Hey hoi, Na gisteren een potje monopoly te hebben gespeeld is er een dringende vraag. Dobbel je met twee dobbelstenen en wie het hoogst heeft mag beginnen. Vervolgens mag je wel of niet meteen de eerste ronde op het bord waar je op beland kopen? Hoor graag wat jullie mening is. Ik zeg dat je eerst moet dobbelen en dan diegene die het hoogst heeft mag beginnen en mag pas gaan kopen zodra die een keer over het bord is geweest. Tot hoooorssss
Wij spelen eerste ronde niet kopen. Maar weet niet of dat in de regels staat? Maar je hebt de regels toch ?anders weet je ook niet hoe je t geld moet verdelen
wij spelen wel eerste ronde kopen...maar hangt af van het gezelschap...wij spreken dingen af van te voren
Wij speelden ook altijd met eerste ronde niet kopen, en dat gold dan voor iedereen, dus iedereen moest eerst het hele rondje hebben gehad voordat hij/zij mocht gaan kopen. Maar het is altijd goed om eerst met elkaar af te spreken wat de regels per spel zijn. Ik speel scrabble met mn vriendin (helaas veeeeeeeeeel te weinig...) maar wij spreken zelfs nog vaak gedurende een spelronde af om bepaalde woordsoorten wel/niet toe te passen.
Officieel mag je de eerste ronde gewoon kopen, is er geen pot bij vrij parkeren en geen dubbel geld op start. Maar dit zijn regels die doorgaans wel gebruikt worden (mijn man spaart monopolyspellen dus we spelen nogal eens een potje)
Ik zou niet weten waarom je niet zou mogen kopen, Ik bedoel is dan toch best saai om rondje over het bord te lopen zonder dat het iets opleverd,
heb beiden varianten wel gespeeld. maar koop toch graag het 1ste rondje, wel doen we (licht er aan met wie) aan vrij parkeren (dus een pot) en wel altijd dubbel geld bij het passeren van start. ook doen we aan fuseren (als je met 4 of 6 man speelt) achja 1 potje duurt hier een lange avond. wel al lang niet meer gespeeld trouwens.
Wij spelen het de laatste tijd veel en wij doen de eerste ronde wel kopen. Anders loop je voor jan doedel over dat bord. Ook doen wij wel aan dubbel inkomen op Start en ook een pot bij Vrij parkeren. Maar goed dat is een keuze.
Wij spelen altijd eerste ronde wel kopen lijkt me anders saai, op het bord lopen, kom je net op de beste straten, mag je ze niet kopen
eerste ronde is niet kopen bij ons, en idd met 2 dobbelstenen.. heb je het spelregel-boekje er niet bij?
Inderdaad hebben we de spelregels bij de hand. En inderdaad daar staat in dat je meteen mag kopen. Dus had ik geen gelijk. Echter was ik benieuwd, dit omdat we het twee weken geleden met een ander koppel hadden gespeeld, en ik me meende te herinneren dat we toen de eerste ronde niet kopen hadden afgesproken ... dus vandaar de vraag. Wikipedia geeft ook aan dat dit niet kopen een extra afspraak is die dan een uitzondering op de spelregels is. Dank voor jullie antwoorden.