Hooii Ik zit de hele dag te lezen . Ben ik hier de enige die tekort aan vitamine D . Ik ben gisteren door de verloskundige gebelt , Die zei dat ik een recept krijg voor meer vitamine D Weet iemand een paar producten waar veel vitamine D zit : Ik ben de laatste tijd super moe Daarvoor moest ik Ploedprikken Groetjes Fatiha
Ik wist niet dat je door tekort aan vitamine D moe voelt? Tekort aan vitamine D heeft namelijk invloed op bijv. stemmingen, hart en bloedvaten, immuunsysteem. In ieder geval door veel buiten zijn krijg je vitamine D binnen (zonlicht). Ook eten van vette vis (haring, makreel, zalm, sardientjes) krijg je vitamine D binnen. Succes!
Bedankt dat je zo snel hebt geantwoord ik blijf 3 of 4 dagen binnen En ik eet tijdens mijn zwangerschap bijna geen vis meer Groetjes Fatiha
Dan zou ik gewoon proberen elke ochtend of avond een half uurtje te gaan wandelen, dat scheelt echt superveel!
's Avonds wandelen heeft geen nu, vitamine D wordt aangemaakt in zonlicht. Maar mensen met een donkere huid maken minder vitamine D aan! Van een tekort word je niet moe. Vitamine D bevordert de opname van calcium en is goed voor je botten (en die van je ongeboren kindje). Het zit oa in vette vis en margarine. Hier, ik heb een heel nuttige link voor je: http://www.vitaminebureau.nl/vitamines/vitamine_d Als je het niet binnen krijgt via zonlicht en/of voeding kan je natuurlijk altijd een voedingssupplement voor zwangeren gaan gebruiken, want het is wel een belangrijke vitamine!
Een voedingssupplement is een aanvulling op je normale voeding, meestal dus tabletjes. Het is dus raadzaam om extra vitaminetabletjes speciaal voor zwangere vrouwen te slikken zodat je toch alle benodigde stoffen binnenkrijgt aangezien je niet alles krijgt met je normale voeding.
Maar je krijgt al vitamine D voorgeschreven van je verloskundige, lees ik. Dus hoef je zelf niets meer aan te schaffen. Succes!
Ja, dat las ik ook. Je hoeft niet EN vitamine D-tabletten te slikken EN speciale multivitamines voor zwangeren, dat is dubbelop (voor de vitamine D iig). Een langdurige te hoge inneming van vitamine D kan schade aan hart, nieren en bloedvaten veroorzaken. Voor zwangere vrouwen geldt de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) van 7,5 microgram (mcg) per dag.