Omdat ik vorige keer een cyste had omdat ik toen geen goede menstruatie had gehad moet ik nu voor een uitgangsecho. En ik heb dit nooit eerder gehad terwijl ik volop ongesteld ben.. Ik zie er zo tegenop. Ik ben al niet zo fan van tampons, gebruik ze dus bijna nooit en merk dat ik ze nu ik utro heb gebruikt, een tampon al bijna niet ingebracht krijg, zo gevoelig is het vanonder. Maar wat moet ik nu doen doen? Hoe doen jullie dat?
Ik heb ook regelmatig uitgangsecho's gehad op dag 3 van mijn cyclus. Volop menstruatie dus. Ook ik heb wat moeite met tampons, kan ze vanwege mijn endo niet goed verdragen. Ik deed altijd vlak voor het ziekenhuisbezoek een tampon in. Als ik me dan moest omkleden voor de echo, verwijderde ik hem. Na de echo weer aankleden en dan gewoon het maandverband er in. Verder had ik altijd hygiënische doekjes ( van lactacyd ) mee om even op te frissen. Probeer je verder niet te druk te maken over het feit dat je menstrueert, voor jezelf voelt dit wellicht wat ongemakkelijk, maar de artsen komen dit dagelijks tegen. Sterkte!
Ik heb ook echo's gehad met miskramen. Bloedde ook veel en mocht geen tampon. Ik deed maandverband verschonen in de wc van t ziekenhuis. Met een nat doekje alles schoonmaken en dan naar binnen. Bij omkleden nog even nat doekje erover en dan m'n kleren weer aan. Werd nooit opgelet. Je kan ook vragen of t licht alvast uit mag omdat je dat fijner vind? En qua gevoeligheid ze doen toch glijmiddel erop?
Qua gevoeligheid bedoel ik dus dat ik moeite heb om nu tampons te gebruiken.. Misschien dat ik er toch 1 in doe als ik naar het ziekenhuis ga en dan net voordat ik aan de beurt ben even Nasr de wc ga. Pff hopelijk is dit de enige en laatste keer.
Als het te gevoelig is om een tampon te verdragen, zou ik gewoon maandverband gebruiken. Neem anders wat wegwerpwashandjes mee, zodat je je net voor de tijd nog even op kan frissen.
Ik moet morgen toch eerst bellen dus ga morgenochtend eerst even langs de kruidvat om die doekjes. Brrr..