Opwarmen gekolfde bv

Discussion in 'Borstvoeding' started by emilia, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilia

emilia Lid

Jul 14, 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een kolfvraagje: hoe warmen jullie gekolfde bv op? Ik begreep dat het beter niet met de magnetron gedaan kan worden ivm te warm worden, maar kan het ook niet op laag vermogen? Is een flessenwarmer noodzakelijk of kan het ook au bain marie?

2. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Kan prima au bain marie.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,536
    14,057
    113
    Female
    De magnetron doodt de afweerstoffen in de bv geloof ik.
    Je kan bv zo wel au bain marie als met een flessenwarmer opwarmen, maar sommige kindjes lusten bv ook koud.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren in het begin in de weer met de flessenwarmer (snapte niks van dat ding) en pannetjes water. Op een dag was hij zo hongerig dat we de fles maar snel even koud gaven. Geen enkel probleem! Vanaf dat moment doen we gewoon koud, wel zo makkelijk. IK haal vaak wel even de ergste kou eraf met de warme kraan.

HEb wel begrepen dat de magnetron niet zo goed is, dat het afweerstoffen doodt. Maar als je zorgvuldig de magnetron gebruikt, schijnt het wel mogelijk te zijn. MAar daar weet ik niet het fijne van af.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Een vriendin van mijn werkt in het ziekenhuis en daar doen ze het ook gewoon in de magnetron zegt zij.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,276
    10,995
    113
    Magnetron moet op laag vermogen, zwenken tussendoor etc. Ik vind een flessenwarmer wel makkelijk (is eigenlijk gewoon een instelbare au bain Marie), je zet t flesje erin, gaat wat anders doen en even later is de fles op temperatuur :)

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn jongste drinkt het alleen als het goed warm is, bijna net wat te warm. Ik gebruik nu meestal een flessenwarmer.

8. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Gewoon magnetron. Laag vermogen, 10 seconden, zwenken, en weer 10 seconden.
    Gaat perfect, en je verliest dan geen voedingsstoffen.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik doe het bet als agter. Of er voedingsstoffen verloren gaan zie ik niet maar voor die ene keer vind ik het wel best.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Mijn kinderen drinken het dus koud. Dochter moest het niet als het opgewarmd was en nu bij zoontjes gelijk koud geprobeerd en dat gaat prima.

Maar als je opwarmt zorg dan dat je niet voor de 'supersnelle' methode kiest, boven de 37 graden gaan er al voedingsstoffen kapot en melk die tegen de fleswand zit wordt in zo'n supersnel ding al gauw veel warmer dan dat. Dus of op heel laag vermogen in de magnetron of au bain marie (al dan niet in een flessenwarmer) in niet te heet water.

Maar goed, ik ben dus fan van koud aanbieden, scheelt een hoop gedoe en geschreeuw bij die stukken ongeduld van mij waarbij honger honger is en wel nu meteen opgelost dient te worden ;) (nou ja, vooral voor mijn man en ouders die het geven als ik werk, in voed zelf altijd live)

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Als he nog bevroren is dan au bain marie. staat het al in de koelkast dan gewoon ff onder de warme kraan dat het niet ijskoud is maar gewoon koud.

op het kdv doen ze het ook (weer) gewoon in de magnetron. Regels veranderen nogal vaak hierover ;)

12. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Hier magnetron, 250 wat. Ideaal. Baby drinkt het alleen als het flink warm is..

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier gewoon in de flessenwarmer. Nooit te warm of te koud.

14. mariettebrouwer

mariettebrouwer Nieuw lid

Jan 18, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Emilia,
    IK ben kraamverzorgede en kan je vraag wel beantwoorden.
    Afgekolfde melk uit de koelkast kun je met flessenwarmer, au bain marie of magnetron niet boven 55 graden i.v.m. verlies van belangrijke stoffen opwarmen.
    Fles van 100ml. ca 30 sec. in magnetron
    15 ml. 45se c, 200 ml ca 60 sec. Allemaal net hoger dan 600 W
    Halverwege de magnetrontijd even het flesje zwenken.
    Altijd de temperatuur controleren van de voeding aan de binnenkant van de pols om verbranding te voorkomen.
    Restjes die niet opgedronken worden moet je altijd weggooien en niet een tweede keer opwarmen.

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Boven de 35 graden gaan er al beschermende stoffen verloren.

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik doe het gewoon in de magnetron hoor, op 450 watt, ongeveer een minuut voor 100ml... Au bain marie is me echt te traag.

17. kath

kath Actief lid

Oct 27, 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier au bain marie. Magnetron werd mij afgeraden ivm risico op onregelmatig verwarmen (gedeelte nog koud terwijl ander gedeelte veel te heet kon zijn). Maar misschien als je het heel even verwarmd op laag vermogen dat het wel kan, blijkbaar doen diverse dames hier het wel.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik verwarm het in de magnetron. Tien seconden, dan zacht schudden en dan weer tien seconden. De echte kou is er dan vanaf, maar het is nog wel redelijk koud. Mijn zoontje drinkt het prima!

Share This Page