Onzekerheid 9 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bozoe, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hoi dames,

Ik zit met een probleem. Ik ben de laatste week erg onzeker over de zwangerschap. Ik ben nu 9 weken zwanger en heb al 2 mooie echo's gehad met een kloppend hartje (bij 6 weken en bij 7 weken 2 dagen). So far so good zou je denken maar toch knaagt er iets aan mij.

Ik heb toch wel een aantal keren per dag het gevoel dat het niet goed zit. De klachten die ik had zoals misselijkheid en pijnlijke borsten zijn minder geworden. Wat op zich niet zo heel gek is volgens mij met deze termijn maar toch zit het mij niet lekker. Ik denk dat het te maken heeft met de vorige zwangerschap die mis is gegaan met 6 weken en het feit dat mijn lichaam mij altijd teleur heeft gesteld. Ik ben in een paar jaar tijd 6 keer geopereerd (Endometriose). Dus het vertrouwen op mijn lichaam vind ik toch wel erg lastig.

Waarschijnlijk stel ik mij gewoon aan en is er niets aan de hand maar toch moest ik het even kwijt:).

Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben gehad? En hoe heb je jezelf weer positief gekregen?

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Je stelt je niet aan. Dit is een onderwerp dat voor jou heel belangrijk is en het is normaal om je zorgen te maken. Dat doet iedereen, zelfs degene bij wie alles van een leien dakje gaat. Jij maakt je misschien nog wel meer zorgen vanwege eerdere moeilijkheden.

Het zal nog wel een poosje zo blijven, maar over een poosje gaat je buik groeien en nog wat weekjes later ga je de baby voelen. Tot die tijd is het even doorbijten, maar mag je je zorgen ook zeker met je verloskundige bespreken. Vraag wat er mogelijk is zodat je gebruik maakt van de faciliteiten die voor jou beschikbaar zijn. Het zal per regio verschillen, maar mijn eigen verloskundige heeft duidelijk gezegd dat een extra afspraak best kon als ik het nodig had. Misschien kan dit bij jou ook wel.

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de verloskundige alleen zij zijn echt niet te bereiken. Het telefonisch spreekuur is 's ochtends van 9 tot 12 maar het nummer is de hele ochtenden door in gesprek:(.

Dus het is nogal lastig om zo mijn zorgen te bespreken als je geen gehoor krijgt. Maar ik zal zodra ik weer een afspraak heb staan het met ze bespreken. Hopelijk begrijpen ze mijn gevoel.

Deel Deze Pagina