hallo, Ik ben momenteel bezig met een fotoalbum voor mijn dochter. Ik maak deze op de pc en laat 'm vervolgens afdrukken in boekformaat. Dit album loop van haar geboorte tot haar 1e verjaardag. Ze is over twee weken jarig, maar ben maar vast begonnen. Nu dacht ik dat het misschien leuk is om misschien wat ideeën uit te wissel voor de opmaak van de pagina's. Hier vast een paar ideetjes van mij. Ben benieuwd naar die van jullie: - Op de eerste pagina heb ik de foto die ik heb meegekregen uit het ziekenhuis (ingescand). Met daarbij de datum en tijd. - Op de volgende 2 pagina's heb ik links foto's van mijn buik en een kleintje van de zwangerschapstest, en rechts een aantal echo foto's (ook ingescand) - Een pagina met een foto van mijn dochter slapend in haar bedje, met de tekst van een slaapliedje erbij, en een foto van haar gordijn als achtergrond - Ik heb een foto gemaakt van een collage van kaarten die we hebben gekregen bij de geboorte, en dit als achtergrond gebruikt - Had een foto gemaakt van haar eerste potje, die heb ik als achtergrond gebruikt bij de foto's van haar eerste hapjes En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben benieuwd naar jullie ideeën! Groetjes,
ik heb van iemand van ZP een heeeele leuke site gekregen waar je zelf hele leuke dingen mee kan doen! zal er eens 2 laten zien. mss erg leuk om er hier een paar van in het foto boek te plakken? de site is: Imikimi.com - Sharing Creativity
maar met imikimi wel rekening houden dat als je ze afdrukt de fotos soms korrelig zijn En dat je de op imikimi hem wat groter moet maken aan de onderkant dat je een witte balk hebt en die er met paint of iets even afknipt dan staat het loge van imikimi er niet meer onder
Ik probeer zelf om tijdens vakanties en uitstapjes leuke dingen te fotograferen die als achtergrond kunnen dienen. (Mooie wolkenhemel, kinderkopjes, graanveld, leeg strand, muur met aparte stenen, bloemen, ...) Soms staan mensen wel stom te kijken als ik bloedserieus grind sta te fotgraferen, haha. Dat soort plaatjes gebruik ik als achtergrond. Verder gebruik ik ook gewoon even kleuren als achtergrond, waarbij ik soms in een donkerdere tint een rand om de foto's maak. Bij de HEMA-album software kun je ook 'sjablonen' gebruiken. Dit zorgt bijvoorbeeld voor een beetje rafelige randen. Ook een leuk effect! Ik ben nu ons huwelijksalbum aan het maken. Eerst had ik best wel veel verschillende achtergronden, maar toen ik het later terugkeek vond ik het toch wat druk. Daarom heb ik er nu voor gekozen om één kleur te kiezen en twee achtergronden. Dit zorgt toch voor meer eenheid in het album, terwijl er ook afwisseling in zit.
Ik heb van Alyna's eerste jaar ook een fotoboekje gemaakt. Op de eerste pagina had ik een tekstje (stukje uit 'You'll be in my heart-Phil Collins ) 'For one so small, you seem so strong. I will protect you, keep you safe and warm. This band between us can't be broken. I will be here, don't you cry. You'll be in my heart...'