Hallo, Ik vroeg me af of er hier meer dames zijn die zwanger zijn en een hoog BMI hebben. Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen. Ik ben voor de eerste keer zwanger en dat is natuurlijk erg spannend. Nu heb ik een hoog BMI en nu vertelde de VK aan de telefoon dat de eerste afspraak bij hun is maar dat ik daarna naar de gynaecoloog word doorverwezen. Dit maakt het voor mij allemaal extra spannend, omdat ik vaak wat minder goed ervaringen lees. Ik ben nu 5 weken zwanger en uitgerekend rond 7 mei 2012. Ben benieuwd dames Groetjes
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ook een hoog bmi maar mocht nog wel bij de verloskundige lopen. Heb 2x bloedsuikercontrole gehad die goed was. Helemaal geen complicaties gehad, bloeddruk goed en zelfs tot 34 weken gedeeltelijk gewerkt. Ook een makkelijke snelle bevalling zonder complicaties gehad, moest voor de zekerheid wel in het ziekenhuis bevallen. Dus het kan ook allemaal probleemloos goed gaan met overgewicht hoor!
@Violetriot: Dat is leuk om te horen . En nog Gefeliciteerd!! met jullie zoon ( teminste je tekst is blauw dus daar heb ik dat dan gebaseerd hihi)
Ik heb een dochtertje van bijna 2 en ben ondertussen 39 zwanger. Ook ik heb overgewicht. Tijdens de eerste zwangerschap is daar helemaal niks mee gedaan... Bij deze zwangerschap heb ik 1x bloedsuiker moeten prikken. Die was helemaal goed. Ook is mijn bloeddruk prima, elke keer ronde de 110/70. Bij de 1e ben ik ook nog eens 20 kg extra aangekomen en bij deze tot nu toe nog maar 5kg... Gisteren nog aan de verloskundige gevraagd of het uit maakte... Ze zei dat ze daar weinig over konden zeggen tot dat er zich een probleem voor doet.. Maar die kunnen ook ontstaan bij slanke mensen...
allereerst natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook zwanger geraakt met erg veel overgewicht. (bmi boven de 40). Tijdens de zwangerschap is me natuurlijk vaak verteld over de risico's voor mezelf en de kindjes ten aanzien van zwangerschapssuiker en zwangerschapsvergifitiging of een te hoge bloeddruk. Heb behoorlijk wat testjes gehad en nergens last van gehad. Eigenlijk toch wel een modelzwangerschap volgens de gyn. Ik was trouwens zwanger van een 2ling. Ik woog na de zwangerschap zelfs wat kilootjes minder en kon al in een maat kleinere kleding.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben (van de derde),heb ook een hoog bmi.Ben trouwens 8 mei uitgerekend Ik heb volop ervaringen,veelal positief.Ook wel een negatief stukje.Belangrijkste is wat mij betreft vertrouwen op je intuitie,die zit er nl zelden naast.
gefeliciteerd!!!!!! ik had ook een te hoog bmi in me zwangerschap en vanaf 17 weken bij de gyn gelopen alles is goed gegaan.
Mijn bmi is nu zo 35 en dat is erg hoog voor mij doen. Ik durf nu ook geen zwangerschap aan te gaan maar dat komt door de familie achtergrond. Ik moet echt eerst afvallen anders word het wel gevaarlijk voor mij. Bij me jongens was ik ook te zwaar maar altijd netjes onder de 100 gebleven nooit een probleem van gemaakt door de VK. Het zal vast wat meer risico's kunnen opleveren maar dat kan ook net zo goed bij iemand die slank is en een lage bmi. Ze houden je iniedergeval wel goed in de gaten! Probeer lekker te genieten van je zwangerschap en niet te druk te maken over je bmi geeft alleen maar stress!
Ben zelf ook zwanger geworden terwijl ik een hoog bmi had. Daar heb ik tijdens de zwangerschap overigens (voor zover ik weet) geen moeite mee gehad. Ik liep gewoon bij de verloskundige, hoefde nooit te wegen oid (hoorde laatst van iemand dat zij dat wel moest) en de verloskundige heeft het er ook nooit over gehad. Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen dames! Ben zelf nu niet zwanger, dus zal alleen stiekem een beetje meelezen! Tijdens de zwangerschap ben ik 6 kg aangekomen en daarna al snel 25 kg afgevallen.
gefeliciteerd!!!! ook ik ben zwanger en heb te hoge bmi, bij mijn eerste drie kids was ik nog eens 40 kilo zwaarder dan nu en nooit bij gyn gelopen, alles bij vk gedaan, maar goed dat is dan ook al tijd geleden mijn oudste wordt 10 en de jongste volgende maand alweer 7...... Nu moet ik bij de gyn , ik vind op zich wel prettig, krijg meer echo's en verder niet heel veel rare klachten, wel heb ik suiker, maar is niet zeker of door me zwangerschap komt of erfelijk is, aangezien aan mijn moeders kant bijna iedereen suiker heeft...... ik hoop dat je een fijne zorgeloze zwangerschap zult hebben.
Ik heb ook een te hoog BMI maar loop gewoon bij de VK. Suikerziekte komt in de familie voor en ik zal dan al vroeg moeten beginnen om elke week een dagcurve te maken maar vind ik geen probleem. Fijn om het extra in de gaten te houden juist. Verder tot nog toe alles goed maar zit natuurlijk nog maar in het begin van de zwangerschap
ik ben veeeeel te zwaar en heb 2 zwangerschappen probleemloos doorlopen. Gewoon bij de vlos. enige nadeel is dat je echo's waziger kunnen zijn als je veel te zwaar bent.
Ik vraag me af wat mensen een te hoog bmi vinden? Kijk als je tussen de 25 en 30 inzit kan ik me voorstellen dat een VK niets zegt. Of als het 30,8 is ofzo. Maar hoger is toch een risico voor moeder en kind? Ik heb een BMI van 37.2. En bij onze vk moet je boven de 35 in het ziekenhuis bevallen, en krijg je bloedsuikercontrole, extra groeiecho's en wordt je steeds gewogen. Aangezien ik zwanger ben geworden dmv Clomid liep ik al bij de gyn. Die zeurde voor en tijdens de eerste helft van mijn zwangerschap enorm over mijn gewicht. Daar had ik echt moeite mee. Al met al ben ik het eerste trimester 4 kg afgevallen, en uiteindelijk tot nu toe 6 kg aangekomen. Mooie bloeddruk en geen zwangerschapsdiabetis. Beetje jammer dat de gyn dan ook niet zo stoer is om te zeggen dat ze tevreden is dat het zo goed gaat.
Ook ik heb een BMI van 36. En zwanger van m'n 2e kindje, bij nummer 1 was ik ookal te zwaar, maar nooit iets mee gedaan. Nu bij nummer 2 (nu 15+4) wordt ik volgens de vk wel extra in de gaten gehouden, extra groeiecho's(nooit erg) en de 20 wkn echo moet in het ziekenhuis gemaakt worden omdat ze het dan beter zouden kunnen zien door al mijn vetjes heen Hoop ook dat ik gewoon onder controle kan blijven van vk, eerste zwangerschap aant einde een naar staartje gehad, dus veel zh gezien wil het nu zo 'normaal' mogelijk doen
Hoi dames, Allereerst Gefeliciteerd met de zwangerschappen !!! Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ook erg geruststellend dat jullie het gewoon goed doorlopen hebben. Vaak hoor je zulke verveelende dingen. En daar ben ik wel bang voor. Ik zit natuurlijk vol spanning te wachten op de eerste echo. Maar dit stelt me al wel een beetje gerust, nu kan ik denk echt gaan genieten hihi.
Aan het begin van mijn zwangerschap had ik een BMI van 36,4. Ik ben nu 26 weken en tot nu toe nog maar 1,5 kg aangekomen. Val onder het BMI protocol en dat houdt in dat ik extra groeiecho's krijg. Verder moest ik naar het ziekenhuis om de 20 weken echo (GUO) uit te laten voeren omdat ze daar betere apparatuur hadden. Verder merk ik niet veel van dat BMI protocol. Qua plaats van bevalling heb geloof ik ook de vrije keus.
Ik had een net iets verhoogd bmi van 30,1 , Heb 2 extra groeiecho's en 1 x bloedsuiker controle gehad. Nu bijna 32 weken en 2,5 kg aangekomen. Verder kan ik gewoon thuis bevallen
hier ook een verhoogde BMI maar loop gewoon bij de VK. Zowel bij de eerste als bij de 2de. Ze heeft me 1 x op suiker laten prikken na ontbijt en die was 4.2 verder houden ze het in de gaten. OVerigens was ik bij de eerste 30 kilo aangekomen ( ook veel vocht en hoge bloeddruk) en nu nog maar 8 kilo. En hier ook groeiecho's maar dit ivm dysmatuur bij de eerste.
Ook ik heb een hoog BMI. Voor de zwangerschap rond de 35. Eerste zwangerschap gewoon bij de vlos gelopen. Uiteindelijk had ik iets te hoge bloeddruk, dus bevallen in het ziekenhuis d.m.v. een keizersnee. Nu begonnen bij de gyn, nu tijdelijk tot 37 weken bij de vlos en dan weer naar de gyn. Wel wordt ik nu weer gecontroleerd op suiker en heb extra groeiecho's. De vorige zwangerschap was dat allemaal ok. Ook had ik de 20 weken echo van de week in het ziekenhuis. Ook allemaal goed