Morgen uitwendige versie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door urmylove, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik heb morgenochtend om 10 uur een uitwendige versie omdat de baby in een onvolkomen stuit ligt. Met beide beentjes recht omhoog.

Ik wil zo graag natuurlijk bevallen, net zoals alle andere moeders, dus ik hoop echt dat de draaipoging lukt.
    Ik ben niet bang voor de pijn.

Waar ik wél bang voor ben, is dat ik zojuist verschrikkelijke fotos heb gezien op internet. Dat na de bevalling de baby de beentjes nog steeds naar boven gestrekt zijn. En dan nog te spreken over die verschrikkelijke spreidbroekjes van helemaal gips gemaakt.
    Ik wil niet dat mijn kindje dat heeft :(

Zijn er vrouwen aanwezig die ook een stuitkindje hadden en uitwendige versie geprobeerd hebben?
    Nu vraag ik niet om de ervaringen van het draaien zelf, maar hoe het kindje na de bevalling (natuurlijk of KS) eraan toe was?
    Was er een spreidbroekje nodig?
    Hoe waren de beentjes?
    Hoe zag het hoofdje eruit? Wat afgeplat of gewoon normaal? En hoelang duurde het voordat het bijtrok?

Ik maak me hier zo'n zorgen om, omdat het mijn meisje ook al een niertje heeft dat verwijd is. Pfff.. Dus het is allemaal beetje dubbel op...

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben met 36+3 een versie gehad bij ons zoontje. (Vorige zwangerschap) de versie is mislukt, er was geen beweging in te krijgen. Achteraf gezien kon dit ook helemaal niet omdat ons zoontje klem bleek te liggen onder mijn ribbenboog. Mijn verdere persoonlijke ervaring met de versie laat ik maar achterwege omdat je je keus voor een versie al gemaakt hebt ;) uiteindelijk is het een geplande ks geworden, zoontje deed het meteen super en mij is het ook goed bevallen. Toen mijn zoontje net geboren was hield hij zijn beentjes zoals hij in mijn buik lag. Dit heb ik echter alleen op foto's gezien, hierna lag hij namelijk normaal.

Ons zoontje had een duidelijk afgeplatte plek op zijn hoofd als gevolg van het klem zitten. Dit trok heel snel na de ks bij!

Hij bleek helaas wel een afwijking aan zijn heupjes te hebben, met +- 3,5 maand is hij in een pavlikbandage gegaan voor een duur van 4 maanden. Hierna was alles weer helemaal in orde.

Niet te veel zorgen maken, misschien heeft jullie kindje wel helemaal niks aan de heupjes! En mocht dit wel zo zijn dan zijn hier heel veel goede behandelingen voor.

3. urmylove

urmylove Niet meer actief

Hej Vanilla,

Jammer dat de versie niet gelukt is,
    Bij mij ligt ze zover ik weet niet klem, ze beweegt nog lekker veel, en volgens de VK nog genoeg beweging in te krijgen vanaf buiten af. Wel is ze ietwat ingedaald, maar dit was geen punt.
    Ik heb ook geen last van harde buiken, en ze heeft eerder wel bijna goed gelegen.
    Op de echo kon je ook zien dat ze al een beetje afgeplat hoofdje had.
    Wat fijn dat het bij jou zoontje zo snel is weggetrokken.

Ja ik weet dat ze er veel aan kunnen doen, maar ik vind het gewoon een heel naar gezicht! je ziet gewoon zo iets niet graag bij je eigen kindje natuurlijk...

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou nooit aan een versie beginnen! zoveel complicaties zijn er aanwezig, te riskant om over na te denken

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het is nu al 13.30 uur, ze had de versie al om 10 uur dus beetje mosterd na de maaltijd ;):D

Hier ook een uitwendige versie gehad, was niet geheel pijnloos maar was nog wel te doen. Uiteindelijk draaide mw zo weer terug.

Maar omdat ze zich pas rond de 38 weken in een stuit heeft gedraaid kwam ze er "perfect" uit. Op een blauw oog van de tang na (ze kroop weg onder mijn ribben vandaar ze ook nog eens de tang moesten gebruiken)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hoop dat de poging is gelukt. Bij mij is het toen niet gelukt. Mijn zoontje is met 39.1 wkn via een ks gehaald. Ook zijn hoofdje was in het begin wat afgevlakt en hij had inderdaad zijn beentjes nog omhoog staan vlak na de geboorte. Maar ook dat is weer snel helemaal goed gekomen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #7 Damay77, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Niet overdrijven zeg.
    Het word allemaal goed in de gaten gehouden dmv echo's en ctg. Als het niet lukt of het doet pijn dan laat je ze stoppen. Er kunnen weeen van komen maar dat is op dit termijn niet erg. Via echo word in de gaten gehouden hoe kleine ligt en dat de navelstreng niet om nekje gaat. Hartslag word in de gaten gehouden enz. Hier iig nog nooit slechte verhalen gehoord over versie s.
    (En de slechte zijn juist diegene die blijven hangen en rondverteld worden)

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ehm.. Bericht is vandaag geplaatst met melding dat de versie morgen is, dus... volgens mij moet ze de versie nog krijgen... Of lees ik het nu verkeerd?

Maar goed, nu ontopic. Mijn derde kindje lag in stuit, wekenlang (deze ook trouwens). Hij is toen bij een versiepoging zonder problemen gedraaid. Daarna 2/3 dagen voorweeën gehad en koppie eerst geboren. Perfecte natuurlijke bevalling gehad (alleen placenta wilde niet los, maar daar kon hij niets aan doen). Het belangrijkste bij de versie is dat de gyn eerst goed controleert of de versie wel veilig kan gebeuren en de baby moet eigenlijk gelijk meewerken. Als de arts minutenlang probeert te sjorren, dan kan hij beter stoppen.
    Bij mij ging het heel snel. Hij ging braaf gelijk koppeltje duikelen en bleef daarna goed liggen.
    Ik ken ook de enge verhalen, maar dat is ook wat je vooral online vindt. Het kan dus ook gewoon goed gaan.
    Hier trouwens geen afwijking van de beentjes, heupjes, hoofd of wat dan ook. Gewoon gezond kind, goed gevormd. Dus zegt niets, maar kan wel.
    Succes morgen! En als je je zorgen maakt, gewoon zeggen tegen de gyn. Je bent vast niet de eerste!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn zusjes zijn in stuit geboren. Wel al jaren terug. Bij 1 is er toen een versie gedaan. Die was in princiepe gelukt maar mn moeder voelde haar weer terug draaien. Beide kids zijn er normaal uit gekomen. Geen heup afwijkingen of rare standen of afgeplat hoofd of zo. Maar goed, is jaren geleden en tegenwoordig zijn ze wat sneller met spreidbroeken en dergelijke. Ze hebben er iig niks aan over gehouden.

Maar waarom zou kind een afgeplat hoofdje moeten hebben?. Dat zie je juist als ze erg vroeg ingedaald liggen met het hoofdje. Juist niet bij stuit.

10. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Dit begreep ik ook niet goed uit TS haar post. Bij mijn zoontje kwam het juist door het klem liggen, ts haar baby ligt los zegt ze? Ik heb ook nooit gehoord van afplatting specifiek bij stuit.

Wat betreft heupproblemen, in het ziekenhuis vertelde ze mij dat het mogelijk meer met erfelijkheid te maken heeft als met de stuitligging. Ik heb zelf als kind ook in een spreidbroek gezeten en ons zoontje dus ook. Deze baby nu ligt sinds 31 weken goed maar haar heupjes worden straks dus ook gecontroleerd ivm erfelijkheid.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    nee je hebt helemaal gelijk ik heb niet goed gekeken.

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier zelfs 2 versies gehad..
    De eerste is gelukt daarna draaide ze zich weer terug
    De tweede was mislukt,
    Uiteindelijk is ze 1 dag voor de bevalling goed gedraaid..

Bij de versies word je zoooo goed in de gaten gehouden
    Eerst krijgt je 30 min ctg en een echo
    Daarna versie
    Daarna nog 30 min ctg en echo en in de avond moet je terug komen voor dezelfde controles en mocht je het in de tussen tijd niet vertrouwen mag je direct naar het zh komen ...

Hopelijk werkt de versie

13. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    @ damay77
    dan ben JIJ toevallig de gelukkige waarbij het wel GOED is verlopen en GEEN pijn deed, ik ken genoeg mensen die er een slechte ervaring mee hebben gehad, en waar de baby zuurstof gebrek heeft gehad en hierdoor nu de gevolgen van moet onder vinden!!
    Dus JIJ niet te makkelijk praten over een versie!

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Medinalil: beetje minder mag wel zeg.:x iedereen heeft zijn eigen ervaring. En ts vraagt NIET om versie ervaringen verder.

15. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    voel jij je aangesproken? ik mag mijn mening geven zoals iedereen hier
    en als je er niet tegen ken, lees je mijn mening niet;)

16. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn zoon lag ook in onvolkomen stuit. Na een half uur duwen en draaien lag hij dwars toen ze verder wilde duwen floepte hij terug!
    Mijn ervaring is niet positief!
    Mijn zoon is uiteindelijk met een spoedkeizersnede geboren. Zijn beentjes lagen nog omhoog. Is snel goed gekomen. Als de kindjes 3 maanden zijn krijgen ze echo's van de heupen...
    Hij is nu 1,5 en liep met 13 maanden. Hij heeft er niets aan over gehouden

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Eh zuurstofgebrek waardoor dan?
    Ik denk inderdaad niet dat Ts zit te wachten op zo'n reactie.
    En als je je mening dan geeft dan wel de feiten ipv verhalen via via.
    Moet damay77 nu boeten omdat jij toevallig mensen kent die vervelende ervaring hebben?
    Ze vertelt alleen haar ervaring aan iemand die er om vraagt.
    Graag een beetje respect...

18. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Volgens mij had zij kritiek op mijn mening???
    en volgens mij geef ik ervaring van mijn naasten?!?!?!? dus wat is je probleem?!

19. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Graag even ontopic dames. Het gaat nu niet om de ervaringen van de versie zelf, maar de gevolgen van een stuitligging zoals gekke beentjes, heupproblemen, enz.

20. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes hoop dat het gaat lukken.

Deel Deze Pagina