ZAANDAM - Een 16-jarige jongen uit Koog aan de Zaan is met een hamer mishandeld door een 42-jarige Zaandammer, nadat hij samen met een paar vrienden met sneeuwballen het huis van de man had bekogeld. De groep gooide sneeuwballen naar het huis aan de Oostzijde. De 42-jarige kon er niet om lachen en besloot - gewapend met een hamer - verhaal te gaan halen. De groep rende weg, maar de 16-jarige bleef staan. De woedende bewoner gaf de tiener een paar klappen met de hamer en schopte hem tegen zijn knie. De jongen heeft aangifte gedaan.
Ik hou er ook niet van als ze met sneeuwballen gooien tegen mn ramen aan of bv zoals gisteren terwijl ik in mn auto reed en al druk zat was met me te concentreren op de weg, maar jeetje, om nou iemand te gaan mishandelen met een hamer, dan ben je niet goed bij je hoofd lijkt me.
Ook ik vind het vervelend als ze dat doet doen, maar dit gaat wel heel erg ver hoor! opsluiten die vent!
Nou, ik zou ook niet al te blij zijn als ze met sneeuwballen m'n ramen ondergooien, maar om nou met een hamer iemand te gaan slaan, belachelijk!!
Kan me bijna niet voorstellen dat dit t hele verhaal is. Dat er bij die man nooit verder gedoe is geweest door de jeugd en dat hij dit enkel doet om een aantal sneeuwballen tegen zn raam...
@Wilma, dat was ook mijn eerste gedachte. Ik weet dat iemand hier een verhaal schreef over terroriserende jeugd die iedere keer haar en haar kindje de stuipen op het lijf jaagde....soms gaat de jeugd ook wel te ver. Om dan iemand met een hamer te lijf te gaan is ook weer overdreven. Maar als een 16 jarige zo blijft staan als de bewoner naar buiten komt dan gaat het niet meer over kattekwaad maar over laten zien wie de baas is.
Enkele jaren geleden werd er in Rotterdam een 13 jarig jongetje doodgeschoten vanwege het gooien van sneeuwballen. Ik denk dat die mensen zelf geen jeugd hebben gehad, of niet met deze cultuur zijn opgegroeid. Dit is niet racistisch bedoeld, maar de feiten spreken voor zich. Zelf ben ik in Rotterdam west (bekend als het Wilde Westen) opgegroeid, en heb heel vaak gezien dat mensen van niet Nederlandse afkomst onze gebruiken / tradities als sneeuwballen gooien, vuurwerk afsteken etc. niet accepteren, en er op los gaan meppen. Triest, heel erg triest dat kinderen niet meer kunnen doen, waar ze voor bedoeld zijn...
Idd daddy j. En Brenda77 Ik bedoelde eigenlijk dus idd dat de jeugd misschien dus wel meer gedaan zal hebben als enkel wat sneeuwballen nu. Dat ze zoals dus in dat topic wat je nu aanhaalt, langer systematisch met kloten bezig geweest waren en dat nu de maat vol was. Mijn gevoel over dit bericht is gewoon dat het een half bericht is. Er zullen best "gekken" zijn die na n aantal sneeuwballen met n hamer op anderen af rennen. Zoals Daddy j al zei. Maar dat kan je hier niet uit halen. Ook niet of de jongens al meer uitgevreten hebben bij deze meneer. Half dus.
Die man mag wel een bezoekje brengen aan het PieterBaan centrum zeg. Leipo Hier werd ik gister ook gek van de kinderen met sneeuwballen, maar ach tis maar 1 keer sneeuw in het jaar.. Maar de honden slaan er zo erg op aan.. Heb op een gegeven moment de achterdeur open gewaait en de kids waren verdwenen niet meer gezien hihi..
Jezus wat een gestoorde mensen zijn er toch op de wereld zeg. Dat je niet blij bent met die sneeuwballen, oke. Maar dit gaat wel erg ver.
Euhm, is dat al niet zo oud als de weg naar Kralingen? en moet je ze daarvoor maar mishandelen of doodschieten? Ik kan snappen dat het niet leuk is, maar goed, het zijn kinderen... Tegenwoordig mag helemaal niets meer, niet meer krijten op straat, voetballen, tollen, knikkeren of rennen en fietsen... In een hofje tegen over mij, sloeg een oudere man met een staaf in op kinderen van een jaar of 5 - 7 omdat ze er fietsten (op een normale manier). De beste man heeft echt mazzel, want als ik het gezien had, had ik hem door zijn eigen brievenbus naar binnen gefrommeld. Heel veel mensen zijn vergeten om kind te zijn, en zijn nu maar de kinderen aan het schoppen en slaan.... Kom op zeg.... waar moet dit naar toe? :x
pfff niet normaal... Denk dat ik ook maar mensen ga mishandelen hier want word nu al gek van het vuurwerk hier ! Maar aghh dat is ook even en dan is het voorbij. Net als met de sneeuw vriend hier denk ik ook een klein kind die wou ook al met sneeuwballen gooien tegen de ramen. En vooral bij de buurman hier die lag te slapen op de bank tjah toen kon hij het ook niet laten. Maar hij kon er gelukkig om lachen. Maar mischandelen met een hamer of iets, ik snap dat niet zeg! gebruik je mond dan maar blij van iemand af.
ze zijn echt gestoort in nederland aan het worden en zolang het rechtsysteem zon lachertje blijft zal er weinig veranderen. 2 weken geleden is een goede bekende (23 jaar) van ons hier in tilburg doodgeslaan. zomaar om niks, verkeerde plek verkeerde moment. de uitspraak een lachertje geen moord maar enkel dood door schuld. wij kregen gisteren nog een sneeuwbal tegen de de auto en moesten er gewoon om lachen. dit deden wij zelf toch ook. hij was zeker een jongentje dat geen kattekwaad uithaalde.
Ik praat de actie van de man absoluut niet goed, laat ik dat eerst zeggen. Maar je weet ook niet hoelang zo'n man mss al mikpunt is van eventuele pesterijen..Als je toch zover gaat om met een hamer naar buiten te rennen en dan ook nog te gebruiken, krijg ik het gevoel dat deze man al langer geteisterd wordt door deze "onschuldige" jongeren... Je kunt de jeugd van nu ook niet met die van ons vroeger vergelijken. Jongeren zijn tegenwoordig wel heel erg infentief met het verzinnen van pesterijen om andere mensen het leven zo zuur mogelijk te maken..