Aanvalleeeeen! Toe effe je bent een volwassen vrouw. Niemand valt jou aan en iedereen hier spreekt zijn/haar ervaring uit. Ts veel succes vandaag!
Ts succes vandaag! Mocht de versie niet lukken dan zullen ze altijd een echo maken van de heupjes als je kindje drie maanden is. Volgens mij is dan de kans dat je kindje afwijkende heupjes heeft 25% maar dat zou je even moeten googlen. Laat je even weten hoe het gegaan is?
Nou ik ben sinds half 2 ongeveer weer thuis. Moest even bijkomen en even met mijn moeder gekletst. Ik heb alle reacties even snel gelezen. Hoe het ging: We kwamen aan, en ze gingen eerst met de echo kijken hoe ze lag. Kontje beneden en beide beentjes nog steeds omhoog bij het hoofdje. Hartslag was prima! Dat duurde 15 min. Toen kreeg ik een infuusje. Ik heb van mij zelf een vrij hoge hartslag. Gemiddeld 120. Dus ik kreeg iets wat wel mijn baarmoeder ontspande maar niet mijn hartslag verhoogde. (Was iets nieuws waar ze wetenschappelijk onderzoek naar hadden gedaan.) Afijn, ik vond het niet zo heel boeiend. Maar op het moment van het inbrengen van infuus raakte ik in paniek. Ik zei: Wat moet ik doen als ik me niet goed voel? En ik zocht een uitweg of iets. En toen begon ik hyperventilerend te huilen. Gewoon spanning. medicijn. etc. Na 2 minuutjes was ik weer helemaal gekalmeerd. (Ik ben al iemand die snel hyperventileerd, verleden paniekstoornis enzo) Eenmaal toen ik lag, kwam de Gynaecoloog. Die ging draaien. Heel naar en pijnlijk gevoel. Waardoor ik me dus moeilijk kon ontspannen. Ze was al beetje ingedaald, maar het kontje uit mijn heupen halen ging wel heel gemakkelijk! Maar toen ze eenmaal dwars lag en probeerde het hoofdje naar beneden te laten draaien begon het heel tegen te werken en pijn te doen. En ik maar proberen te ontspannen. Na de 3de keer was het nog niet gelukt. Ik wou het nog 1 x proberen! De laatste 2 keer kon ik wel wat beter ontspannen. Ze is gewoon te eigenwijs, of het gaat gewoon niet. Ik heb er geen spijt van. Na afloop hebben ze het hartje nog goed in de gaten gehouden, een echo gemaakt. De baby was na 20 minuten weer lekker wakker en bewoog goed en hartslag was weer super. Mocht weer naar huis. Volgende week heb ik dus een afspraak over hoe nu verder. stuitbevalling of keizersnede.. enzo. Wat ik verder las in de reacties, betreft de beentjes stelt me wel gerust. Al zou ik het zelf super eng vinden om mijn kindje te zien waarbij de beentjes dan nog omhoog zouden staan na de geboorte. Hoe raar dat ook klinkt, Als het na 5 minuten wegtrekt, dan heb ik haar even 5 minuten later bij mij. Dit kan verschillende reacties oproepen ik weet het. Maar het lijkt mij gewoon heel eng om dat te zien. Ik had een plaatje op google gezien en ben daar best van geschrokken ofzo... (Misschien omdat het geen natuurlijke houding is)
Jammer dat het niet gelukt is. Ik zou me niet druk maken over het wel of niet rechtop staan van de beentjes. Zodra je dat kleine wurmpje in je armen hebt maakt het echt niet meer uit... Ik wens je een hele goede laatste paar weken en een goede bevalling of keizersnede toe!
Nou als je een keizersnee krijgt gaat je kindje toch eerst naar de kinderarts (stond bij ons gewoon op de ok en ik kon precies zien wat ze deed) en daarna mag papa de kleine meenemen om aan jou te laten zien (tenminste zo ging het bij ons beide keren) Dus dan zijn die 5 minuten wel zo ongeveer voorbij
@Urmylove: ik vond de versie ook niet prettig, maar wel de moeite van het proberen waard. Jammer dat het niet gelukt is. Nu even lekker bijkomen, want je buik zal wel wat beurs aanvoelen. Ik heb net nog even de foto's van mijn zoontje nog bekeken toen hij net via een ks geboren was. Hij had vlak na de geboorte inderdaad de beentjes nog omhoog staan. Maar als ik later kijk (zelfs van foto's later op de dag), waren de beentjes weer gewoon naar beneden. Dus dat hersteld zich erg snel. In ieder geval geen zorgen om maken!
Ja ik denk dat de kinderarts er wel bij zal zijn met een keizersnede. Ik moet gewoon ook wennen aan het idee dat ik waarschijnlijk geen natuurlijke bevalling zal hebben, en ik ben ook al wat van de schrik bekomen. Mijn buik is inderdaad nog wat beurs. Heb het lekker rustig aan gedaan de laatste dagen. (Geprobeerd) Ons nieuwe huisje staat vol met dozen en ik kan het niet laten om alles op zijn plek te zetten haha. Gelukkig trekken de beentjes snel bij als ik het zo lees sneeuwmees. En mijn vriend zal het erg leuk vinden om het kindje als eerst vast te houden. Dat wou ik sowieso En dat hij hem dan aan mij geeft. Ik zie ook, en lees ook, dat je het snel "vergeten" bent dat je kindje de beentjes nog omhoog had. Mijn zus wist het ook niet meer, en die moest ook terug kijken op de fotos hoe het eruit zag na de keizersnede. Dus ik hou me hieraan vast en dat ik het ook zo weer vergeten ben als ik mijn kleine meisje in mijn armen heb!