waarom zijn feestdagen zo belangrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

de vraag staat hier boven

ik ben wel eens benieuwd naar de redenen.

hier is het ieder jaar trammelant om de feestdagen. pasen pinksteren kerst oud en nieuw je kan het zo gek niet bedenken. of er is gezeur. welke dag je komt zowel bij schoon ouders als eigen ouders.

wij zijn nu zover dat vriend alle feestdagen die er zijn gewoon werkt vrijwillig om maar geen gezeur te hebben.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou het niet weten, ik zorg er altijd voor dat ik ze allemaal werk. Dan hoef ik ook niet heen en weer te rennen.
    ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ik heb er een schurfthekel aan.. blijf altijd thuis daarom.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha wij zijn dus niet de enige die gewoon werken haha

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier ook voornamelijk kerst elk jaar weer eht zelfde gezeur er wiord verwacht dat we kerstavond bij mn pa zijn 1e kerstdag bij mn moeder en 2e bij mn schoonouders. Oftwel geen dag voor onszelf nou gaan we of niet of we gaan naar de een en nade kerstdagen na de ander zodat we ook nog een dag voor onszelfhebben.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nou, trammelant hebben we hier niet... ik vind het wel irritant dat er dingen van ons worden verwacht omdat 'het zo hoort'. Bijvoorbeeld eerste kerstdag bij opa en oma 1 en tweede kerstdag bij opa en oma 2. Vorig jaar hebben we vriendelijk bedankt en er gedonder om gehad. Dit jaar bewaren we dus maar weer de lieve vrede ;)
    Tijd voor je eigen gezin willen, samen zijn zonder die verplichte visite is kennelijk helemaal niet acceptabel.

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    misschien toch een gevoel van nostalgie?

moet zeggen dat ik feestdagen zelf heerlijk vind :)
    al vind ik t idd ook wel eens jammer dat we dan eigenlijk geen moment thuis zijn, ik vind t toch ook wel hartstikke gezellig :)

moet zeggen dat ik leuke ouders en schoonouders heb, dat scheelt een hoop...

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij mij is het een beetje dubbel. Aan de ene kant hou ik niet van verplichtingen, maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om met m'n ouders, broers en schoonzusje samen te zijn (+ m'n vriend en zoontje dan natuurlijk) en als we dan helemaal niet langs m'n schoonouders gaan, vind ik dat weer sneu voor ze.

Maar het scheelt dat ik leuke ouders én schoonouders heb en dat iedereen het ook best vind als het vlak voor of vlak na de feestdagen is. En we wonen allemaal in dezelfde stad, dus je kunt ook ff snel langswippen en de rest van de dag iets voor jezelf doen ofzo. Je zit er niet meteen de hele dag aan vast.

Maaruuhh... vroeger moest ik er niets van hebben en zorgde ik dat ik bij m'n bijbaantje bij de Mac alle feestdagen ingeroosterd stond! (behalve 1e kerstdag, want dan waren we gesloten)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij vieren geen kerst, sinterklaas, verjaardagen etc. Maar hebben wel gezellige dagen met elkaar. Meestal ieder jaar wel iemand anders. Ook geen gedoe met kadootjes etc.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dat gedoe hebben wij nooit, want mijn schoonvader en zijn vriendin doen nooit ergens aan. Dus hoeven alleen af te spreken met mijn familie en das altijd gezellig :D Oh ja en met de moeder van mijn man. Maar die maakt het ook allemaal niet zoveel uit.

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hier is geen sprake van trammelant. Wij vinden het altijd ontzettend gezellig bij mij ouders. Ze wonen alleen wat verder weg, maar we blijven daardoor wel vaak een weekendje slapen, als dat zo uitkomt met het werk.
    Kerst vieren we daarom ook altijd 1 dag bij hun en als het kan vieren we dan 1 dag samen thuis. Of we blijven de 2 kerstdagen bij hun en mijn man gaat dan 1 dag werken. Hoef ik niet alleen thuis te zitten :cool:
    Mochten wij besluiten beide dagen thuis te blijven, dan vinden mijn ouders dat prima, beter juist, ze willen niet dat wij daar met een rot gevoel zitten omdat we liever waren weggebleven.

De ene helft van mijn schoonfamilie viert deze dagen niet en de andere helft hebben we geen contact meer mee. Lekker rustig. Voorheen was dat wel zo en was het wel trammelant. Verplichting is een hel en daar doen wij niet aan mee.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij doen alleen aan kerst en sinterklaas.

En ik hou verder niet van verplichtingen dus als er 1x trammalant komt is het snel over

13. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Gewoon zeggen wij vieren de feestdagen als gezin, als jullie ons willen zien komen jullie maar bij ons.
    Geen gezeur en gezeik meer, behalve dat jij met de visite thuis zit als je pech hebt.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn ouders willen niet aan Sinterklaas doen, mijn schoonfamilie wel, dus moeten wij altijd daarheen. Andersom is geen optie.
    Vorig jaar zijn wij met kerst een paar dagen weggegaan en dat beviel zo goed dat we dit jaar weer hebben geboekt. Dus lekker met het gezin weg en dan hopen op een mooie laag sneeuw en skien maar :D

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Herkenbaar!
    Vorig jaar hebben wij 2e kerstdag voor onszelf gehouden en zijn lekker een dagje uit geweest met onze kinderen. Het was heerlijk!
    Ik hoop het dit jaar weer zo te kunnen regelen.
    Twee dagen opzitten, pootjes geven en volvreten vind ik echt te veel van het goede.

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ben je een jahova getuige???

misschien een stomme vraag hoor??

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

mag ik vragen waarom geen verjaardagen? of is dat van je geloof uit oid?

ik weet dat jehovas en andere gelofen geen verjaardagen vieren

18. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat ik nooit begrijp is dat familie (opa's/oma's) wel verwachten dat iedereen van hun "oude" gezin met de feestdagen bij elkaar is, maar zodra er een "nieuw"gezin is, het uit den boze is dat zij met hun nieuwe gezinnetje de dagen alleen doorbrengen.

En die zitten ook weer met schoonouders, die verwachten hetzelfde, bla bla bla.. Als iedereen dat zou loslaten, worden de feestdagen een stuk leuker.

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier vieren onze verjaardagen niet maar alleen die van Timo, mijn vriend en ik zijn 15 oktober en 25 oktober jarig als we het vieren vieren we het samen

Sinterklaar vieren we dit jaar nog niet echt hij snapt er toch niet van

Kerst vieren we eerste kerstdag bij mijn ouders en 2e bij me schoonouders

Oud en nieuw altijd met vrienden

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja verschrikkelijk.. Toen mijn man en ik, 4jaar geleden, besloten om op vakantie te gaan.. Nou het huis was te klein.. Diep en diep beledigd, nog steeds!

Nu zorg ik altijd dat ik moet werken met kerst haha heb ik al dat gezeur ook niet..

Deel Deze Pagina