Dames, Ik heb een vraag. Ik ben nu 7 weken zwanger. Maar wat heb ik een eetlust. Ik voel me ook soms raar als ik niet binnen heb gekregen. Krijg om de 2 uur trek om iets te eten. Maar soms weet ik zelf niet wat ik wil. Maar ik wil niet zoveel eten. Anders word ik een oliebol.. Maar kunnen jullie mij raad geven. Wat is het beste dat ik moet doen om niet zoveel trek te krijgen. Groeten en alvast bedankt voor jullie reacties.
Gefeliciteerd!! Denk dat je het beste zoals je nu doet om de paar uur wat kunt eten. En dan natuurlijk niet heel veel. Maar vb een boterhem of een appel. Dan is je honger toch gestild maar heb je wel wat gezonds binnen. Denk dat je wel een beetje toe moet geven aan je honger. Dat heb je natuurlijk niet voor niets. Maar eet wel gezond idd.
ik had de eerste weken dat ik veel at maar wel heel kieskeurig. ik at geen brood, vlees, vis en groenten meer. nu eet ik alleen geen vis meer (en liever geen groenten maar je moet natuurlijk wel) en ik snoep echt veel, kan er niet vanaf blijven! en ik kom nauwelijks aan. 1,5 kilo tot nu toe, bij 24 weken. ik heb de hele dag honger dus waar het blijft, geen flauw idee, maar je hoeft dus niet tonnetje rond te worden! aan tips heb ik dus niet zoveel, alleen dat je van brood alleen niet dik wordt. dus lekker veel volkoren brood eten (vult goed) en op je broodbeleg letten. (want daar kun je wel dik van worden) dan komt het wel goed.
Nou ten eerste gefeliciteerd! Aan mijn eetlust is eigenlijk niks veranderd... behalve dat ik weinig tot geen trek meer heb in zoetigheid, chips, koek, snoep etc. Heel af en toe neem ik n snoepje Je moet je sowiezo geen zorgen maken om je eten... maar lekker gaan genieten... je bent immer zwanger! Als ik trek heb, neem ik een appel of een sneetje brood. Ben al niet de slankste en wil zeker geen tonnetje rond worden! Ga ook lekker op tijd naar bed, eet je savonds ook minder... hihi.. Van kotsen heb ik gelukkig geen last... zo nu en dan een vlaagje misselijkheid... dan wordt de trek wel vanzelf minder.
Dames bedankt voor al jullie reacties. Ik probeer nu om de 2 uur te eten, maar dan wel gezond, maar als ik thuis ben na mijn werk dan heb ik zooonnn trek. Maar nu heb ik geen trek in zoetigheid of dergelijken gelukkig. Eet mijn fruit lekker op 2x perdag. Dus hoop dat het goed komt. Ben wel heeel erg moe de laatste tijden. met het rusten kom ik ook niet zo erg aan toe... Werken en nog de huishouden etc. Wordt wel veel... Groetjes
Je kunt het beste proberen om alleen te eten als je honger hebt en niet direct als je trek hebt. En op de momenten dat je echt veel trek hebt tussendoor gewoon een stuk fruit of een stuk komkommer ofzo. Ik zou toch niet de rest van je zwangerschap om de 2 uur blijven eten anders wordt je vast nog veel dikker dan een oliebol Veel water drinken is ook altijd goed. Wat een geluk trouwens, bij mij is het altijd totaal omgekeerd in de zwangerschap! Ik kreeg bij alledrie mijn zwangerschappen bijna niks door mijn keel in het begin en ben daardoor zelfs afgevallen. Nu ben ik 3 maanden zwanger en begint het weer een stuk beter te gaan.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Als ik niet at werd ik miselijk. Ik heb alle snoep ed het huis uit gedaan zodat ik niet verleid werd tot snoepen. Ik zorgde dat ik een liga naast het bed had liggen en at dan 'smorgens nog eens a 4 boterhammen. Heerlijk! Daarna veel fruit en ik nam altijd veel brood mee naar mijn werk. Het zorgde er iig voor dat ik niet al teveel aankwam.. Je moet gewoon goed naar je lijf luisteren en bewust eten. Brood en pastas enzo zijn altijd goed hoor, geeft lekker veel energie en dat kun je wel gebruiken
Hier ook veel meer trek en veel sneller honger dan voor de zwangerschap! Ik eet nu wel veel gezonder! Ben een ongelooflijke zoetekauw en ben gek op koekjes en snoep, maar dit is nu niet meer aan mij besteed! Geen trek in! Heb 6 stukjes brood mee naar mn werk en daar moet ik het tot 5 uur mee doen en lekker een appel of ander fruit! Vind het voor mezelf wel een goed idee, want als ik me nu over ga geven aan de koekjes en zo dan komt het niet goed! Ik MOET ook gewoon om de 2 uur wat eten want anders wordt ik helemaal duizelig! En dat kan niet de bedoeling zijn..hihi!