Tips neus sprayen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by RianneD, Jan 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

Nov 25, 2006
    252
    0
    0
    Misschien een rare vraag maar heeft er iemand tips om Ties zijn neus te sprayen? Ties heeft chronisch ontstoken neusamandelen en daardoor de hele dag door een straal groene snot uit zijn neusje. Nu helpt sprayen met zout oplossing heel goed, alleen als ik dat wil doen moet ik altijd de hulp inschakelen van mijn oudste zoon of vriend om hem in de houtgreep te houden want hij vind het verschrikkelijk, gaat heel hard met zijn hoofd draaien, spartelen noem maar op. Als je met zijn 2en bent gaat het aardig omdat dan iemand zijn armen beet kan houden en de ander zijn hoofd, maar ik ben ook vaak alleen. Als ik het dan doe zit het 9 van de 10 keer in zijn oog omdat hij zo wild doet. Heeft er iemand handige tips? Afleiden helpt niet.....

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zet Youri op mijn schoot, mijn ene arm om zijn lichaam, en in mijn andere hand de spray. Zijn hoofd tegen mijn lichaam gedrukt en sprayen maar :D

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik doe precies hetzelfde ik zorg ook dat er iets lekkers in zijn fles zit zodat hij gelijk de smaak kan weg spoelen

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik zet Dano op de commode, houdt mijn linkerarm om zijn lijfje en druk zijn hoofdje tegen mijn borst en sprayen., dat gaat eigenlijk heel goed zo

5. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier hetzelfde, Lotte op schoot en dan vindt ze het prima!

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Vervelend he die neusamandel, Lotte had dat ook en bij haar is het ding verwijderd toen ze 14 maanden was.

Houtgreep had hier ook geen effect, wij hebben er op een gegeven moment haar favoriete knuffel bijgepakt en de spray eerst bij het knuffeldier toegepast. Onder het mom van 'kijk we gaan nu eerst tuttie's neusje helpen en daarna Lotte's neusje'. Zeker als ze het zelf bij tuttie mocht doen was het daarna niet meer zo eng en konden we haar probleemloos sprayen.

7. MissV

MissV Actief lid

Sep 14, 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Ik doe het meestal op een moment dat hij zit te spelen.
    Dan doe ik mijn arm om hem heen en mijn hand voor zijn ogen. Zo ziet hij de spray niet aan komen en zijn z'n ogen meteen beschermd.
    Snel in beide neusgaten sprayen en meestal heeft hij niet eens doorgehad wat ik deed.

8. sim

sim Niet meer actief

ik doe het ook onder het spelen, heel snel, soms op de commode, dan doe ik een leuk speeltje in mijn mond, zodat hij me aan kijkt en dan gauw spray ik.

9. KarenBloom

Dec 8, 2007
    14
    0
    0
    Poggibonsi, Italia
    Fabio vindt het ook echt niet leuk... Het is een drama als zijn neusje verstopt zit... Hij schrikt ervan en verslikt zich daardoor vervolgens in de druppels die in zijn mond terecht komen...
    Ik lees aandachtig mee...! Groetjes Karen

Share This Page