Ja morgen hier ook en man zit in het buitenland, dus Mag het deels alleen opknappen. 06.30 uur bed uit en douchen. De jongste helpen met aankleden. 07.20 uur naar kdv en vso. 08.00 uur op werk zijn 16.30 uur vrij 17.00 uur ophalen kdv 17.15 uur dochtertje zwemles 18.00 uur ophalen dochtertje, tussendoor eten maken 18.30 uur eten, kids naar bed en daarna nog opruimen
Ja inderdaad. Oh herkenbaar! Ik heb dat een jaar of zo gedaan. 4 dagen per week (achter elkaar) waarvan een half jaar zwanger en een half jaar met een baby. 6 uur opstaan. Douchen, aankleden. Kinderen voeden en aankleden. Zelf ook nog ontbijten. Iedereen tanden poetsen. 7.15 uur de deur uit. Kids naar kdv, ik naar het werk. Om 18.00 uur de kinderen weer ophalen. 18.15 uur thuiskomen. Kinderen en mezelf voeden. Tafel afruimen Kinderen naar bed (dan was het al 19.45 uur) Vaatwasser uitruimen Keuken opruimen Kolfspullen afwassen Rotzooi opruimen Skypen met mijn man Rond 21.00 uur was ik total loss en ging ik naar bed. Om het de volgende dag weer te doen.
Haha vroeger was het helemaal erg inderdaad, mijn kinderen zijn al wat ouder dus kleden zich nu zelf aan, scheelt al zoveel. Toen ik nog fulltime kolfde stond ik om 5:30 op en vertrok om 7:30 (alsnog superstrak schema, anders moest ik nog vroeger opstaan). Nu sta ik rond 7:15 op en vertrekken we om 8:30. Wat de kinderen betreft hoef ik alleen het ontbijt op tafel te zetten, kleding van de jongste pakken en het haar van de jongste te doen, soms ook van de oudste.
Ik noem mijn donderdag altijd donderse-stress dag Oudste naar school (blijft gelukkig op donderdag over) Daarna jongeste naar de PSZ Bij mijn moeder in de zaak aan het werk (winkel) Jongste op halen PSZ Thuis broodje eten en ontbijttafel opruimen Weer naar mijn moeder op de zaak even een paar kleine dingetjes doen Oudste ophalen school Na huis, eten voorbereiden en een klein beetje huishouden Manlief om half 5 thuis, dan ga ik weer aan het werk. Op donderdag heb ik 2 schoonmaak pandjes Half 9/9 uur thuis, eten en dan was vouwen/opruimen enz enz Of voorbereiden op het weekend, ik maak fondant taarten. Ik hou wel van een beetje stress maar ben op het moment niet fit en heb weinig energie
Hier was t vandaag zo'n dag. Vier uur eruit voor baby. Vijf uur nog steeds wakker. Kwart voor zes wekker. Douchen. Half zeven in de trein (twee uurtjes deur tot deur). Langs de winkel voor ontbijt. Werken. Afspraken en telefoontjes tussendoor. Nu onderweg naar huis. Weer twee uur.1800. Kinderen ophalen. Naar huis lopen met fiets aan de hand en de oudste ernaast of achterin. Eten maken. Eten. Koters bed in. Keuken opruimen. Koffie. Rest van het werk afmaken. Misschien nog een serietje kijken. Zou deze week de eerste keer zijn. En dan omdonderen in een hopelijk diepe coma. Morgen mijn relaxdag. Mag ik eerst de kinderen wegbrengen en dan thuis werken. Koken. Wassen tussendoor. Ook maar even naar de kapper denk ik want ik zie er niet uit. Dan als alles af is eten met vriendinnen uurtje reizen heen en terug. Als ik terug ben weer een fles in de kleinste duwen. En weer in die coma. Maar al met al is het prima te doen. Vind ik inmiddels.
Hier elke dag zo. Pff echt vraag me wel is af hoe doe ik dit Maandag 6.30 wakker 8.15 uur naar school 9 uur thuis 9 uur meteen hond uitlaten tot 10 uur 10 uur opruimen tot ongeveer half 12. 11.30 eten 12 uur grote boodschappen 13.15 klaar en boodschappen opruimen 13.30 weer Hond 14.15 kindjes ophalen 15.15 naar zwemles 17.00 thuis en koken 18.00 opruimen. Oudste douchen, boekje voorlezen en om 19.15 richting bed Half 8 klaar. Plof op bank Dinsdag ochtend zelfde alleen ipv boodschappen zelf naar fysio dat uurtje. 15 uur thuis met de kindjes en even spelletjes doen is rusten dus Dan 16 uur alvast koken 16.45 dochter naar kookclub 17.15 eten 18 uur klaar. Zoon alvast douchen en is 19 uur gereed 19.30 dochter ophalen kookclub 20 uur Kids op bed Mama ploft op bank Woensdag ochtend zelfde als andere dagen. Opstaan, hond, opruimen, kleine boodschappen, kindjes ophalen half 1 13 uur thuis. Eten 13.30 fysio zoon. 14 uur fysio 15 uur klaar. 15. 15 thuis of wat leuke doen met de kindjes 17 uur koken of later als we gaan zwemmen Avond weer het zelfde Donderdag weer zelfde als maandag maar dan ipv boodschappen 2x fysio deze week voor mezelf of zwemmen voor me rug 15 uur jongste ophalen en wat eten/spelen of kinderarts jongste (1x per maand donderdag middag) 16 uur oudste ophalen na schoolse activiteit 16.30 koken 17 uur dochter naar dansen 18 uur ophalen ( tussendoor naar huis want zoon moet eten ivm diabetes) 18.30 zelf eten en dochter Na dansen douchen en bed rituelen weer. Ondertussen heeft zoontje wat gegamed. Vrijdag weer zelfde als maandag Inc boodschappen en eventuele kadotje voor jarige of bijv kraamvisite voor weekend. Na school om 3 uur meteen naar logepedie jongte Daarna komen er altijd vriendjes voor bijde spelen tot 17 uur Dan eten, spelen en later naar bed. Rond half 9 Tussendoor nog extra's als dokter tandarts, 1x per Kwartaal ggz jongste, zelf naar ziekenhuis ivm rug en dergelijke. Nee zit nooit stil. middag vrij is vriendje spelen of wat leuks doen. Kinderarts, diabetes verpleegkundige en diëtist en medisch psycholoog ziekenhuis jongste ook met regelmaat. Gesprekken school jongste 1x per 6 wk in middag na school. 10 min gesprekjes etc. Help regelmatig op school Vandaag gezwommen en nu staat lasagne in de oven. Alles verschoven. Als ik 10 min zit zoek ik extra werk haha.
Love winnie; waarom 3 x in de week boodschappen ? En elke week grote boodschappen ? Grote boodschappen Doet mijn man 1 x per maand en ik haal 1 x per week de verse dingen .en andere benodigdheden. Soms nog eens als we iets missen . Verder kom ik niet bij winkels , op een pakketje wegbrengen / cadeau kopen na .
Gelukkig een weekje vakantie.. Volgende week weer halen brengen boodschappen werken op maandsg. Etc eten koken jongste naar bed. Oudste trainen. Ben niet altijd bezig maar altijd is er wel iets. Nu vakantie geniet van het even niks moeten.
Jeetje meid, nog geen vervoersmiddel ? Ik zou allang of een auto/ rijbewijs geregeld hebben ( en ik weet dat je oppas dan probleem vind . Ik vind man neemt een aantal dagen vrij, jij spoed cursus) en ander de kinderbijslag geconfisqueerd hebben voor een bakfiets en dan een elektrische.
Ben rugpatient. Kan voor max 2/3 dg tillen. Vooral.zware spullen. Heb een auto maar wagentje vol maken. Leeg maken ( is echt drama met lage wagentjes van nu) en thuis naar binnen sjouwen en opruimen ia dag taak op zich. Man haalt in het weekend zware dingen als flesjes water, pakken drinken etc. Als ik hem gewone boodschappen laat doen is mijn maand budget er in 1 week door haha.
Daarom ga ik het liefst naar winkels waar je kan scannen, hoef je het niet op de band te leggen en weer in het karretje te doen, in de auto staan kratten en thuis pak ik m'n trolly om het naar binnen te brengen. Haal zo 1x in de week een hoop en hoef dan alleen nog een keertje als ik zoontje naar school heb gebracht op de fiets een tussenstop maken bij de AH hier, voor wat verse dingen. Met dit weer kan je trouwens ook een hoop in de auto laten liggen tot je man thuis komt. Wilde gewoon even mijn ervaring delen in deze
Ik ren ook de hele dag van 7 tot 22, heerlijk! Om 22u plof ik in bed met een kop thee, boek of tv! Soms stiekem nog wat werk Super
Hier ook druk .. Maandag 6:30 douche aankleden 6:45 Kids douche aankleden Ontbijt en 7:45 deur uit .. 8:00 kind 1 op school .. 8:15 2 andere Kids op Kdv Zelf 8:30 op school zijn .. Oudste gaat op zulke dagen zelf naar school Om 14:45 zelf klaar .. Om 15:15 bij Kdv snel naar huis .. Eten voorbereiden en oudste zoon maar voetbal training Dinsdag zelfde schema alleen oudste zoon niet voetballen maar ik zelf paardrijden Woensdag zelfde alleen oudste zoon of ik geen sport maar 2e zoon zwemles en Kids niet naar opvang .. Papa thuis Donderdag zelfde alleen dan oudste zoon voetbal Vrijdag Kids naar mijn moeder en geen sport die dag .. En ben zelf ook nog vroeg uit Zaterdag oudste voetballen ik grote boodschappen en vaak huiswerk en groot huishouden .. Zondag gaan we of weg of houden we een luie dag .. Maat ja alles gaat veranderen .. Mijn oudste zoon moet straks 4x per week naar verschillende soorten therapieën dus wordt drukker .. Vaak moet ik tussen door naar de scholen van de Kids .. Het is soms echt druk maar ik raak er aan gewend ..
Ik heb vaak zulke dagen, bijna elke dag door de weeks. Oppaskinderen, eigen kinderen die van alles moeten (cb, kinderarts, logopedie etc), huishouden, klusjes zoals grote boodschappen, kado'tjes halen, kaartjes schrijven en op de bus, wat ophalen via marktplaats etc.
sommige van die rendagen vind ik heerlijk en kan ik echt van genieten, vooral als ik alles in het zonnetje op de bakfiets kan doen! Maar waar ik echt tegenop kan zien is als ik met mn ouders mee moet naar het ziekenhuis, dat is zo'n gedoe.. het loopt altijd uit en ik moet altijd mn kinderen ergens laten. (vrijdag moet ik weer zo jammer van de vakantie-dag ) Sommige dingen die jullie noemen geven je toch ook weer energie lijkt me, zoals wandelen met je hond of koken of douchen.... Als het allemaal een zware last is waarom doe je het jezelf dan aan vraag ik me af en waarom heb je dan een hond of waarom moet je kind dan naar 2 sporten op 1 dag? Mijn kind zou dat helemaal niet trekken zoveel op 1 dag doen. Die ligt lekker een paar uur op de bank met mama boekjes te lezen als ik thuis ben en de jongste doet z'n middagdutje.
Heb je er wel eens aan gedacht om je boodschappen thuis te laten bezorgen. Dat doen ze toch tot in de keuken? Misschien eens per maand en dan alle zware dingen laten komen (mits houdbaar natuurlijk).