morgen voor het eerst zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Morgen ga ik voor het eerst zwemmen met mijn meisje.
    Ik neem natuurlijk zwemluier mee, badpakje, zwemband waar ze in kan zitten, wasgel, wat te drinken/eten.

Hoelang kan ze ongeveer in het water? Het is ongeveer 32 graden.

Verder nog tips??

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het hangt natuurlijk altijd af van je kindje, veel nieuwe indrukken omdat het voor het eerst is. Maar met die temp zou een half uurtje prima moeten kunnen en misschien wat langer. En dan lekker even op de kant en daarna misschien nog eens even...

Maar je hebt net als bij volwassenen, altijd koukleumpjes ;) dus het is altijd moeilijk te zeggen en je kindje moet het natuurlijk ook leuk vinden.

en oja, niet vergeten: Een 2e zwemluier ;) . Je weet het tenslotte maar nooit...

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Ik zou ook een omslagdoek en hydrofielluiers meenemen. :) En eventueel iets van huidolie. Deed ik in het begin wel eens, maar is natuurlijk niet per se nodig.

Qua hoe lang: goed opletten wat ze zelf aangeeft. Als ze gaat bibberen of de binnenkant van haar handjes of voetjes blauw worden, dan heeft ze het te koud. Gebeurt dat allemaal niet, dan zou ik beginnen met een kwartiertje, max. half uur. Eventueel kun je er dan even uit gaan, haar afdrogen en wat droogs aantrekken en dan na een tijdje nog een keer. Maar ik denk dat ze het na een half uur echt wel gehad heeft, 't is erg vermoeiend voor die kleintjes (en voor jezelf ook, vind ik ;)).

Veel plezier!

4. tulip

tulip Niet meer actief

je moet goed opletten of de lipjes blauw worden, das het eerste teken dat ze het koud krijgen, maar je kindje is al 7 maanden. Toen keek ik niet meer naar de tijd hoor, wij zijn met 3 maanden gaan zwemmen, dan kunnen ze nog niet zolang. Maar met 7 maanden in center parks zijn we de hele middag geweest.

veel plezier.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zwe met mijn kleine vanaf dat ie 3 maanden is. En wat vind ie het leuk. In het begin was ie heel snel moe en viel die na een kwartierje bijna in slaap in m'n armen. Nu houd ie het met gemak een half uur vol. Gewoon je kindje goed in de gaten houden.
    En veel plezier met zwemmen!

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum Belgiƫ
    Sluit me volledig aan met de berichten van hiervoor. Elke keer m'n meisje uit het water komt, heeft ze honger als een paard! Flesje is dan ook goed om de lichaamstemperatuur op peil te houden...

Veel plezier!

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Volgens mij is het belangrijkste genoemd. Ik vergeet altijd spullen voor erna zoals mijn eigen ondergoed als ik thuis al een bikini aan heb gedaan of normale luiers. Ohja en muntgeld voor een kluisje.

Veel plezier morgen!

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

hoe vond ze het zwemmen?
    ben benieuwd!

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie tips. Het zwemmen was heel geslaagd :D. In het begin een klein beetje angstig, maar daarna vond ze het heel leuk.
    Ze is zo'n drie kwartier in het water geweest.

Hier een foto:

Bekijk bijlage 94040

10. tulip

tulip Niet meer actief

ah leuk.

Deel Deze Pagina