wie nog meer een aangepaste fiets?

Discussion in 'De lounge' started by Mamzie, Nov 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal.

Ik krijg binnenkort via de gemeente een speciale fiets.
    Die omdat ik een evenwichtstoornis heb en last heb van versleten heupen. Daarbij heb ik ook nog fibromyalgie en ben ik heel klein ( 1,53m)

Op zich kan ik redelijk fietsen op een gewone, kleinere fiets. Al heb ik dit pas geleerd toen ik 18 jaar was. Maar nu de oudste gaat fietsen kan ik hem niet begeleiden. Ik kan niet met een hand fietsen en het lukt me niet om hem vast te houden of wat dan ook tijdens het fietsen omdat ik me echt moet concentreren om in evenwicht te blijven.

Mijn beide kids hebben autisme en de jongste is daarbij ook verstandelijk beperkt en heeft een of andere syndroom waardoor ie te hard groeit.
    Dit allemaal meegenomen is nu dus besloten dat ik een driewiel ligfiets krijg met een speciaal koppelstuk waardoor ik een fietskar erachter kan plaatsen voor de jongste.
    Geen idee of dit echt de perfecte oplossing is voor op een langere termijn. Maar voor nu lijkt het me idd best een goede oplossing.

Vraagje voor diegene met een aangepaste fiets : waren jullie snel gewend aan de fiets? Kregen jullie veel commentaar vanuit de omgeving? Hadden jullie veel last van rare blikken en opmerkingen van anderen? Zijn jullie tevreden met de aangepaste fiets?

Ben benieuwd ;)

Share This Page