Last-minutes: waarheen en hoeveel heeft het je gekost?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zit nog erg te twijfelen of we nu iets boeken voor juni of dat we een goede last-minute afwachten, maar misschien wel met het risico dat er niets is wat ons aanspreekt... Lastig!

Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met last-minutes!

Waarheen ging de reis?
    Hoeveel heeft het je gekost?
    Hoeveel dagen zaten er tussen het boeken en het vertrek?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik boekte vroeger (lees 4/5 jaar geleden) altijd last minute. Zat dan in Turkije bijv all in een ruime week voor 500,- in een 5* resort.
    Scheelde toen erg veel. De jaren daarvoor nog veel minder betaald.
    Mijn ervaring nu is dat de last minutes erg minimaal zijn en dat je met vroegboek korting meer voordeel behaald. Vooral met jonge kinderen.

Maar wellicht dat er betere speurneuzen hier op zp zitten :)

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Waarheen: Italie, gardameer, 2 weken
    Hoeveel: 500 € voor een stacaravan
    Hoeveel dagen van tevoren geboekt: weet het niet meer exact maar ergens tussen de 1-2 weken van tevoren

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    In 1999 zijn we naar Oostenrijk geweest. Met z'n tweeën in een 6 persoons appartement voor 249 gulden totaal voor 1 week (iets meer dan 100 euro)

Wij zijn in 2003 last-minute naar Turkije geweest voor 89 euro per persoon inclusief vlucht en half pension. Zat ongeveer 3 weken tussen boeken en vertrek. Helaas nooit weer zo'n super aanbieding gezien daarna.

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

€189,- p.p. Voor 8 dagen All inclusive Turkije in 2011 (was wel januari)
    Week of 2 weken van te voren geboekt.

€549,- p.p. Voor 9 dagen Brazilië logies ontbijt 2 weken van tevoren geboekt.

Hier nooit meer anders (zolang we buiten vakanties kunnen)

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    2008: ****Ibiza, 4 dagen voor vertrek, allinclusief, 10 dagen voor 440€ pp
    2009: ****Rhodos, 6 dagen voor vertrek, allinclusief, 9 dagen, 450€ pp
    2010: ****Ibiza, 8 dagen voor vertrek, allinclusief, 12 dagen, 600€ pp

Daarna was ik allinclusief zat ;)

7. minon

minon Niet meer actief

Via vakantieveilingen mijn Schoonouders. 14 dagen in een ingerichte bungalowtent aan de cote d azur op een vijf sterrencamping. Voor jawel echt waar heb de bon gezien. 1 euro :)
    Veiling liep midden in de nacht af. Daarna is het nooit meer gelukt uiteraard haha. Tegenwoordig valt het vies tegen met lastminutes helemaal als je met meerdere personen wilt.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn ervaring is dat de laatste jaren maar weinig last minuten worden aangeboden. Wel veel reizen onder deze naam maar prijzen waar je u tegen zegt. Twee jaar terug hebben we op een leuke reis gewacht maar er was maar weinig aanbod en alles wat er werd aangeboden was flink aan de prijs. Vorig jaar juist vroeg geboekt en we waren voordeliger uit dan dezelfde reis die last minute werd aangeboden.

Deel Deze Pagina