ik ook alleen met 12 weken en de rest zelf betalen. De 20 weken was toen nog niet. Ook andere verloskundige dan nu. Bij de tweede en met deze derde meer.
Ik heb met 10 weken de termijnbepaling gehad en daarna de 20 weken echo. Verder krijg ik de rest van de zwangerschap geen echo meer, of er moet een reden voor zijn natuurlijk. Dus als ik onze uk nog een keer wil zien moet ik een pretecho laten maken. En anders geduld hebben.
Als je ouder bent da 36 krijg je de combinatietest wel vergoed. Anders ka je hem ook aan vragen met 12 weken, maar betaal je dus zelf! Ik had vanwege icsi een medische indicatie en kreeg hem dus ook. Maar dit is natuurlijk geen pretecho!
Hier met 10+3 eerste echo, 12+3 termijnecho en gelijk de combinatietest. Straks met 16+3 geslachtsbepaling en 20+3 de 20 weken echo valt toevallig steeds op een donderdag haha. Kortom: we moeten allemaal ongeveer 8 weken wachten voor we bij de verloskundige weer mogen kijken. Wil je tussendoor nog kijken, boek je een pretecho!
Hier met 8 weken vitaliteitsecho (krijgt iedereen bij m'n VK) das echt 3 min om te kijken of het intact is en hartje klopt) Tussen 10-12 termijn echo (standaard) Bij 13 weken had ik nekplooimeting (nier standaard dus) 18 weken zelf pretecho laten doen voor geslacht 20 weken echo (standaard) en daarna helaas een GUO (doorverwijzing niet standaard) En die laatste twee echo's waren dus zo niet leuk (overigens uiteindelijk wel alles goed!!) dat we 17 juni een 3D pretecho doen En bij 36 weken krijg ik standaard nog een liggingsecho bij deze VK.