ik weet het niet meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stiekel, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

kan er nou geen dag voorbij gaan dat ik me geen zorgen hoef te maken.
    nog even en je kunt mij afvoeren.
    :cry: :cry:
    heb na een bezoek aan de vk weer naar het ziekenhuis kunnen rijden voor een ctg.
    vk dacht dus aan vroegtijdige weeen.
    dit bleek gelukkig niet het geval :) .
    maar nadat ik bij de gyn was gfeweest toch weer een domper.
    hij heeft nog een echo gemaakt en daar werd de kleine geschat op 1690 gram.
    bij een zwangerschaps duur van bijna 33 weken.
    volgens mij is dit toch echt te licht of haal ik mij nu allerlei doom senario's in het hoofd?
    vrijdag een feestje gehad van mijn vader en daar was een kennisje van hem die ook in het ziekenhuis werkt.
    ze vroeg aan mij hoe het ging en wat denk je begin gewoon keihard te janken,omdat ik het even niet meer zie zitten :cry:
    ik moet nu nog 7 weken maar volgens haar haal ik dat niet omdat ik de kleine al heel laag draag en daar komt bij dat hij al zeker 4 weken volledig ligt ingedaald.(dit is de tweede voor ons)

ik moet de 8e weer na de vk en ben bang dat ze me weer doorstuurt naar het ziekenhuis.
    ben ik me nu zelf aan het gek maken of moet ik mij geen zorgen maken over het gewicht?
    wie kan mij gerust stellen?
    ik weet het allemaal niet meer en begin nu alweer te janken :oops:
    ben zo bang dat het allemaal verkeerd gaat,waarom weet ik niet.

groetjes van een zeer verdrietige aanstaande mama (sandra)

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als het gewicht niet goed was geweest, hadden ze dit wel gezegt. Ook de evt verdere maatregelen.
    Maar het is heel normaal dat je je zorgen gaat maken, je lichaam bereid zich voor op de komst van een kind.
    Dit is nodig om de juiste zorg te kunnen bieden als ouder zijnde.

3. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

hey

ik zou me zo geen zorgen maken. Heb het wel ook even gedaan.
    Ik was op 34 weken bij de gyn geweest en daar schatte hij het gewicht op 2400 g. Heel goed, dacht ik. Ik moest de week nadien wel even bij een prof langs in een ander ziekenhuis in verband met stuwing van de kleine beeb's niertjes. Daar hebben ze toen (op 35 weken) ook een schatting gedaan en die kwam ook maar op 1600 g. Dit was wel een verschil van 800 g! Kreeg daar niet echt een antwoord. Op 36 weken terug bij de gyn en ik vroeg hoe dat kon en die zei me gewoon dat er veel verschil zit op de machines en dat ik me dat niet teveel moest aantrekken. De echo bij de prof zou wel verkeerd geweest zijn. Vind het nog altijd een beetje bizar, maar moest er echt iets verkeerds zijn, dan zeggen ze dat wel.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je zorgen heel goed, maar ik denk dat het niet nodig is. Maar ik zou die zorgen ook hebben hoor ;)

Volgens de kalender (die ik in de wc heb hangen, heb net even gespiekt ;) ) zit je baby nu 300 gram onder het gewicht dat het 'zou moeten zijn'. Dat betekent dat het bij 40 weken zo'n 3000 gram zal wegen, mocht je met 36 weken bevallen dan zit je kindje in ieder geval wel over de 2500 gram en dat is goed. En volgens mij ga je die 3 weken vast nog wel volmaken ;) Over dat indalen, volgens mijn zegt dat niet zo veel, hoor wel vaker over kindjes die vroeg zijn ingedaald, maar niet te vroeg zijn geboren.

En dat gewicht is ook maar een schatting, ze kunnen er makkelijk een halve kilo naast zitten en dan ligt je baby precies 'op schema'. Maar elk kindje groeit ook anders.

Liefs,
    Snoopy

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    mijn kleintje had met 30 weken ook een groeiachterstand en moest na 4 wken trug voor nog een echo en toen heeft ze zich weer goed in gewicht bij getrokken hoor de echoscopist zei er ook bij het is een moment opname het kan zo veranderen ik zou me niet te druk maken meis komt allemaal ok

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Inderdaad blijft het een schatting op de echo en ze kunnen er wel 300 gram naast zitten.
    En bovendien vanaf nu kunnen ze wel tot 250 gram per week groeien!
    Niet teveel zorgen maken hoor, daar bereik je niks mee.
    Je ukkie blijft vast nog wel even zitten. En mocht dat niet zo zijn, mijn mannetjes zijn met 35w1d geboren en hoefden nieteens in de couveuse en mochten na ruim een week al naar huis...
    Chin up!
    Liefs Noor

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    mijn kindje is al vanaf week 28 ingedaald en mijn vk verwacht een gewone zwangerschapsduur van 40 weken! Denk ook dat het de periode is, zie het op t moment ook even totaal niet meer zitten hoor!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze huisarts zei ons, toen wij voor de allereerste controle bij hem waren: alle oudere zwangere vrouwen zijn meestal heel bezorgd, té bezorgd! Ik dacht dat dat wel zou meevallen, maar inmiddels weet ik dat hij gelijk heeft. Zelf ben ik 42 en ben bij de vorige twee zwangerschappen (toen was ik rond de twintig) samen nog niet half zo bezorgd geweest dan nu bij deze keer. Dus doordat je wat ouder bent, beleef je alles veel bewuster en intenser en bent daardoor je ook veel meer bewust van wat er allemaal mis kan gaan.

Maar gelukkig is jouw kindje allang zover dat het levensvatbaar is!
    En elke gram dat het kindje in je groeit, is er weer eentje.

Misschien kan je dit nog wat geruststellen: Gisteren zag ik een tante van me met haar kleindochter, die vorig jaar is geboren na 25 weken en 785 gram was!
    Het is nu een wolk van een meid en er mankeert niks aan!

Dus mocht het nu geboren worden, heb je nog heel veel kans dat het gewoon ook goed komt.
    Maar probeer je toch maar een beetje rustig te houden, (hoewel ik dat natuurlijk makkelijk kan zeggen) maar daar groeit je kindje ook van.

Veel succes hoor!

9. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

dames bedankt voor jullie reactie :)
    ik weet wel dat ik me niet zo moet aanstellen en druk moet maken.
    wanneer het echt fout zou zijn zal de vk of gyn dit ook wel zeggen.
    maar toch krijg het niet uit die botte kop van mij. :oops:
    het is alleen zoooooooooooo moeilijk.

groetjes sandra

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je stelt je helemaal niet aan hoor!

Maar je moet je inderdaad niet druk maken ;)

Denk maar zo, mocht er echt iets niet goed zijn, dan had je het wel gehoord. Voor nu, neem je rust en probeer je niet te druk te maken, voor zover dat lukt. En laat je baby maar lekker verder groeien ;)

Liefs,
    Snoopy

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik vind zeker niet dat je je aanstelt hoor.
    Het lijkt me logisch dat je je zorgen maakt, ach, dat doen we toch allemaal wel es. En het lijkt me ook wel moeilijk als je geen partner hebt waarbij je je eens lekker kunt uiten.

Heel veel sterkte ermee!

12. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

kisbaba ik heb wel een partner hoor en hij zegt ook dat ik me niet zo druk moet maken.
    als er wat fout zat hadden ze dat wel gezegd zegt hij.
    maar inderdaad die laatste regel staat er een beetje vreemd alsof ik alleen zal zijn.
    maar ik bedoelde daarmee dat ik het niet uit mijn hoofd kan krijgen.

groetjes sandra

Deel Deze Pagina