Hallo goedemorgen. Even een vraagje wat zouden jullie doen, ik moet zometeen werken 3 uurtje boventallig in verband met reintegreren na lange ziekte periode dit is de 3e week dat ik aan de slag ga. Nu zijn wij afgelopen zaterdag verhuisd heftig weekend ik had geprobeerd vrij te nemen voor vandaag maar dat wilden ze niet we moeten ook ons oude huis opleveren vandaag, nou werkt mijn man voor hetzelfde bedrijf en die heeft ook vrij gevraagd en wel gekregen. Nu snap ik dat ik niet altijd vrij kan nemen maar moet me anders zo haastten. Nou heb wat uurtje geschoven en ga nu in de ochtend werken, komt allemaal beter uit. ok goed. nu ben ik zaterdagavond ziek geworden enorme keelpijn flinke koorts alles doet me zeer, gisteren eigenlijk alweer slechter gegaan nu ook enorme hoofdpijn zie alles dubbel en kan haast mijn nek niet draaien van de pijn in mijn strot. mijn man heeft precies hetzelfde dus we zijn gewoon aangestoken en hebben het samen opgelopen ja helaas. nu hebben we gisteren de kleine man gehaald en deze was al een tijdje aan het kwakkelen maar we scxhrokken gewoon hoe hij eruit zag gelijk de hap gebeld voor hem en hij blijkt een oorontsteking en een longonstteking te hebben verder een infectie op zijn oogjes, neus en keeltje zit nu zwaar aan de antiobiotica we moeten vandaag terug met hem naar de dokter om te laten zien zijn oogjes enz of deze al wat verder open gaan. Mijn gevoel zegt yhuisblijven en gelijk mee naar de dokter en een kuurtje vragen kan ook haast niet slikken heb al vanaf eergisteren niet meer gegeten, nog steeds 40 graden koorts haast niet slapen en zo'n pijn in mijn hoofd. nu weet ik ziek is ziek maar ben een beetje huiverig voor geouwehoer. maar voel er weinig voor in deze toestand te gaan werken moet ook nog 3 kwartier in de auto zitten. wat zouden jullie doen?
Gewoon ziek melden! Hoe vervelend dat ook voor jouw baas is, je bent gewoon ziek. Als je zo ziek bent werk je ook niet echt productief is mijn ervaring. Jij kunt er ook niets aan doen dat je ziek bent, dus gewoon ziek melden en uitzieken. Beterschap (voor jou en je gezin)
Ziek melden meid, jij je gezondheid en die van je gezin komt op de eerste plek, niet jou baas! Beterschap!
Ik heb net besloten niet te gaan werken ik zit aan het begin van het reintegratie proces (helaas) maar het zou voor het eerst 3 uurtjes zijn en 2 uurtjes voelen voor mij al als een hele dag, tevens ik heb net geprobeerd de hond te laten plassen en ging bijna onderuit zo sta ik te tollen ga om 8 uur de dokter bellen en hem met een bezoekje vereren haal wat vloeibaar voedsel misschien dat ik dan wat kan gaan eten als ik stop met overgeven, wist niet dat dat nog kon als je al vanaf zaterdagmiddag niet meer hebt gegeten kan geen slok water binnen houden. en duik lekker mijn bedje in bedankt voor het meedenken.
Ik heb dat ook een keer gedaan (zat deels in de ziektewet), maar het was echt een foute keuze. Heb me zo beroerd gevoeld en werken ging niet fatsoenlijk. Als je echt ziek bent, moet je gewoon thuis blijven.
Echt waar het is maar goed dat ik thuis ben gebleven ben 3 keer faluw gevallen, ook bij de dokter blijkt dat ik een bacteriele keelontsteking heb mijn man ook fijn, verder heb ik al vanaf zaterdag middag niet meer kunnen eten en vanaf gisterenmiddag niet meer kunnen drinken. heb nu medicijnen gekregen antibiotica voor mijn keel en een middel om uitdroging tegen te gaan ors kan ik echt niet tegen. tot nog toe komt alles maar werkelijk alles eruit aan alle kanten. net was de oplevering van het huis dat is hier 50 m vandaan had gebeld of dat het verplaatst kon worden dat kon niet de nieuwe huurders gingen er gelijk in. of alleen mijn mna mocht nee ik moest ook tekenen. we zijn om half2 weggegaan en was 10 over half 2 terug man was vooruit gegaan zodat ik alleen hoefde te tekenen mijn moeder zat hier en die zegt je hebt controle gehad ik denk leuk grapje. was echt zo ze hebben gewoon iemand hierheen gestuurd want ze geloven niet dat ik ziek ben. echt ik weet dat ik niet weg had moeten gaan, hier waren ze van op de hoogte en ik heb alles zwart op wit van ze maar ik heb ook zwart op wit dat ik ziek ben en goed ook. ben nu zo boos kan niet zeggen dat ik van de stress aan het overgeven ben, was ik toch al. Ik ben al sinds 20 weken zwangerschap thuis dus 1,5 jaar en al die tijd heb ik 3 keer iets van mijn werkgever gehoord nu ben ik aan het opbouwen super naar mijn zin en ja hoor dan wordt je ziek ik wil zelfs nog zo ziek als een hond gaan maar goed kan het nog wel 3 keer opschrijven snap het niet ga het niet begrijpen ook. Hoop dat degene die dit gedaan heeft beseft wat die gedaan heeft. heb ook gelijk een mailtje naar mijn rechtsbijstand gedaan. (werkgever probeert van alles om mij eruit te werken ) helaas vor hem heb ik letterlijk zwart oip wit in handen dat hij mij helemaal niet meer terug wil in de zaak. ben heel boos ga zo gelijk mijn bedje weer in
beterschap meid.. wat ontzettend flauw zeg dat ze meteen iemand langs je huis sturen! als ik jou was zou ik echt nog opbellen om het uit te leggen en duidelijk maken dat je echt kwaad erover ben. laat niet over je heen lopen. goed dat je je rechtsbijstand heb geïnformeerd! ze kunnen je indd niks maken hiermee