Morgen weer zo'n rendag

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb geen zin om te gaan slapen, ook al ben ik moe. Morgen wordt weer zo'n overvolle dag.
    8.15 uur zoon naar school brengen
    Aansluitend auto wegbrengen voor een beurt
    Aansluitend boodschappen doen
    11.30 uur intake psz
    12.00 uur zoon ophalen van school
    Dan eten en spullen pakken voor de middag
    13.30 uur Naar zwemles
    Aansluitend naar de markt
    Aansluitend auto ophalen (hoop ik)
    16.00 uur Hockeytraining
    Tot 17.30 uur. Dan naar huis, koken, eten, kids in bad en in bed.

Hebben jullie ook wel eens van die dagen?
    Iemand tips?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zit in dezelfde situatie, en heb ook geen slaap op het moment ☺

Hier is het morgen: kids klaarmaken, mezelf klaarmaken, kids naar school, ik naar een vergadering, daarna ff boodschappen doen, kinderen ophalen, doorrijden naar de tandarts, lunchen in de stad, meiden naar de dansles, thuis rond 17.15, eten (man heeft gekookt), in bad naar bed brengen enz enz

Word al moe als ik eraan denk haha

3. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ooowh haha! Heeeel herkenbaar!!
    Ik denk ook altijd dat het handig is om zoveel mogelijk in één dag te proppen omdat ik er dan maar vanaf ben (tussendoor even tandarts, huisarts, zelf sporten, boodschappen).
    Als dan die bewuste dagen aanbreken staat mij de avond vooraf ook al het zweet in mijn handen!!

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Yep die dagen zitten er hier ook weleens tussen. Probeer op die dagen altijd iets te eten wat ik op voorraad in de vriezer heb zodat ik daarin op tijd kan besparen en geniet daarna extra van de avond als mijn zoon in bed ligt en ik met mijn voetjes omhoog op de bank kan liggen ;)

Toevallig a.s. donderdag zo een dag.
    8.15 zoon naar school brengen
    Dan thuis de boel doen met een sneltempo.
    10.00 uur controle verloskundige
    10.30 op school helpen bij zoon
    11.45 hem ophalen broodje eten en 13.00 uur weer naar school brengen
    Daarna boodschappen doen en hem 14.45 weer ophalen.
    Dan om 16.00 uur naar voetbal trainen met hem
    Daarna snel eten (nassi uit de vriezer)
    En om 18.30 weer terug naar school voor een inloopavond als afsluiting van zoon zijn projectweken op school over gezond eten en bewegen. Dan zijn we rond 20.00 uur thuis moet ik hem nog douchen en naar bed doen en daarna ben ik op en kom ik niet meer van de bank af :p

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ook erg dat er steeds een uur of zo tussen de dingen zit. Net te kort om echt iets te doen, maar te lang voor alleen de reistijd.

Ik baal een beetje, omdat ik eigenlijk niet vrij was, maar mijn man. Ik zou de auto wegbrengen en gaan halen. De rest zou hij doen. Ik zou koken. Maar nu is mijn man vanmorgen om 6 uur vertrokken en komt morgen om 8 uur pas weer thuis.

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook vandaag, maar wel leuk.

Zo zoon naar school brengen, daarna meteen dingen klaar zetten voor kinderfeestje, half 1 kindjes van school halen, eten, speurtocht doen en iedereen van eten en drinken voorzien (meeste papa's/mama's komen mee) 4 uur klaar, dan nog 1 kindje wegbrengen, dan nog weer opruimen, koken, eten douchen en zoon weer naar bed brengen

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik heb ook wel van die dagen. Dan kan ik beter even werken want dan heb ik het rustiger haha.
    Vandaag maak ik het mezelf druk. Was er om half 7 uit. Alles inmiddels klaar en zo nog even snel de was doen, stofzuigen en de rest is super netjes.
    Dan naar de sportschool anderhalf uur, zonnebanken, spelletjes spelen met groep 1 en 2. Dan zijn de kinderen uit, we gaan gezellig lunchen.
    Om 14 uur zwemles, daarna keepertraining.
    Vervolgens thuis weer even opruimen/poetsen. Eten koken en dan is het alweer 18 uur.
    Nu moet ik zeggen dat ik liever lekker druk ben de laatste tijd. Helemaal als mijn man aan het werk is. Dan pieker ik een stuk minder.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eigenlijk nooit last van, maar ik heb maar 1 kind en die is nog geen 1. :D Vvandaag CB, hardlopen en boodschappen doen. Kleine in bad en stofzuigen. Voor mij een normale, redelijk rustige dag.

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Dit klinkt als een heerijk ontspannen dagje voor mij. Wil wel ruilen ;).

06:30 opstaan zoon en mezelf douchen
    07:15 ontbijten
    08:00 weglopen naar school (20 min lopen)
    08:30 bus en trein naar het werk
    09:45 op het werk
    19:30 uitgewerkt en terug rijzen naar huis
    20:45 thuis koken
    21:15 eten
    21:30 huishouden doen even snel vegen tafels afnemen vaart in en uit ruimen etc
    23:00 slapen

En het werk is ook niet heel ontspannend ;)

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Toen ik nog werkte vond ik dit soort dagen ook ontspannen :)
    Zo zie je maar hoe je standaard van ontspannen naar druk kan veranderen als je niet meer werkt :$

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Herkenbaar, hier ook iedere dag allemaal andere tijden wat betreft psz en school en naschoolse activiteiten. Heb smiddags max twee uur achter elkaar dat ik de jongste even in bed kan doen. Heb ook geen auto wat zoveel tijd inneemt. Een bezoekje aan het cb waar ik dan 3 kwartier over doe om heen te lopen ipv 10 min per auto.

Gelukkig is mijn jongste zoon bijna van de psz af, scheelt zeeën van tijd.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ligt aan je situatie toch.

13. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Als ik niet zou moeten reizen en zoon niet zo ver op school zat was het vast meer ontspannen gewweest. Vrijdag is mijn standaard ik heb hoofdpijn dag ;).

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Moet nog bedenken hoe ik die auto ga halen...

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vooral het heen en weer en is wat je opbreekt op dat soort dagen bij mij , jas aan/uit, kids oppakken weer in auto, weer andere situatie, weer op een tijd dit, volgend tijd dat.

Met een werkdag had ik dat veel minder dan is de situatie en het reizen niet steeds elk uur/2 uur een terug komend ding.

nu kom ik op mijn werkdagen mijn huis/ keuken amper uit :D
    Hooguit als ik ingredienten moet hebben of iets taart/bak gerelateerd heb staan.

16. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Loeforceone,eet je zoon dan ook pas om 21.15?? Lange dagen he..

17. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Op mijn werk kom ik tot rust....als ik vrij ben moet ik zoveel..school heen en weer,boodschappen,huishouden,sportclubjes enz....

18. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Nee mijn zoon eet bij de oppas. Eerder waren we wat eerder thuis en aten we altijd rond 19:00 uur samen. Nu zoon naar school gaat redt hij dit niet meer. Dus op di wo en do eten we niet samen :(

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar opstaan, douchen, koken, eten, huishouden en slapen moet ts waarschijnlijk allemaal doen :p

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voorheen deed ik altijd op mijn enige vrije ochtend de boodschappen. Dat ging me echt opbreken, dat doe ik dus niet meer. Doe een paar kleine boodschappen bij het winkelcentrum dichtbij school en ga dan naar huis. Tenzij ik op school help, maar dat is niet zo veel. Thuis doe ik was de was (erin en opruimen in de kasten), rondje schoonmaken, soms doe ik lekker niets ;). Boodschappen doen we meestal op zaterdag na alle sporten (zwemles 8:00, turnen 9:45, dansles 10:15 ;)) en dan zijn we rond 12:00 thuis en helemaal klaar voor die dag met de verplichtingen (tenzij we een verjaardag hebben ofzo). Soms hebben we geen zin in boodschappen dan en doet 1 van ons boodschappen op zondag of gaan we met z'n allen. De markt is hier op zaterdag maar daar gaan we alleen naartoe als we zin hebben ;). Auto naar de garage doet mijn man eigenlijk altijd, brengt hij dan 's avonds en loopt dan (hard) naar huis. De volgende middag kunnen we hem dan halen, doen we meestal met z'n tweeën en als dat niet kan loop ik er met de kinderen naartoe (half uurtje lopen ongeveer).

De zaterdagochtend zo druk vind ik soms trouwens wel irritant, aan de andere kant hebben we doordeweeks daardoor minder natuurlijk. Oudste gaat nog naar judo op vrijdag met een vriendin maar dan gaat die andere moeder mee en we blijven daar, dus is wel gezellig. En op woensdag heeft ze dansles maar dan werk ik en is mijn man thuis :)
    Binnenkort gaat de jongste naar de diplomagroep en dat wordt waarschijnlijk op donderdag rond 18:00, kunnen we eindelijk weer uitslapen op zaterdag! :)

Deel Deze Pagina