Oeiii wat ben ik ineens in de war :S Door een keizersnede bij onze dochter moet ik nu in het ziekenhuis bevallen.. In eerste instantie was het duidelijk: Ik zou in Veghel gaan bevallen, mijn vk heeft daar ook wekelijks contact mee om evt. bijzonderheden etc door te spreken van de zwangeren met de gynaceologen. Nu lag mijn vader maandag in het ziekenhuis, een afdeling naast de kraam afdeling, wij moesten toen over de kraamafdeling lopen en ik heb daar een beetje rond zitten kijken (in veghel dus ) en ik had echt zoiets van pfffff zou ik hier moeten bevallen ???? Nu heb ik geen officiele rondleiding gehad maar ik kon wel op kamers binnen kijken en volgens mij ook de Verloskamer ? en ik had echt zoiets van mmmmm nee dat is het niet! Nu wil ik in ieder geval nog een officiele rondleiding aanvragen misschien dat ik dan een ander beeld krijg... Maar ik ben ook gaan kijken naar een evt. ander ziekenhuis en kwam bij het CWZ uit. Ik las daar over kraamsuites ook als je met de Gynaceoloog moet bevallen... Zijn er mensen die misschien ervaringen hebben met bevallen in 1 van de 2 ziekenhuizen en wat was jou ervaring ? Ik ben echt zo'n twijfel miep op het moment! En mijn vk zal vast zeggen dat Veghel praktischer is maar als mijn gevoel niet veranderd wil ik toch gaan uitwijken naar ergens anders.... Tenslotte hoeft de VK mijn bevalling niet te doen maar doet de Gyn dat...
Ik ben er niet zelf bevallen in het CWZ, maar mijn schoonzusje wel, en wij zijn daar op kraamvisite geweest. Wat is het daar mooi !!! Veel ziekenhuizen moet je eerst in de voorbereidings kamer puffen, en pas als je mag persen ga je naar een verloskamer. Daar niet. Je blijft gewoon op 1 kamer, en daar blijf je ook. Ze trekken gewoon de spullen die ze hebben uit uitklapbare kasten. Je hebt lekker de kamer voor je zelf, hoeft hem niet te delen, en er staat een waterkoker, koffie apparaat. eigen badkamer. Ik vond het zeer mooi. Het is dat het voor mij te ver weg is om eventueel een 2de op de wereld te zetten.
Nou ja ik ben vooral benieuwd naar de kamers of die idd zo huiselijk zijn als ze omschrijven op internet.. En hoe je het ervaren hebt! Zo ook voor veghel, blijf je daar ook op 1 kamer of begin je ook eerst.ergens anders ?? Dus mensen die im veghel zijn bevallen mogen ook reageren!! Wat voor mij wel een voordeel is is dat ik bij het cwz las dat mocht het weer een ks worden je je kindje indiem alles goed gaat meteen bij je krijgt weet iemand dit?? In veghel staat juist dat je nadat je helemaal klaar bent je kleine ziet op de kraamafdeling..
ik vond super. ik ging douchen en de kamer was al omgebouwd en schoongemaakt toen ik terug kwam. we moesten nacht blijven en mijn man kon gewoon op de kamer erbij blijven en voor ons er zijn. ik vond het superfijn. hiervoor was ik bevallen in arnhem, mmoest ik ook blijven met 4 volwassenen op de kamer en 4 babies. Was erg onrustig. gr brenda
Hey, ik ben in Veghel bevallen in 2010 dus even geleden maar ik vond het daar echt heel erg goed! Hele lieve verpleegkundigen, goede gyn en dat zijn toch twee van de belangrijkste dingen als je het mij vraagt. Er zijn heel veel voor en nadelen te vergelijken bij elk ziekenhuis maar ga eens bij jezelf na wat je verwacht/eist van een ziekenhuis en ga dan op zoek naar welk ziekenhuis aan jou verwachtingen voldoet. Ik had nl helemaal geen verwachtingen en dan is alle luxe natuurlijk prima. Nee, ze hebben in Veghel geen luxe kraamsuites zoals in bv Den Bosch, geen eigen badkamer, met 2en op kamer enz dus als je dat belangrijk vindt is je keus misschien snel gemaakt? Succes met kiezen maar neem van mij aan dat het contact wat je verloskundigen met het ziekenhuis hebben van levensbelang kan zijn! Dat is ook de rede geweest waarom ik toen voor Veghel heb gekozen!
Ik vergeet antwoord te geven op je vragen dus mocht je ervaringen of feiten willen weten dan laat maar weten!
verpleegkundige gynocoloog en vloskundige waren in nijmegen geweldig, maar je net wie je krijg natuurlijk!
Ligt er denk ik ook wel een beetje aan waar je woont. Als je even ver moet naar Veghel als naar Nijmegen, dan zou ik zeker Nijmegen doen, dit overleggen met de vk... Ik ben vorig jaar bevallen in Veghel, enook nu zal ik weer naar Veghel gaan. Maar niet het daar nou allemaal zo soepeltjes verliep Vriendin van me mocht haar kindje na de keizersnede gewoon bij zich houden. (Ik niet, maar dat kwam omdat G. naar de kinderafdeling moest). Ik vond het vervelend dat de communicatie/overdracht niet goed verliep, ik heb helemaal niks uitgelegd gekregen over wat er gebeuren zou en op welke manier. (Ja, idd, ik had zelf vragen kunnen stellen, maar wist niet dat sommige dingen mogelijk waren en nam aan dat als ik iets mocht, ze dat aan zouden geven). Verder ben ik 4 keer verhuisd van kamer, dit hebben ze wel allemaal netjes gedaan, maar nog wel vervelend. Daarnaast lag ik op een kamer met 4 vrouwen, beetje veel in vergelijking met eenpersoonskamers... Ondanks dat ga ik toch weer voor Veghel, ook omdat dat net wat lekkerder bereikbaar is voor manlief straks, die op en neer moet met de oudste (en dus niet kan blijven slapen). In Veghel begin je idd op de verloskamer en ga je daarna naar de kraamkamers (hmm, weet trouwens niet of je die zo noemt, haha!). Misschien ook het overwegen waard (weet niet waar je vandaan komt natuurlijk...), maar in Den Bosch hebben ze ook een erg mooi, fijn kraamhotel, maar weet niet of je daar ook mag bevallen. Overleg ook even met je vk, die weten vaak dit soort dingen ook wel te vertellen. Weet zeker dat mijn vkpraktijk me met deze keuze zou helpen... (IRIS toevallig?).
Ik ben in het CWZ bevallen, helemaal top. Heb er in totaal 3 dagen gelegen en wat een lieve mensen en ook een prima bevalling gehad. Goede ondersteuning en heerlijk die kraamsuite zeg!!!!!
Ik ben van onze 1e zoon bevallen in het CWZ en nu ga ik weer daar bevallen. Ik vond het er erg prettig. Als je daar aankomt om te bevallen krijg je je eigen verloskamer/kraamsuite met douche, wc, en keukenblokje met senseo, waterkoker koelkastje. Er staat zelfs beschiut en muisjes. Je partner kan en maag blijven overnachten op de kraamsuite. Het is huiselijk gemaakt. (Voor zover dat kan in het ziekenhuis.) Ze vinden rooming-inn belangrijk. Je hebt je kindje 24/7 bij je op de kamer. Mocht je kindje naar de couveuseafdeling of kinderafdeling moeten. Dan is daar ook de mogelijkheid van rooming-inn van een van de ouders. Ik vond het personeel erg aardig. Er is 1x per maand een informatiebijeenkomst met info over bevallen in het ziekenhuis en ga je ook kijken op zo'n kraamsuite. Je moet je wel opgeven voor zo'n bijeenkomst.
Hoewel ik eigenlijk ook in cwz wilde kijken heb ik besloten toch naar veghel te gaan.. Ik heb daar van maandag op dinsdag gelegen en het is er allemaal niet zo mooi maar de gyn die me opnam vertelde me dat ze geregeld heeft dat ik bij 30 weken al terecht kan I.p.v 36 zodat ik goed met haar kan overleggen en van te voren goede afspraken kan maken met de anesthesist mocht het weer een ks worden.. Dit vind ik wel een fijn idee, alleen jammer dat mijn vk daar helemaal niks over heeft gezegd :s (die was wel op de hoogte )
Da's toch ook wel fijn dan!! Wel vrremd dat de vk dat niet vermeld had... Wordt wel spannend zo voor je dan zeg! Vervelend dat je al naar het zkh moest trouwens, hoop niet dat het te ernstig is!!!