ligt eraan ik vindt het apart dat ze geen aanmaningen heeft gehad.. maar wel de brief van een dagvaar ding krijgt.. dan zou je al veel eerder bericht moeten krijgen over hoe en wat er open staat.. ik heb er tevel ervaringen mee.. helaas ookal ben je verhuist ze weten je te vinden als jij eenmaal je adres heb veranderd bij de gemeente vragen deurwaarders dat op .. en sturen ze de brieven naar je nieuwe adress dat gaat allemaal automatisch ..
Hela, Eergister heb ik CZ gebeld, voor wat vragen. De herinerringen en aanmaningen zijn naar mijn oude adres verstuurd. Na die maand zijn ze begonnen met auto incasso (tot nu toe). Kortom eigenschuld dikke bult, had ik maar even terug moeten gaan naar mijn oude woning. Helaas heb ik daar destijds niet meer bij stil gestaan. Ik heb de dag van de zitting met het GGN gebeld en die zeiden dat het niet echt nodig was om naar de zitting te komen aangezien we een brief hadden gestuurd. Ik zal volgende week wel bericht van ze krijgen, dan kan ik een betalingsregeling treffen. En wat iemand hier idd zei, het bedrag van de zitting komt nog eens boven het bedrag op. Nahja heb hier wel van geleerd, volgende keer alles optijd doorgeven. En nog maar een keer bellen of het al geregeld is..
Misschien komt het doordat ik in een dorp woon ofzo, maar toen wij dit huis kochten hebben wij zeker de eerste 2 maanden de post van de vorige bewoners bewaard en eens in de zoveel tijd aan familie van hun gegeven. En later heb ik het retour afzender gestuurd met verhuisd erop.... Hoop voor je dat de kosten meevallen.
Dit heb ik ook ooit eens gehad. Vervolgens is het tóch nog naar het oude adres gestuurd. Kwamen erachter toen we daar de post ophaalden. Ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan. Vervolgens zijn de extra kosten ivm adrescontrole komen te vervallen omdat het niet goed gedaan is! Dus ook bij dit soort dingen kan er een fout worden gemaakt. @faye. Wat voor brief heb je gestuurd dan? En als jij bewijs hebt dat je post op je nieuwe adres hebt gekregen, dan zitten zij fout hoor! Het kan de beste overkomen dat je in een tijd van verhuizing of drukte een nota vergeet. Daarom zijn ze ook wettelijk verplicht je een herinnering te sturen. Hoeveel kosten voor de zitting moest je trouwens nog betalen?
TS, begrijpen we je verkeerd? Het komt op mij ook vreemd over, eerlijk gezegd heb ik nog wel eens gerommeld met de rekeningen en ben ook wel eens aan de late kant met betalen. Ze hebben mij er nog nooit uit gegooid, dagvaardingen gestuurd, alleen herinneringen (waar ook wel eens een verhuizing tussen heeft gezeten). Ik weet van een ex van mij die wel hogere schulden had, die werd ook écht niet uit de verzekering gegooid, dat mogen ze niet.
Het verhaal rammelt niet hoor Mijn stiefvader heeft alles een beetje uit handen genomen (qua deze dagvaarding) aangezien hij beter uit zijn woorden kan komen mbt brieven schrijven. Hij zou mij ook vertegenwoordigen. Ik werd alleen de dag voor de zitting een beetje nerveus, aangezien ik niet wist wat me te wachten stond. Daarom had ik hier ook een topic geplaatst. Maargoed. Het zit erop nu, moet puur wachten op een brief van hun kant. Dus er mag hier wel een slotje op
Ik heb t ook gehad en dat was echt mn eigen stomme fout. Ik moest 13 nov voorkomen, niet gegaan omdat ik toch schuldig was. En wacht nu nogsteeds op bericht.. dus zo snel gaat dat niet. Ik heb wel via de email contact gehad, dat ik sowieso een bet. regeling krijg want dat bedrag was flink opgelopen