Wij moeten einde van de maand ons huis uit omdat het verkocht is en 13 april trekken wij in ons nieuwe huis. Voor die 10 weken hebben we voor een goede prijs een bovenverdieping om te huren, maar dat betalen we zo aan de eigenaar. We schrijven ons dus niet in op dat adres omdat het een hoop gedoe met zich mee brengt. Kun je dan tijdelijk nergens ingeschreven staan??? Want wij schrijven ons dus op het oude adres uit natuurlijk, omdat de nieuwe bewoner zich weer in schrijft. Of hoe pakken we zoiets aan. Zomaar bij mn ouders/schoonouders inschrijven kan belastingtechnisch zeker niet??
Nee, je moet ergens ingeschreven staan. Zolang je ouders/schoonouders geen uitkering hebben, kun je je daar volgens mij wel inschrijven.
Je moet je wel ergens ingeschreven hebben staan.. Misschien maandag de gemeente even bellen? Zou zomaar kunnen dat ze een oplossing hebben, aangezien veel mensen dit zich zullen afvragen..
Het gaat dan niet alleen om een uitkering, maar kijk ook uit voor toeslagen en dergelijke. Ik weet niet hoe het gaat als het om zo'n korte periode gaat, maar het kan zomaar zijn dat het huishouden dan teveel inkomen heeft en dat je ouders/schoonouders toeslagen moeten terug betalen.
En wat doe je bijv met de post dan? Je kunt de gemeente toch gewoon bellen en zeggen dat je daar tijdelijk gaat wonen op dat huuradres, je hoeft toch niet te zeggen dat je huur betaald? En dan vragen wat hun het beste lijkt?
Je kan anders voor die paar weken toch inwonen bij die mensen van wie je huurt? Niemand die hoeft te weten of je daar geld voor betaalt, misschien woon je daar wel gewoon als vrienden van of familie van.. Dus dat je aan de gemeente wel doorgeeft dat dat het nieuwe adres is?
nina, nee het is boven een tandartspraktijk, als wij ons inschrijven weten ze dus dat er iemand in de bovenwoning woont en daar krijgen ze gezeik mee, en veel hogere kosten voor ons. umm, dat laten we gewoon bij mn schoonouders bezorgen, zelfde achternaam, post kraait geen haan naar.
Aah.. Balen! Ik dacht dat je bedoelde echt zeg maar bij iemand in te wonen.. Maar denk dat het verder dan erg lastig wordt, want je kan natuurlijk niet nergens ingeschreven staan.. Bij ouders/schoonouders zou ik persoonlijk niet doen aangezien ze dan misschien evt. te ontvangen toeslagen gekort kunnen krijgen. Maar anders inderdaad eerst maandag horen bij de gemeente? Ik hoop dat er een goede oplossing te vinden is tulip!
Je moet wel ergens ingeschreven staan, sterker nog (ik weet niet of dit nu nog zo is we wonen hier nu 6 jaar) kon je alleen uitgeschreven worden als je een nieuw adres op gaf. Dan ging het uitschrijven vanzelf. Ik zou wel oppassen als je het erop wilt wagen je niet in te schrijven. Officieel ben je dan zwervend, aangezien je een kindje hebt is dat niet zo verstandig.
Maar ontvangen je ouders schoonouders uberhaupt toeslagen of subsidie's of zo iets dergelijks? Als je ouders niets van dat ontvangen kan je toch tijdelijk daar inschrijven?
Voor de toeslagen maakt het niks uit hoor. TS is geen toeslagpartner van haar ouders/schoonouders. Wij hebben een tijdje mijn broer hier in huis gehad, en het maakt helemaal niets uit hoor. Kan gewoon zonder problemen.
Ik zit te denken, hoe zit het met kinderopvangtoeslag? Wat Solana zegt zit inderdaad ook wel iets in!