Dankjewel Tord! Ja, hij zat dat zo te vertellen allemaal en toen werd ik helemaal naar. Ik viel bijna flauw van de zenuwen en moest ook even 10 minuutjes blijven liggen. Dus toen heb ik gelijk gezegd, sorry, maar dat gaat hem niet worden, dan maar een maand in onzekerheid zitten! Dat begreep hij wel gelukkig.
lieve foxter . jeetje wat naar allemaal weer... wachten wachten wachten helaas weten wij er alles van maar het moet je hebt geen keuze . ik zou je graag geruststellen en zeggen het komt vast goed maar dat kan ik niet . Zelf het ik 18-4-2011 de punctie gehad en ik kan je wel vertellen dat ik bloednerveus was maar dat het reuze meeviel , voordat ik boe kon zeggen was het al gebeurt en ze moesten bij mij meer vruchtwater hebben vanwege het dna onderzoek wat ook nog gedaan moest worden ( niet allen de chromosomen ) dus war dat betreft no stress . doe wel rustig aan die week daarna , niet tillen , geen boodschappen laat je maar vertroetelen . ik ga alle cliches van ,geniet ervan enzo achterwege laten , het is nu toch alleen maar spannend maar ik duim voor je en hoop dat het ook voor jullie positief uit mag pakken , heel veel succes de 22ste ! liefs edith mama van mees*
Meid sterkte zeg. Ik moet misschien ook mijn punctie op 22 aug. in het emc. Dat gaat maandag afhangen van mijn combinatie uitslag. Spannend, maar ik ga hoe dan ook een punctie of vlokkentest doen. Als mijn uitslag goed is doe ik de punctie.
hoi lilakoetje , zie nu pas dat weer zwanger bent . gefeliciteerd , ook weer een heftige tijd waar jullie inzitten zeker ? spannend... ook voor jullie draaien de duimpjes hier liefs edith mama van mees*
Bedankt meiden! Inderdaad Edith, genieten zit er niet meer echt bij. Al probeer ik dat wel, ik voel de baby al bewegen af en toe, dat vind ik wel erg fijn. Misschien komen we elkaar tegen likaloetje! Hoelaat moet je? Wij moeten om 10 uur. Heb je ook de uitslag 2 dagen later?
heel veel succes meid met alles!! Ik zou ook geen vlokkentest hebben gedaan (dit is ons ook heel duidelijk uitgelegd) bij een vlokkentest is de kans op miskraam veel groter maar ook het vals positief (dus dat ze de afwijkingen hebben) is in 5% aanwezig en bij een VWP is dat geloof ik onder de 1%.. Ik heb een VWP gehad was een beetje raar, met je handen onder je billen stilliggen, niet durven ademen en dan 2 kilometer (even overdreven) terug moeten lopen naar je auto wat je niet durft want ademen durf je al niet (kan wel maar ja je gevoel is wat anders) Mijn man heeft toen een rolstoel gehaald voor me, ik had helaas een complicatie (liep wat vruchtwater uit nog) na een weekje plat was er niets aan de hand en had ik de uitslag al binnen dat we een "gezond" (je ziet natuurlijk niet alles) MEISJE kregen (want ja dat konden ze dan ook zien)
Dankje meis De vlokkentest zoals ze hem bij mij wilden doen, dus via de vagina, had een nog grotere kans op miskraam gegeven dan via de buik, dus ik was er direct uit. Wel vreselijk balen dat een vwp pas zo laat kan, nu moeten we nog een maand in onzekerheid leven. Genieten zit er nu niet echt bij Ik zie wel een beetje op tegen de vwp zelf, maar ik lees overal dat de prik best meevalt, dat hoop ik dan maar
de prik e.d. zelf valt echt mee het voelt meer raar (beetje branderig en apart maar absoluut geen pijn heeft het gedaan) het is alleen eng heel die molen erom heen, mensen die geen begrip kunnen tonen voor je situatie. Ik ben er altijd heel open in geweest en ben zelfs babymoordenaar genoemd, ach ja ze weten niet beter denk ik dan maar ... Gelukkig bleek bij ons alles goed maar het niet weten, het afwachten, das het ergste van allemaal, voelde me zo alleen (ook partner had ik voor mijn gevoel echt niet veel aan want ja onze dochter groeide in mij en dat is toch net even wat anders) ik voelde haar en voelde me dan schuldig en durfde me niet te binden eraan. Maar ik kreeg advies van een vriendin toen ik niet durfde te binden met ons kindje, ze zei; stel dat ze wel wat heeft dan zijn dit de laatste dagen je samen hebt en maak daar het beste van, geniet met heel je lichaam van elke beweging die je voelt van binnen en durf je zelf eens lekker te laten gaan, jank als je wilt janken, schreeuw als je wilt schreeuwen en lach als je wilt lachen, zonder je schuldig te voelen, je dit het allemaal vanuit het beste uitje hart.. 22 augustus is volgens mij een hele mooie datum (onze trouwdag) ik hoop dat je dat geluk mag brengen, als je ooit wat wilt vragen of kleppen dan kan je me altijd PM-en, er is helaas zoveel onwetendheid en onbegrip voor..
Bedankt, je omschrijft precies hoe ik me voel! En inderdaad, mensen doen nu al negatief over onze beslissing mocht het niet goed zijn. Bedankt voor je aanbod om een pb te sturen, dat hou ik zeker in mn achterhoofd voor als ik er weer even doorheen zit!
Ja dat wil ik nou ook niet via de vagina, en ga ik ook niet doen. Ik hoor maandag pas wat over de tijd, of het de punctie wordt. Als de combinatietest goed is bij ons, dan doen wij alsnog de punctie vanwege mijn vorige afbreking, en leeftijd.
Nou, tis weer feest hier. Ik heb inmiddels 30 uur niet geplast, dus moest vanmorgen naar het ziekenhuis. Blaas leeggehaald met een katheter. Donderdag naar de uroloog voor een onderzoek, deze gyneacoloog dacht dat het niet aan de ligging van mn bm ligt, terwijl die in het erasmus daar zeker van waren. Over 2 weken moet ik weer naar de gyn hier, die gaat dan kijken hoe mn bm ligt. En over 4 weken naar het erasmus voor de vwp. Ik heb de tandarts van morgen maar afgebeld, heb nu wel weer even genoeg gepulk aan mn lijf..
Grr gaat weer lekker dus.... Take care meissie, hoop dat de zwangerschap gauw weer wat 'onbezorgder' wordt. Al heb je natuurlijk ook nog de vwp in het verschiet... Knuffel!
Ik hoop het ook, heb het echt een beetje gehad nu. Deze gyn ook weer: "zo, een vlokkentest maar het is niet gelukt, wat was dan de uitslag van de combitest?" Nou, 1 op 5. "Zo dan! Nou, dat is wel erg fors, zeker op uw leeftijd!" Lekker subtiel weer, door zulke opmerkingen zou je alle hoop nog verliezen..
he bah wat een ongelooflijk ondoordachte botte opmerking.... Juist van iemand die beter zou moeten weten!!!
Veel sterkte met wachten voor de vwp. Die onzekerheid is gewoon vreselijk. Zelf zijn we aan het wachten op de uitslag van de vlokkentest die hebben wij op 12 juli gehad. Dat wachten is echt slopend. Wat betreft die kansberekening kan slechter dan 1:5, wij hadden namelijk 1:2 komt ook door mijn leeftijd (ben vorige week 37 geworden). Maar hoe dan ook het blijft vreselijk schikken zo'n uitslag.