Slaapprobleem maar met antibiotica beter slapen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meril, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    Ons zoontje slaapt extreem slecht, heeft z'n hele leven nog niet doorgeslapen en nachten varieren van elk uur wakker (voor de speen) of tig keer eruit omdat hij langere tijd wakker is, heel erg vermoeiend dus!
    We lopen al met ka bij hem maar komen daar niet echt verder mee, heeft wel erg gevoelige darmen (nu forlax), eerder exceem en hormoonzalf en is erg gevoelig voor prikkels. Gaan nu waarschijnlijk ook weer traject met pedagoog in om te kijken waardoor hij zo slecht slaapt.

Vorige week had hij de waterpokken en er een dubbele ooronsteking overheen dus kreeg hij antibiotica. Na 1 dag antibiotica sliep hij opeens heeeel veel beter, meeste nachten maar 2 keer wakker en laatste keer rond 5H en dan echt honger leek het, maar hij slaapt dus gewoon uren achter elkaar wat normaal nooit lukt.

Nu vraag ik me dus af of hij toch geen last heeft van iets lichamelijks omdat hij met die antiobiotica zo 'goed' slaapt? Is dat een rare gedachte of worden ze zo extreem suf dat dat logisch is? Overdag sliep hij ook wel meer maar als hij wakker was is hij niet suffig ofzo, zo actief als normaal.

Maandag heeft hij voor de laatste keer de ab gehad en vannacht verviel hij weer in zijn oude ritme met elk uur wakker worden (nu zelfs vanaf 9u en normaal begint dat gerommel rond 11/12h)...

Moet ik er nu op staan bij de ka om hem een keer wat grondiger te onderzoeken omdat het misschien toch iets lichamelijks kan zijn waar hij last van heeft 's nachts? Verder dan luisteren naar zn longen, keer in oren kijken en zeggen dat hij er zo tevreden uit ziet doet ze niet nl. En wat moet ik dan laten onderzoeken, KNO/bloedprikken op allergie?
    Overdag slaapt hij gewoon normaal, max 2-2,5uur achter elkaar en het is dus echt 's nachts dat het slecht gaat...

Pfff, vind het echt moeilijk en waren blij dat hij een paar dagen zo goed sliep maar het begint nu dus weer van voren af aan.

Thanks voor de tips!

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Of hij was gewoon zo ziek van zijn oren dat hij veel en beter sliep??? Als wij ziek zijn slapen we ook meer.

Maar alshij overdag wel zo lekker slaapt . heeft hij misschien zijn dag /nacht ritme wel omgedraait. ( gewoon maar een wilde gok hoor).

Overdag wat korter en minder vaak laten slapen, misschien dat hij dan snachts wel wat langer slaapt???

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper is 6 maanden en slaapt klokje rond van 20 uur tot 8 uur. En overdag slaapt hij weinig. smorgens rond koffietijd 1 uurtje, en dan ergens om een uur of 14 een iets langer slaapje van 1,5-2 uurtjes. Soms nog een dutje rond etenstijd , maar dat is niet langer dan 30 min.

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    Hij slaapt niet zoveel overdag hoor, denk gewoon normaal, 's ochtends voor de lunch meestal een uurtje, tussen middag uurtje of 2 en einde middag houdt hij het soms vol en soms slaapt hij nog een uurtje...

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heeft een ka al eerder naar hem gekeken ivm zijn darmklachten en eczeem? Kan best dat daar iets achter zit namelijk, zou daar zeker naar laten kijken. En mogelijk dat het slechte slapen daar ook bij hoort. (Misschien een allergie/overgevoeligheid?)
    Antibiotica is vaak wel een aanslag voor de darmflora, dat kan betekenen dat het voor hem misschien even wat minder klachten gaf omdat zijn peristaltiek beter was door die AB. Verder kun je idd wel suf worden van AB en natuurlijk ook van ziek zijn, dus dat kan ook een rol spelen.

Maar ik zou het zeker aan een arts voorleggen hoor, misschien zijn er dingen die je kan proberen en niet geschoten is altijd mis!

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Kan me goed voorstellen dat hij beter slaapt van Antibiotica, het maakt namenlijk niet alleen de slechte bacterieën dood, maar ook alle goede, waardoor het natuurlijke afweersysteem afneemt en zo kan je natuurlijk ook vermoeider zijn als normaal....

Deel Deze Pagina