Toch wel een klein beetje trots

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door imani, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Precies een jaar geleden is mijn dochtertje geboren. Al ver voor mijn zwangerschap wist ik dat als ik ooit moeder zou mogen worden ik borstvoeding wilde geven.

Met 33 weken werd ik opgenomen i.v.m. vruchtwaterverlies, met 34 weken werd mijn dochtertje geboren. Niet meer dan logisch, moest zij de eerste tijd in een couveuse doorbrengen.
    Mijn productie moest ik op gang brengen met kolven. Met niet al te veel privacy in het ziekenhuis is me dit gelukt. Na ruim een week was mijn productie zo hoog dat ik zelfs kon gaan invriezen. :D
    Mijn dochtertje werd de gevoed d.m.v. fingerfeeding. Twee dagen oud mocht ze voor het eerst proberen om bij mij te drinken. En dat lukte goed. Helaas werd mijn stuwing zo erg dat de dagen erna het lastiger ging. Tepelhoedjes boden toen een uitkomst..
    Voor en na elke voeding moesten we wegen hoeveel ze had gedronken, de rest werd via de sonde toegediend. Omdat mijn productie zo hoog was, moest ik na een live-voeding altijd kolven.
    Zes dagen na de geboorte ben ik naar huis gegaan. Iedereen vertelde me dat ik nog maar even moest genieten van de rust, nog even de nachten doorslapen, etc. Welke rust? Om de drie uur moest ik kolven, dag en nacht. ’s Middags om twee uur ging ik naar het ziekenhuis, zodat ik mijn dochtertje twee ker per dag zelf kon voeden. Alle avonden kwamen we pas na achten thuis en dan moesten we nog eten.
    Al die tijd is het nooit in mij opgekomen om er mee te stoppen. Ik was trots op mijn kleine, zo goed als ze het deed, zo dapper als ze elke keer weer aan de borst dronk.
    Na twee en halve week ben ik een hele dag in het ziekenhuis geweest, en kreeg ze alleen drinken via mijn borst. Als ze de volgende dag gegroeid was, mocht ze mee naar huis. En dat mocht!

Vandaag een jaar verder, en ze drinkt nog steeds bij mij. En daar ben ik best wel een beetje trots op.

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je hebt ook echt een reden om trots te zijn.
    je hebt dat super gedaan, als een kindje te vroeg geboren is is het zowiezo al zwaar en toch heb jij de bv vol blijven houden echt super van !
    enu nu na een jaar geef je nog steeds het beste van jezelf echt super hoor.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Een beetje trots? Heel trots zal je bedoelen!

Goed hoor!

4. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Precies! :thumup:

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

En je hebt er alle reden toe !
    Toppie hoor.

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    super!
    Ik word er helemaal een beetje emotioneel van, ik vind het zo mooi dat het jullie gelukt is!

7. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Wow wat goed van jullie zeg! Ik word er, net als appelsientje, ook een beetje door ontroerd.......

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Fantastisch! Geweldig dat je dat voor je kind doet!

9. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Alle reden om ape-trots te zijn! Op je kleine meisje maar zeker ook op jezelf :)

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En terecht!
    En vertel je verhaal gerust op meerdere plekken, want het zal moeders in gelijke situaties enorm bemoedigen! Er is bv een plek op www.borstvoedingsforum.nl > borstvoedingsvragen, waar ze dergelijke verhalen verzamelen voor aanstaande moeders.

Groet!

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lieve Imani,

Geniet nog even van Charlotte aan de borst!
    Nog 25 weken en dan is het tijd voor ronde 2!

Knuff Natas

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

N.a.v. Nathasja haar verhaal kom ik er nu pas achter dat je ook zwanger bent. Ga je straks tandemvoeden ?

13. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Nou, jullie reacties ontroeren mij ook. Harstikke lief!

Nemo,
    Ik denk niet dat het er van gaat komen, tandemvoeden. M'n meisje krijgt steeds minder interesse in de borst. Ik denk ook niet dat ik me er prettig bij voel (petje af voor degene die dit doen, het tandemen). Maar ik probeer nog wel een tijdje door te gaan.
    En jij, wil jij gaan tandemen?

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lijkt mij super ! En mijn zoontje drinkt ook nog dapper. Gelukkig is er nu ook weer wat meer melk. Maar we zullen zien hoe het gaat, als hij stopt dat houd het op (moet er nog niet aan denken)

15. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Gewoon SUPER!

Je mag gewoon echt rete trots op jezelf zijn!

16. Sahara

Sahara Niet meer actief

super goed zeg :D
    meis je hebt echt doorzettingsvermogen en dat allemaal voor je mooie,sterke dochtertje jullie alle 2 zijn sterke vrouwen ;) zo moeder zo dochter.

enne je mag heel trots zijn je hebt het toch wel ff mooi gedaan :thumup:

liefss

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wow!
    Wat een doorzettings vermogen!
    Super meid! Je mag idd hartstikke trots zijn.

18. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Jeetje meid! Wat ontzettend goed van! Je moet niet een beetje trots zijn, je mag ontzettend trots op jezelf zijn! Super..! Helemaal bij zo'n kleintje is het zo goed om lekker mamma's melk te krijgen, prachtig!

En gefeliciteerd met je dochter's verjaardag..!

Deel Deze Pagina