Baby 8 maanden corrigeren ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamvk, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Wij hebben er sinds 8mnd een prachtige dochter / zusje bij :)
    Echter is ze sinds een week of 2 van het krijsen! Ik herken dit totaal niet van onze zoon en vraag me af of het wellicht echt een 'meidending' is?
    En af en toe spreek ik haar wel toe; dat het niet mag en ze op moet houden.: maar werkt dat op deze leeftijd wel al? Hoe leer ik het gedrag af?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Nee. Met acht maanden begrijpen ze dat nog niet.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Is ze niet gewoon haar stem aan het ontdekken?

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is ze niet gewoon bezig met het ontdekken van haar stem en wat ze daar allemaal mee kan?
    Of krijst ze als ze iets kapot wil gooien en jij pakt het af?

Het eerste hoort gewoon bij haar ontwikkeling, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Als het lang doorgaat kun je met je hand op haar mondje klappen, net als bij de indianen zeg maar. Mijn kinderen kregen dan meteen een slappe lach en was het gekrijs over :D

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dit dus ... moet zeggen dat ik het wel een beetje bizar vind dat dit wilt "corrigeren" ... dat snapt een baby van 8 maanden toch echt nog niet.

En het klappen op de mond geeft hier nog steeds schaterbuien ... aanrader dus ;) Hier heeft ze het overgenomen en doet ze dat dus nu bij mij ...

6. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Suzy ik vraag me af wat jij hier bizar aan vindt?
    Ze is zeker niet haar stem aan het uitproberen; die fase hebben we gehad.
    Ze doet het echt als ze geen aandacht krijgt of als iemand iets van haar afpakt oid.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar ze is 8 maanden, hoe moet ze anders zeggen dat ze er niet mee eens is als je iets van haar afpakt? :D

Ik zou haar niet haar 'corrigeren', want baby's begrijpen het context van NIET nog niet zo goed. Leer haar hoe je wel wilt dat ze doet, gewoon door het voor te doen of door te erkennen dat ze iets niet leuk vindt.

Ze is gewoon maar 8 maanden, alle acties en reacties zijn lekker impulsief. Ze kan haar emoties en gedrag niet sturen, dus is het best lastig om dat wel van haar te verwachten.

8. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Nee ik verwacht helemaal niks; ik vraag mezelf alleen af hoe andere moeders hierin staan.

Ik weet ook waarom ik hier niet vaak iets post zelf, zulke denigrerende reacties.
    Ik verwacht niks, ik sla haar niet af ;), ik ben enkel benieuwd hoe andere moeders ermee omgaan

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik corrigeer wel. Hier heeft dochter er tegenwoordig ook een handje van keihard te krijsen als iets haar niet aanstaat. Ik zeg dat ik het niet leuk vind 'M, niet zo hard schreeuwen, dat vind ik niet fijn.', probeer haar uit de situatie te halen door haar bijvoorbeeld ergens anders neer te zetten en verder negeer ik het gedrag. Volgens mij weet ze namelijk dondersgoed dat ze aandacht kan krijgen met dat geschreeuw en dat vind ik niet de juiste manier van aandacht vragen.

10. Ons zoontje is wel wat ouder, maar heeft ook zo'n fase gehad. En dat duurde best lang, maar ik bleef gewoon elke keer herhalen dat hij dan ook kon zeggen "mama, mag ik brood?" of "mama, ik wil uit de box". Eigenlijk gewoon benoemen wat er op dat moment frustreert....

Een hele tijd leek het tevergeefs, maar nu merk ik dus dat hij steeds minder vaak gilt en gewoon aangeeft wat hij wil. Soms met woorden, soms door te wijzen. Maar hij heeft in elk geval door dat hij kan communiceren en niet hoeft te gillen

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar wat wil je dan? Zoals hierboven als gezegd, een 8 maanden oude kindje snapt het concept nee niet. Dit is maar manier om jou kenbaar te maken dat ze dat niet leuk vind. Heeft Eva ook gedaan, zocht daar niets achter. Ik ben gewoon op normale toon terug praten en that was it.

Ik bedoelde er niets denigrerends mee, mijn mening is enkel dat ik het raar vind dar je een 8 maanden oud kindje wilt gaan corrigeren in iets wat volkomen normaal is in mijn ogen ... But that's just me ...

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Meid, ik begrijp je helemaal. En blijf vooral wel dit soort topics openen want moeders die er hetzelfde instaan als jij hebben er veel aan.
    Mijn zoon krijst niet echt maar kan af en toe zo vreselijk jengelen. Om gek van te worden. Afleiden werkt vaak wel even maar soms is even niets goed. Dan denk ik ook wel eens, wat nu? Negeren? Er op in gaan? Corrigeren?
    Ik weet het soms ook niet. Er komt een moment dat ze kunnen praten. Daar wacht ik dan ook maar op haha

13. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Strijkkraal maar hoe weet jij nou dat het iets 'volkomen' normaals is? Ik ben een ervaren moeder, maar herken dit gedrag totaal niet?

Sneeuwvlokje dankjewel :)

14. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lekker doen!!! Ik deed het ook en t hielp.. en ja.hij had t nodig... Iedereen zag t..

Dus kijk naar je kindje en "corrigeer" waar nodig..
    En met corrigeer bedoel ik.uitlegge dat je dit zo niet wil...

15. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Nou ik zeg ook wel tegen dl dat ik bepaalde dingen niet fijn vind of niet wil. Al heb ik niet de illusie dat ze dit al begrijpt, maar k klets over alles tegen haar, dus daarom ook hierover.
    Verder proberen wij ongewenst gedrag zo mogelijk te negeren en gewenst gedrag met aandacht te belonen. 'k Heb geen idee of het al werkt, maar 'k leer het in elk geval mezelf vast aan.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En ik als onervaren moeder vind er dus totaal niets vreemds aan. Maar goed, als jij wilt corrigeren dan moet je dat doen. Dat je zoontje het niet deed zegt natuurlijk helemaal niets of iets dan nu opeens abnormaal is natuurlijk, ieder kind is anders.

17. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Allereerst denk ik dat er geen verkeerde bedoelingen zijn in de reacties.

Daarnaast..... Het gedrag wat je omschrijft vind ik niet vreemd, maar wat de een normaal noemt, is voor jou mss nieuw, omdat de eerste dit niet deed? Mijn zoontje is sinds een maand of twee ook driftiger en als hij zijn zin niet krijgt, krijst hij soms ook en gooit hij zijn hoofd in zijn nek. Ik corrigeer dit niet verbaal, want het zijn zijn eerste pogingen tot communicatie. In 'oei ik groei' staat dit ook mooi omschreven. Ik leid wel af en vertel hem wat ik wel wil. En als hij zijn hoofd achterover gooit, leg ik mijn arm erachter, zodat hij niet verder kan, maar dan zeg ik niets.

Maar corrigeren kan ook hoor. Het is maar net wat voor jou goed voelt.

18. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    [/QUOTE]
    Ze doet het echt als ze geen aandacht krijgt of als iemand iets van haar afpakt oid.[/QUOTE]

Hier ook zo'n dramaqueen... ik corrigeer in zoverre dat ik aangeef dat ik het niet leuk vind. En madam begint het al echt wel te snappen. Als ze iets doet en ik zeg nee (schud mijn hoofd erbij) of uhuh zeg begint ze soms al te miepen en dan heb ik haar nog niet neergezet/iets afgepakt oid.

19. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Dan is het misschien echt een meiden ding? Zoals ik al omschreef in mijn openingspost?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat het bij de leeftijd hoort, betekent natuurlijk nog niet dat het normaal is. In ieder geval niet in de zin van: gewenst gedrag.
    Dus ja: daar kun je op corrigeren. "Niet doen" zal idd nog weinig zoden aan de dijk zetten, maar "nee" begrijpen ze echt al wel snel en in combinatie met rustig vertellen wat je wel wilt dat ze doen, kun je ze echt al vroeg dingen leren.

Ik heb dit bij de oudste ook niet zo gezien, (ook een meisje), maar die had dan ook niet echt een ouder broertje of zusje dat dingen van haar afpakte. Dat gebeurde de jongste natuurlijk wel: dan speelde zij met iets en bedacht grote zus dat zij daar mee wilde spelen. En dan was het gillen.
    Ik corrigeerde dat met een rustig 'nee' en vervolgens: "Als Thirza iets van jou afpakt, mag je gewoon "nee" zeggen, (en dat steeds verder uitbreiden). Dat werkt uiteraard niet meteen, maar dingen die ze belangrijk vinden, pakken ze echt wel snel op, dus met een paar weken zag ik echt wel resultaat.

Deel Deze Pagina