Een betalingsregeling kan idd alleen nog na de zitting. Maar het is wel een beetje vreemd dat dit het eerste bericht is wat jullie gehad hebben van de schuld. Zowel zorgverzekeraars als incassobureaus kunnen je NAW gegevens natrekken. Dus als het goed is weten ze al langer jullie nieuwe adres.
De deurwaarder van de CZ, PRC gerechtsdeurwaarders, stuurt alleen post op naar het adres waar je ingeschreven staat: in het GBA. Zij sturen geen post naar bijv. postadressen. Of TS heeft een postadres waar ze het niet heengestuurd hebben, of misschien klopt het woonadres niet in de GBA. Enneh...je kan toch gewoon bellen. Nee heb je ja kun je krijgen.
meestal zijn ze niet meer zo makkelijk na een dagvaarding voor een betalingsregeling, dit omdat een dagvaarding ook al kosten met zich meebrengt, op een dagvaarding hoef je niet te verschijnen (zo werkt dat bij ons ook helaas )
dit herken ik !!! bij cz en bij meerdere bedrijven OOK KPN!! zijn er verschillende afdelingen...... het financiele gebeuren dat gaat met doorgeven van je verhuizing niet zo snel. de administratie gaat wel goed... dus als ze je reclame en troep en belangrijke brieven willen toesturen ( niet de rekeningen ) weten ze je wel te vinden. maar rekeningen die sturen ze naar oude adres toe. ( is raar ) dus als je voortaan gaat verhuizen dan moet je schriftelijk alles door geven. en eventjes na bellen na een week. niet alleen administratie maar ook de financiele afdeling. dat schijnt beide verschillend te zijn. maar ik weet niet hoe dat gaat verders met dagvaarding enzo. je kan denk niet meer als je goede wil laten zien en ze even bellen voor een regeling. scheelt hun ook geld denk ik. en jou ook ...
precies, zorgen dat je bewijzen hebt, heb je nooit post doorgekregen van de oude bewoners? geen goede afspraken door over gemaakt? en anders, jammerdebammer, dan is het gewoon flink pech hebben!
Let enorm op bij CZ! Mijn vriend heeft een keer een aanmaning ontvangen van een rekening die hij nooit ontvangen had! Vervolgens hebben ze hem per direct uit zijn aanvullende verzekering geschopt. Het is niet normaal hoe agressief ze daar te werk gaan... Mijn vriend heeft de aanmaningskosten nooit betaald en is overgestapt naar een andere verzekeringsmaatschappij.
Ter aanvulling: Mijn vriend heeft de rekening gewoon betaald en heeft bezwaar gemaakt tegen de dagvaarding en de aanmaningskosten. Toen CZ maar bleef dreigen met een dagvaarding heeft hij laten weten dat hij deze met vertrouwen tegemoet zag (hij had immers niets verkeerd gedaan). Daarna heeft CZ ingebonden... Wees niet bang als je zeker weet dat je in je recht staat (en dus je rekening inmiddels betaald hebt en echt geen rekening ontvangen hebt)!
Ben ook heel benieuwd hoe dit zit. Mijn ervaring met wanbetalers en deurwaarders is dat op het moment dat het juiste adres is achterhaald, de procedure van voor af aan weer gaat lopen. Dan gaan ze eerst weer herinneringen etc sturen, zodat ze zeker weten dat de persoon de herinneringen en aanmaningen heeft ontvangen op het juiste adres. Pas later volgt er een dagvaarding. Volgens mij is dat zelfs wettelijk geregeld. Zou je even moeten uitzoeken. Maar ja, de rolzitting is al geweest, ben ook wel benieuwd hoe het is gegaan?
Dit herken ik van CZ Ze konden destijds niet automatisch afschrijven omdat mijn salaris er nog niet op stond...kreeg ik netjes een acceptgiro thuis, ik netjes betaalt... Vervolgens een boze brief dat ik uit de verzekering ben gezet. Toen ben ik overgestapt.....nooit geen problemen meer gehad
Wat ik dan weer niet begrijp, worden rekeningen niet per automatische incasso ingehouden, of deTS dit nog 'handmatig'. Ik kan me niet voorstellen dat je na 1 maand niet betalen gelijk gedagvaard wordt. En daarbij: gaat er geen belletje rinkelen als je normaal wel iedere maand een rekening van cz krijgt en dan een maand niet? Daar hou je toch rekening mee, aangezien het een maandelijkse vaste last is? En juist omdat je in een verhuizing zit, zou ik daar extra aandacht aan besteed hebben om ervoor te zorgen dat alles goed doorgelopen is...
Zowiezo gaat het hier om een bedrag wat al behoorlijk lang openstaat. TS heeft dat zeer waarschijnlijk gewoon geweten maar niet betaald, om welke reden dan ook (dat gaat ons natuurlijk niets aan). Het is terecht dat ze na geruime tijd gedagvaard wordt. Maar zowiezo als het bedrag naar een incassobureau gaat wordt er nogmaals gecontroleerd of de adresgegevens nog kloppen. Dan kan het zijn dat TS gewoon de brieven van het incassobureau heeft gehad of dat ze op een ander adres ingeschreven stond of dat het al bij een incassobureau lag voor ze ging verhuizen.. Bijna alle zorgverzekeraars zijn tegenwoordig extreem snel met maatregelen als geen aanvullende verzekering meer ofzo.
Wat gek dat ze soms zo snel handelen en de andere keer niet. Ik heb (wel 2 jaar geleden) een brief ontvangen in december (!!) dat in februari en mei de maandelijkse incasso niet gebeurd is. Mij was het zelf ook niet opgevallen (nu controleer ik alles regelmatig) maar ik kreeg gewoon een herinnering en toen die betaald was, was alles weer prima. geen dagvaardiging of wat dan ook gehad. Kan natuurlijk wel zijn dat de regels inmiddels verscherpt zijn....
ik denk niet dat we nog gaan horen hoe het afgelopen is. het verhaal rammelt. wie wacht nu tot de laatste middag om iets te ondernemen. en trouwens nooit aanmaningen gehad enzo...yech right.