Morgen voor 't eerst naar de gynacoloog - 30 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door giebel, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi,

Ik heb morgen voor 't eerst een afspraak bij de gynacoloog in het ziekenhuis. Tot 30 weken onder controle bij de VK en door complicaties bij de eerste (veel te vroege) bevalling nu voor de zekerheid vanaf 30 weken naar de gynacoloog...

Wat kan ik verwachten denken jullie? Ik denk zelf vooral babbelen, en verder het zelfde als bij de VK? Even bloeddruk opnemen, baby voelen en hartje luisteren?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk idd dat het niet veel meer is dan dat. Tenminste... Bij mij niet.
    Gelukkig maar, want tot die tijd ben je gewoon een 'normale' zwangere!

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wordt er wel naar je gewicht gevraagd of moet je op de weegschaal? was bij mijn VK niet zo... Op zich maakt het niet uit, maar ik heb niet bepaald een gewicht om trots op te zijn en mijn moeder gaat mee... zal wel even ongemakkelijk zijn dan...

(overigens hou ik het zelf wel in de gaten en juist doordat ik enorm overgewicht heb, ben ik blij dat ik nog maar 1 kg ben aangekomen zover)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier wordt er altijd een echo gedaan bij de gyn, wordt gewicht en bloeddruk gemeten.
    Wss moet je ook al je bloedproeven en andere proeven meenemen, daar zal de gyn wel naar vragen.

5. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Je zult ook elke controle een echo krijgen

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Inderdaad bij iedere controle een echo

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Elke controle een echo? Nou, dat zal dan misschien afhangen waar je zit. Ik zat in het wkz en heb bij de gyn slechts 1 echo gehad, toen m'n bloeddruk echt te hoog werd en niet meer onder controle kwam. Liep daar ook vanaf een week of 30.

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb 2 groei echo's ergens anders al gepland ivm Sua en toen ik vroeg of ik dat kon afzeggen omdat ze dat miss nu in ziekenhuis doen, zei ze dat uk morgen maar even moet overleggen voor ik ze afzeg. Vandaar dat ik niet denk dat ze standaard bij elke controle een echo doen?

Bloeduitslagen zijn doorgestuurd maar zal ook alle papieren meenemen uiteraard.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een groeiecho is echt wel anders dan de gewone echo die de gyn doet. Volgens mij moet ik hier straks ook aparte afspraken voor maken.

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik krijg groei echo's en gewone echo's tijdens de controle. Hoeft geen aparte afspraak voor gemaakt worden. Loop als sinds week 4 in t ziekenhuis en heb dus al tig echo's gehad. Raar dat dat niet in elk ziekenhuis gedaan word, ik neem aan dat de vrouwen die onder controle zijn van een gyn daar een goede reden voor hebben.

11. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Nou ik ben geweest. Ik kreeg wel een echo, ze zou een groeiecho doen maar het kamertje waar wij zaten had daar niet de juiste apparatuur voor (vreemd, in het ziekenhuis?). Maar de baby was beslist niet klein of groot, dus gaat ze de volgende keer een groeiecho doen. Wel gekeken naar de doorbloeding van de navelstreng (ivm SUA) en was hardstikke goed.
    Over 3 weken dus een groeiecho. Ze zei wel dat ze niet standaard elke controle een echo doen, sommige collega's wel, maar het hoeft niet per sé als er geen aanleiding voor is.

Verder bloeddruk opgemeten en eigenlijk was dat het. Kort gebabbeld over hoe het ging en hoe het verder zal gaan. Maar verder geen bijzonderheden. Aardige vrouw. Op naar de volgende afspraak. Fijn dat alles goed is!

Deel Deze Pagina